Skocz do zawartości

ASI290MM


jolo

Rekomendowane odpowiedzi

No ale jak - mamy się domyślić jaki błąd?

Po pierwsze - https://astronomy-imaging-camera.com/products/usb-3-0/asi-290mc-color/  - Software and manuals - masz tam napisane:

To support our newest cameras: ASI290 and ASI1600
follow softwares newest version required
SharpCap V2.8.2325 and up
Firecapture V2.5.03 and up

Jak już będziesz miał odpowiednią wersję to może i błąd zniknie. Podłączasz kamerkę, włączasz FC i jak ją wykryje powinieneś od razu widzieć obraz na podglądzie. Opanuj podstawowe suwaczki - gain, exposure, gamma, rozdzielczość, a potem oczywiście na Łysego polowanie czas zacząć :) 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/13/2016 at 13:56, zorg napisał:

Zastanawiam się nad tą kamerką w wersji kolor lub na IMX224. Czy występuje w niej problem Amp Glow i patern noise ? Czy mógłbyś wykonać kilka darków o różnych czasach ?. np. 3s,10s,30s

Uf, zapomniałem, załączam 3 darki - robione w pokoju, temperatura sensora 30*C, wzmocnienie 150. Z resztą - załączone są też pliki txt a w nich wszystkie parametry. Na klatce 30s chyba zaczyna być widoczny AG - sam ocenisz.

ASI290MM-darks.zip

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czy prąd ciemny nie powinien rosnąć liniowo do czasu? Bo średni poziom tła zmienia się z 1ADU na 12, a potem 119 przy czasach odpowiednio 3, 10, 30s. Czasy rosną ok 3x, a poziom tła wzrasta po 10x.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jakieś z czapy te wartości. Może FC coś miesza, spróbuję później jeszcze przez ASCOMa i w Maximie. Tylko pamiętaj, że tam jest też offset (bias), prąd ciemny to niewielki ułamek całego sygnału - porównaj sobie darki z Atika o różnych czasach. Różnice w średnim sygnale będą minimalne. Ale te tutaj są jakieś wzięte z kosmosu :) 

PS Załączam pliki z Maxima, gain=0, offset=10. Tu już nie potrafię się dopatrzeć AG. Może jak jest gain ustawiony na 0, to wzmacniacz jest wyłączony i nie grzeje :):)

ASI290MM-CALFILES-MAXIM.zip

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wyglądają porządnie. Średnia (po odjęciu biasa) wzrasta praktycznie proporcjonalnie do czasu. Nie do końca się zgodzę z tym ułamkiem. Bo tutaj mamy temperaturę +30 st, a w takich warunkach prąd ciemny jest znaczny. Przestaje mieć istotne znaczenie przy temperaturach chłodzonych kamerek. W moim Atiku jest coś dziwnego, bo na darkach w -10 stopni widać pewien wzrost średniej wraz z czasem, ale wolniejszy niż wynika z proporcji, a na -20 stopni średnia jest prawie identyczna. Coś mi się widzi, że te darki są nie do końca "takie same". Bo każdy z nich był robiony w innym miesiącu, a nawet roku czasem :)

Widać, że postęp matryc jest potężny. Na mojej kamerce planetarnej (Chameleon3) to już przy 10 sekundach praktycznie cały obraz jest zjadany przez hotpiksele. Tutaj bez chłodzenia można focić DSy.

Tak mi się jeszcze zdaje, że w FC miałeś ustawiony za mały offset, bo na pierwszym darku było sporo miejsc z 0 ADU.

Ciekawe z tym AG. A może to jakieś lewe światło było w poprzednim teście? Jesteś pewny "szczelności optycznej" ASI? Bo jak dobrze wiesz, Atik jest "dziurawy" jak sitko pod tym względem :)

Mnie jeszcze zastanawia ten taki garb na histogramie. Tak jakby było więcej hotpikseli o pewnej jasności, niż ciemniejszych i jaśniejszych.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu BMP kamera zamiast zrobić 1 zdj x30s robi bardzo dużo zdjęć,  jak ustawić żeby zrobiła jedno zdjęcie z czasem naświetlania 30s?Kolejny problem to gdy wycelowalem teleskop z kamerą bez barlowa,  na ekranie widziałem tylko kawałek księżyca zamiast całego,  a obraz był niewyrazny, był by gdybym mógł wsunąć bardziej wyciąg teleskopu ale byl wsunietety na maxa co zrobic? 

Teleskop Sky-Watcher Synta N-203/1200 DOBSON 8" ,filtr UHC, filtr Baader, ASI 290 MC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MateuszW napisał:

Te wyglądają porządnie. Średnia (po odjęciu biasa) wzrasta praktycznie proporcjonalnie do czasu. Nie do końca się zgodzę z tym ułamkiem. Bo tutaj mamy temperaturę +30 st, a w takich warunkach prąd ciemny jest znaczny. Przestaje mieć istotne znaczenie przy temperaturach chłodzonych kamerek. W moim Atiku jest coś dziwnego, bo na darkach w -10 stopni widać pewien wzrost średniej wraz z czasem, ale wolniejszy niż wynika z proporcji, a na -20 stopni średnia jest prawie identyczna. Coś mi się widzi, że te darki są nie do końca "takie same". Bo każdy z nich był robiony w innym miesiącu, a nawet roku czasem :)

Heh, sporo się mogło zmienić w matrycy w tym czasie :) Z temperaturą masz jak najbardziej rację - faktycznie, przy +30C ciemny prąd jest ok. 250x większy, niż przy -20C. Wtedy w FC miałem też ustawione wzmocnienie na 150, tak że ciężko porównywać te oba zestawy darków. Nie bardzo też widzę w FC opcję do ustawienia offsetu, jest suwak do wzmocnienia i tyle...

 

1 godzinę temu, Krukson napisał:

Po ustawieniu BMP kamera zamiast zrobić 1 zdj x30s robi bardzo dużo zdjęć,  jak ustawić żeby zrobiła jedno zdjęcie z czasem naświetlania 30s?Kolejny problem to gdy wycelowalem teleskop z kamerą bez barlowa,  na ekranie widziałem tylko kawałek księżyca zamiast całego,  a obraz był niewyrazny, był by gdybym mógł wsunąć bardziej wyciąg teleskopu ale byl wsunietety na maxa co zrobic? 

Czas ekspozycji ustawiasz suwakiem Exp, a te 30s które ustawiłeś to limit przez jaki czas kamera ma robić zdjęcia. Pewnie miałeś ustawiony czas ekspozycji np 50ms, co przy limicie 30s dało Ci 600 zdjęć. 

Jak bez barowa nie da się wyostrzyć, to chyba zostaje podniesienie lustra tylko - backfocus teleskopu jest za mały do fotografii. 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniskowa teleskopu jest stała nie ma to znaczenia czy go złożysz czy nie. Kłaniają się podstawy optyki - czas poczytać.

Możesz nagrywać kilka avikow trochę zachodzących na siebie aby mieć cały księżyc i potem to złożyć. A nazywa to się mozaika.

Zapraszam tu i tam poszperaj  http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/forum/71-szkoła-astrofotografii/

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do lustra , ile musiał bym je ponieść i jak? Do idealnej ostrości księżyca brakuje tylko odrobinę , widać już dosyć wyraźnie powierzchnię księżyca ale od ideału to jeszcze odbiega.

Teleskop Sky-Watcher Synta N-203/1200 DOBSON 8" ,filtr UHC, filtr Baader, ASI 290 MC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda. Byłem u mojego nauczyciela i powiedział alby wykręcić tea część w która wkładam kamerę a włożyć ją w tą czarną obejme która zostaje, niestety jest trochę luzu i kamerą się nie trzyma. Co teraz?:/

20160916_145435.jpg

Teleskop Sky-Watcher Synta N-203/1200 DOBSON 8" ,filtr UHC, filtr Baader, ASI 290 MC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, że rozkręć redukcję 1,25" na dwie części oraz wykręć nosek z kamerki i wkręć zamiast niego tą pierwszą (szerszą) część redukcji. Zyskasz ze 3 cm.

Po kliknięciu OK co się dzieje? Program znika, jest ale brak obrazu czy co? Bo ten komunikat jest normalny dla ASI, nie znaczy nic złego.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)