Skocz do zawartości

Pytanie nowicjusza odnośnie montażu i jego perspektyw


Florek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Usprawiedliwię się zawczasu, żeby nikogo nie zdenerwować ani nie zrazić być może trywialnym pytaniem...jestem kompletnie zielony, dopiero uczę się nieba i na razie oglądam je po prostu okiem. Codziennie odszukuję sobie jakieś kilka wybranych obiektów na niebie (jak widać bo przez ostatni tydzień ciągle chmury). Ewentualnie używam rosyjskiej (a w zasadzie chyba radzieckiej jeszcze) lornetki Tento 20x60 , która w mojej opinii kompletnego amatora daje radę...chociaż jest trochę ciężka.

Do rzeczy! Noszę się z zamiarem kupienia pierwszego sprzętu do obserwacji dzięki któremu będę "bliżej" nieba. Z tego co czytałem dobrym krokiem jest mocna lornetka/ teleskop. Wymyśliłem więc taki chytry plan i chciałbym, żeby ktoś ocenił na ile to ma sens i czy w ogóle ma to sens.

Czytałem opinie , że dobrym montażem jest montaż typu AZ3. Czy w takim razie nie logicznym posunięciem było by zainwestować w niego, umocować do niego lornetkę i zbierać powoli na teleskop? Da się w ogóle wykorzystać montaż teleskopowy do lornetki (tak, dokładnie, aż tak zielony jestem)? Kupiłbym lornetkę (jeszcze nie zdecydowałem dokładnie jaką, przeglądam forum i wątki) , zakupił do niej montaż solidny a w przyszłości wykorzystał ten sam do teleskopu.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam i mam nadzieję, że za 10 lat jak będę bardziej doświadczony to może wrzucę tutaj jakąś fotkę z astrofotografi, bo to mój cel w daaaalekiej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na FA.

15 minut temu, Florek napisał: