Skocz do zawartości

elektroniczne bla, bla, bla laika


wwaldek 1947

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy, prawdopodobnie ten post spowoduje lawinę śmiechu wśród naszej astro społeczności, a jednak zaryzykuję. Jestem w posiadaniu fajnego montażu Vixen GPD 2 w doskonałym stanie technicznym, jednak pozbawionym systemu naprowadzania na obiekty, a co to znaczy w rozumieniu czasu,- w tym gronie tłumaczyć nie trzeba. Ponieważ jestem super laikiem w tematach elektronicznych i komputerowych ostatnimi czasy wiele godzin nocnych z braku pogody spędzam przed monitorem i "studiuję" szkołę astrofotografii, ATM i wszelkie posty na temat włączania elektroniki do naszych celów. Niestety moje "studia" ograniczają się wyłącznie do kwestii czytania, ale bez zrozumienia zasad działania większości rozwiązań i możliwości ich zastosowań.

Wspomniany wcześniej Vixen GPD 2 bardzo mnie intryguje od dłuższego czasu swoim bezrobociem bo w zamyśle podstawowym przeznaczony był do współrzędnego wykorzystania przeze mnie przy foceniu innego obiektu gdy pracowałem na NEQ 6 z innym teleskopem, a nie mam u siebie gościa, który walczył by z Vixenem (chodziło mi o efektywne wykorzystanie nielicznych pogodnych nocy. Czym kończyły się próby dotychczasowe pracy na 2 różnych setupach też nie muszę w tym gronie tłumaczyć.