Skocz do zawartości

Pierwsza obserwacja księżyca. Brak ostrości :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Jestem totalnym nowicjuszem. Zakupiłem nie dawno teleskop Sky Watcher Synta Dobson 8. Dokładnie taki z tego linku:

http://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=3056&gclid=CjwKEAjw_6XIBRCisIGIrJeQ93oSJAA2cNtMcA45BWHHnLW7DMBPi7rZX9x9vY1yov-VwZsQEC7i4hoC5ZDw_wcB

Teleskop zakupiłem w celu obserwacji samolotów na wysokościach przelotowych. Zakupiłem do teleskopu złączkę M42 i ring T2 do swojego aparatu Pentax. Aktualnie nie ma warunków więc póki co temat odpuściłem. Dzisiaj teleskop przywiózł kurier. Złożenie zajęło mi ponad godzinę. Do wyciągu podłączyłem oba adaptery i do ostatniego adaptera okular 25mm. Wyniosłem teleskop przed dom i chciałem poobserwować księżyc. Wycelowałem szukaczem w księżyc i znalazłem. Widać go było świetnie. Potem poszukałem księżyca w okularze no i również udało się namierzyć. Księżyc powiększony i duży, żółty jasny, jednak widok totalnie zamglony. Próbowałem ustawiać ostrość i nic się nie dzieje. Na maksymalnie odkręconej tubie jest jedna wielka plama, a na wkręconej widać obwód księżyca lepiej ale po prostu jedna wielka żółta mglista plama. Nie wiem czy ja robię coś nie tak? W szukaczu księżyc widać ostro i bardzo dobrze, nawet ostre zarysy kraterów. Natomiast przez okular 25mm widać tylko zamgloną żółtą plamę. Próbowałem ustawiać ostrość od początku do końca kręcąc tulejką i nic. Nie da się wyostrzyć księżyca. Czy ktoś mógłby mi pomóc i wyjaśnić co robię nie tak? Czy możliwe, że otrzymałem wadliwy teleskop?

GSO Deluxe 10'' - TeleVue Powermate 2'' - Pentax K5 II

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 2 adaptery ? Nominalnie są 2 adaptery - 2" i 1,25" (chyba, że się coś zmieniło). I jak masz okular 1,25" to wkładasz tylko adapter 1,25". 

Tecnosky ED 102/714,  Celestron  SCT 200/2000, Mak 90/1250, Lunt 50, Nikon Lookout 10x50, Canon 550D, Canon mod. 50D

https://charon-x.blogspot.om