Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop dla nowicjusza- możecie pomóc?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niestety nie znalazłem tematu na forum w którym można się przedstawić, dlatego też zrobię to tutaj. Jeżeli jednak taki temat gdzieś istnieje, to proszę aby ktoś zwrócił uwagę na to poniżej to napiszę tam.

Mam na imię Przemek, mam 24 lata i mieszkam w Gliwicach. Pracuję jako przedstawiciel handlowy na rejon południowej Polski. Interesuję się muzyką, motoryzacją, trochę sportem, grami komputerowymi, postcrossingiem i od niedawna zacząłem również astronomią.

Co za tym idzie, zacząłem również myśleć o zakupieniu własnego teleskopu. Na początku, myślałem że zbuduję sobie go sam- znalazłem w necie różne poradniki, wskazówki itp. Jednakże na chwilę obecną nie mam możliwości bawienia się w to, a dodatkowo- taki teleskop byłby straszną kobyłą której nie miałbym gdzie upchnąć.

Wobec tego zacząłem szukać w internecie i czytać na różnych forach itp. Doszedłem do wniosku iż nie interesuje mnie refraktor- gdyż z informacji które znalazlem, wynika iż nie jest to najelpszy wybór. Zainteresowałem się reflektorem, jednakże jak już wcześniej pisałem, ów machina byłaby dla mnie zwyczajnie za duża i nie miałbym jej gdzie schować. A że myślałem o dobsonie 8, to obawiam się że nawet nie zmieściłbym go do samochodu ;)

Wobec tego szukałem dalej i na YT, na kanale astrofazy usłyszałem o teleskopie Cassegraina- który łączy w sobie zalety obu powyższych grup. I właśnie teraz prośba do was. Znalazłem takie oto cudeńko, które nie odstrasza ceną, wygląda całkiem konkretnie no i z tego co przeczytałem na necie, ma całkiem znośne parametry. Czy ktoś bardziej obeznany w temacie mógłby spojrzeć na to i wyrazić swoją opinię?

http://pl.levenhuk.com/wszystkie_produkty/pl_teleskop_skyline_pro_80_mak/?gclid=Cj0KEQiAzsvEBRDEluzk96e4rqABEiQAezEOoBTlM2dHUFXwNDdsXPwFPXLiCG9y-WSw5dz2SR3IBkkaAmHz8P8HAQ#.WJL_K3-0Ik0