-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
Male
-
Zamieszkały
warszawa
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
poldip's Achievements
-
Pod koniec 2014 roku próbowałem podczepić czerwonego WINSTARa 2x16 do jolofocusera 2.0 . WEH-1602-ARPP . Taki: http://allegro.pl/wyswietlacz-oled-lcd-2x16-winstar-negatyw-czerwony-i5125541405.html Niestety poległem. Okazało się że wyświetlacz wymaga dodatkowego "resetu" zasilania aby poprawnie działał z focuserem. Wyświetlacz wylądował w szufladzie. Przy okazji dodam, że OLED (przynajmniej mój) nie ma regulacji kontrastu. Warto przed zakupem zwrócić uwagę na obie sprawy żeby się nie wkopać.
-
poldip obserwuje zawartość Szyte na miarę astropudełko na Arduino , AstroHub 3 - pliki i aktualizacje i ASI 120 MC problem
-
Kiedy planowałem to zdjęcie byłem przekonany, że mój zestaw spokojnie da sobie z nim radę, zaś ja nie napocę się przy obróbce. Miało być lekko i przyjemnie. Nic z tego.... Materiał zbierany przez dwie jedyne dobre noce na Lastovie w połowie września. Jak mi powiedzieli stali bywalcy, to nie było "to" niebo z którego Lastovo jest znane. Jakby tego było mało, temperatura w nocy dochodziła do 30 stopni! Aby mieć szansę na skuteczną walkę z szumem musiałem wydłużyć czasy i zwiększyć ilość klatek. Więc oczywiście na Ha czy OIII zupełnie zabrakło czasu. Zebrałem tylko LRGB. Poniżej pierwsze podejście obróbkowe. Nie jestem z niego w pełni zadowolony (zwłaszcza z większych gwiazdek), ale prezentuję jak jest. Nie wrócę do tego materiału wcześniej niż nie nazbieram Ha i tlenu, czyli za rok. Może mimo tego komuś się spodoba? L 25x600, RGB 10x480 na kanał, CFF105+TVx0.8 , ST8300 @-8C
-
Materiał to zaledwie 2.5h naświetlania. HaRGB po 6 klatek na kanał. Czekałem minionej nocy na M45 aby wzeszły wyżej i żeby nie marnować czasu rozgrzewałem sprzęt na IC1396. Nie miałem jeszcze tego obiektu w swoim dorobku. Wszystko wskazuje na to że w tym roku już nic więcej nie dozbieram, zatem na szybko złożyłem materiał do kupy żeby zobaczyć co się udało złapać. Głównie szum :( Może w przyszłym sezonie dorobię odpowiednio więcej klatek Ha żeby sensownie wygładzić tło i detale. Kadr dobierałem długo. Sporo się dzieje w tym rejonie. Mając krótszą ogniskową (pod planowane Plejady) chciałem złapać jak najwięcej "kłaczków" w okolicy. Stąd Trąba nieco z boku. Dla purystów, że gwiazdki małe.... Spieszę z wyjaśnieniem że gwiazdki są "natywne" wzięte z koloru, nie z Ha. A że małe, taka ogniskowa, to i małe. Ha 6x600s, RGB 6x300s, CFF105+borg x0.7, ST8300.
-
- 7
-
- cefeusz
- trąba słonia
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Rafał, Strefa ostrości to są zaledwie dziesiątki mikronów. O ile nie masz wszystkiego na gwint, to wystarczy że lekko popuszcza uchwyt na złączce i już rozjazd ostrości gotowy. Warto też pamiętać o wyregulowaniu "twardości" wyciągu. Zbyt ciężko chodzący będzie się mylił (gubił kroki), zaś zbyt luźny (zwłaszcza cryford) będzie podatny na kiwanie i samoczynne opadanie, również pod małym ciężarem. Do tego backlash w przekładni, jeżeli jest to trzeba go zmierzyć i zneutralizować. Różnica w ostrzeniu między Focusmaxem a Maximem może wystąpić ale nie powinna być znacząca. Focusmax posługuje się innym algorytmem i, o ile posiada poprawne krzywe i poprawne parametry brzegowe, to "statystycznie" jest lepszy od Maxima. Niemniej jednak oba powinny bez trudu trafiać w strefę krytyczną. Zanim nabierzesz wprawy, warto eksperymentować z obydwoma sposobami aby dobrze poznać charakterystykę zestawu. Warto też zanim się w pełni zaufa automatyce wykonać sprawdzenie na masce. Jeżeli mogę coś doradzić, to wykonanie obrazów krążków przed i za fokusem na jasnej gwieździe. Jeżeli coś jest nie tak z optyką, to analiza krążków może pomóc w diagnostyce.
-
Wodór był wyrównywany poziomem do kanału R jeszcze przed złożeniem do RGB. Na żadnym kroku obróbki nie ciągnąłem magenty z RGB, ona wylazła sama, można powiedzieć "natywnie". Więc na finalnej fotce, jedyne co mogę to ją sztucznie przygasić. Składałem dziś od rana. Muszę chwilę odpocząć od tego zdjęcia, żeby nabrać dystansu.
-
Materiał zbierany, jak to u mnie częste, zarówno z balkonu w mieście (Ha) jak i z miejscówki (LRGB). Ogniskowa 500 raczej mało odpowiednia do galaktyk. Inna sprawa że dzięki temu złapało się kilka sąsiednich kłaczków (też z wodorkiem) :) To moje pierwsze zdjęcie gdzie dodawałem Ha do galaktyki. Wyszło, hmm... chyba nieco za mocno? Ha 15x600 L 15x480 RGB 6x360 Ruda Tarnowska, 14.02.2015 Pełna klatka. Delikatny resize do rozdzielczości 2200pix.
- 6 odpowiedzi
-
- 19
-
flattener (alias FF) - element wypłaszczający pole reduktor (alias FR) - element skracający ogniskową w torze optycznym umieszcza się jeden element, który albo pełni rolę FF albo jednocześnie FF/FR Refraktory typu quadruplet/petzwal posiadają montowane fabrycznie dodatkowe elementy optyczne przed wyciągiem, pełniące rolę FF lub FF/FR. Zaś wzmiankowana tuba 90/600 to jest "zwykły" refraktor. Tuba jest modularna wyłącznie po to aby optymalnie dobrać backfocus (!). Nie po to aby tam montować flattener. W tubie 90/600 jakikolwiek flattener/reduktor montuje się do środka wyciągu (np tsflat (FF) czy riccardi (FF/FR) jak na filmie) lub za wyciągiem (np TV08 (FF/FR)). Najlepiej na gwint. Należy w tym celu zastosować złączkę z M63 (żeński) na gwint flattenera/reduktora, a następnie dobrać odległość do chipa kamery. Swoją drogą 90/600 jest rzeczywiście godna uwagi. Miałem i byłem bardzo zadowolony.
-
Flattener montuje się (wkręca) do wnętrza fokusera lub tuż za nim. Gwint M63 jest na wyjściu fokusera a nie w środku tuby. Podobnie jak np mpcc w newtonach jest wkładany do środka wyciągu. Nie jest prawdą że odległość bazową flattener-ccd dobiera się fokuserem, bo flattener i fokuser ruszają się razem. Nadal potrzeba złączek do ustawienia prawidłowej odległości.
-
Nigdy niestety nie miałem Robofocusa w ręku, więc patrząc na ten schemat niewiele mi to mówi. Miałem nadzieję że da się zwyczajnie podmienić jedno na drugie (wymiana polega na włożeniu w podstawkę takiego lub innego klocka). Ale przypomniałem sobie że Łukasz kiedyś wspominał, że nie ma żadnego rozwiązania pod adruino które wprost obsługuje unipolarne. W moim poprzednim fokuserze był lekki backlash mechaniczny w przekładni redukcyjnej (rozmiaru 15 kroków) i focusmax bez problemu to kompensował. Teraz w nowej tubie mam FTF a sterownik to MKIT30. Backlash jest ustawiony na zero. Silnik jest połączony na sztywno z wyciągiem (siedzi zamiast gałki mikrofokusera). Ma złącze RJ12 6 pin. Fokusuję z poziomu FocusMax. Tutaj niezależnie czy mam włączoną kompensację czy nie, to MKIT trafia w ten sam krok, zaś jolofocuser ma lekki shift w jedną stronę.
-
Przeniesione do wątku o astrohubie. Z poważaniem, moderator. ********************************************** Łukasz, Mam taka prośbę. Czy mógłbyś rozwinąć temat sterowania silnikami unipolarnymi? Jak wiesz mam w tej chwili v2. Podrasowane nieco i zaszyte w obudowę. Oczywiście kręci silnikiem i ustawia ostrość. Ale.... Zauważyłem że oryginalny sterownik za każdym razem fokusuje w tym samym miejscu (+- krok). Podczas kiedy z jolofokusera występuje niewielkie systematyczne przesunięcie w jedną stronę, po kilka kroków (5- 8), ale jednak. Czyli może być różnica wynikająca z metody sterowania, prawdopodobnie na poziomie elektrycznym. Dynamika lub moment, lub jakieś inne "szczątkowe" kroki. Przy czym, o ile się nie pomyliłem w obserwacji, to silnik nie gubi ale raczej nadprodukuje dodatkowe kroki. Bardzo zainteresował mnie poniższy fragment z opisu założeń astrohuba. sterowanie silnikami krokowymi mikrokrokowe z układami A4988 na PCB będzie miejsce na sterownik silnika bipolarnego (kompatybilne z wcześniejszymi Jolofocuserami) albo unipolarnego (kompatybilne z Robofocus). Wymiana będzie polegała na włożeniu modułu do podstawki (A4988 dla bipolarnego albo ULN2068 dla unipolarnego) Byłbym wdzięczny, gdybyś może narysował schemat jak miałoby wyglądać "natywne" podłączenie dla silnika unipolarnego z użyciem ULN2068. Jakbym szył następne pudełko to najchętniej takie żeby jak najlepiej naśladowało oryginalny sterownik.
-
1. Elmarqo - 2szt. gotowe pudełko 2. Amper - 1szt. gotowe pudełko 3. jolo - 2 szt. gotowe pudełko 4. Destiny- 1szt. gotowe pudełko 5. Tranox - 1szt. 6. AstroLutek - 2szt. - kit do samodzielnego montażu 7. sp3occ - 1szt. gotowe pudełko 8. Plitfyg - 2 szt. gotowe pudełko 9. Jarkowy123 - 1szt gotowe pudełko 10. Nowok76 - 1szt gotowe pudełko 11. coy_coyote - 1szt kit do złożenia 12. Alien - 1szt gotowe urządzenie 13. Artir - 2szt gotowe pudełko 14. Toma - 1szt gotowe pudełko 15. Borowy Misiek - 1szt , proszę o gotowe rozwiązanie 16. motoolo 1szt na gotowo 17. DarX86 - 1 szt gotowe urządzenie 18. Grzegorz Czernecki 19. grzesiek508 1szt gotowe pudełko 20. roofer - 2szt, gotowe pudełka 21. Kumkaj 1x gotowe urządzenie 22. Mirek - 1 gotowe pudełeczko 23. TomekG - 1 szt. gotowe pudełko 24. kudi145 - 1 szt. gotowe pudełko 25. Arek - 1 szt. proszę o gotowe pudełko 26. bujarek - 1 szt. gotowe pudełko 27. jacpar - 1 szt. gotowe pudełko 28. jcbo - 1szt. gotowe urządzenie 29.Piotr_A - 2 szt. gotowe pudełko . (lub kit do samodzielnego montażu - w zależności co szybciej :)) 30. MaPa - gotowca biorę full wypas lelum polelum 31. zombi - 1szt. gotowe urządzenie 32. Funkykoval35 - 1szt. gotowe urzadzenie 33. sferoida - 1 szt. gotowe pudełko 34. DominikRD - 1 szt. gotowe urządzenie 35. AWE - 1 szt gotowe urządzenie 36. Gayos - 1 szt. gotowe urządzenie 37. diabel - kit do samodzielnego montażu 38, MareQ 1 szt. kit do samodzielnego montażu 39. poldip 1 szt. gotowe pudło lub elementy bez pudła, do decyzji jak będą znane końcowe wymiary