Welcome to Forum Astronomiczne

Zarejestruj się w naszej astronomicznej społeczności , aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji.

Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się, będziesz mogła/mógł:

Tworzyć nowe tematy, pisać w istniejących, oceniać posty innych userów , wysyłać prywatne wiadomości, aktualizować statusy, korzystać z poczty, zarządzać swoim profilem i wiele, wiele więcej!

Alien

RNAV Spotting - samoloty na wysokich pułapach (ExtremeSpotting)

451 postów w tym temacie

RNAV to skrót od Area Navigation (nawigacja obszarowa). Jest to określenie charakteryzujące osoby, które zajmują się obserwowaniem statków powietrznych poruszających się ponad Polską na pułapach tranzytowych, czyli właśnie w przestrzeni RNAV. Po prostu spotter RNAV to taki gość, co w pogodne dni kiedy świeci słońce obserwuje błękitne niebo w celu dostrzeżenia lub też sfotografowania wielkiej żelaznej ptaszyny na dużej wysokości.
Ogólnie taki typ spottera fotografuje samoloty od 36000 stóp (11000 m.) do nawet 41000 stóp (jedna stopa to ok. 30 cm.), natomiast znaczna większość samolotów na naszym niebie lata na wysokości od 33000 ft. do 36000 ft. (stóp).

 

Źrodło: http://wmspotters.pl/rnav.html

W tym temacie będę wstawiał zdjęcia z zabawy z RNAV. Zapraszam tez innych do wstawiania zdjęć żelaznych ptaków.

Myślę że temat pasuje do tego działu. Puki co zdjęcia robię tym czym akurat mam czyli obiektywem Sigma APO 70-300mm DG.

 

2014-07-21 12:30 UTC Szczecin / LH740 / DLH740 (Lufthansa) / Frankfurt-Osaka /
Boeing 747-430 / Registration(3C4ACD) D-ABVM / Altitude 10,058 m / Speed 939 km/h / Latitude 53.31 / Longitude 14.48
F300mm / Canon EOS350D
 
post-10-0-69018700-1405973201_thumb.jpg
 
post-10-0-28412300-1405973208_thumb.jpg
 
PlanespottersNet_456595.jpg
8 osób lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry wątek. Będę śledził. Jak kupisz tego Samyanga to daj znać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie pobawię się tym czym mam a po zlocie we wrześniu pomyślę co dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda. Na zlot warto by go mieć. To najlepszy czas na testy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ale ktoś go musi kupić ;) a na razie brak środków. I tak jak bym miał go kupić to muszę ten sprzedać Sigma APO 70-300mm DG. Nie ma co się gorączkować choć też bym chciał go poznać przed zakupem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2014-07-21 11:30 UTC Szczecin / BT217 / BTI217 (Air Baltic) / Riga-Berlin /
De Havilland DHC-8-402Q / Registration(502C98) YL-BBV / Altitude 7,312 m / Speed 544 km/h / Latitude 53.51 / Longitude 14.86
F300mm / Canon EOS350D

 

post-10-0-55915400-1406051843_thumb.jpg

 

post-10-0-93783400-1406051858_thumb.jpg

 

PlanespottersNet_425287.jpg

 

2 osoby lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba zaryzykuję i kupię tego Samyanga 800mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam Cie nie namawiam  ;) Chociaż ciekawy bo nieduży, mobilny i ogniskowa spora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i trochę mydli ale cena/jakość wydaje mi się podkreślam wydaje mi się jest atrakcyjna. Robienie zdjęć przez okno jak w linku tez swoje rozmydlenie wnosi. Druga sprawa dobre obiektywy z górnej półki to koszt powyżej 3000/4000zł. 

A poza tym nie ma jak i czym przetestować na żywo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się nam. Niestety, mydli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli taniej alternatywy nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli taniej alternatywy nie ma. 

Ja bym jednak proponował Ci spróbować z SW 80/400 - wziąć na zlot - Ktoś weźmie SemiApo i zobaczyć, światło dobre, ogniskowa też a abberkę Badeerek wytnie....

Czyli jest - bo leży Ci w domciu i na dodatek jeść nie woła :D

Jak by co mam samą soczewkę Barlowa 2" x2 z zakrętką na T2 - to mogę wziąć na próby (chyba nawet 2 sztuki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W SW80/400 jest wyciąg 1.25"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W SW80/400 jest wyciąg 1.25"

Masz czas poprzerabiaj mam pełno badziewia - cos dopasujesz bez problemu też by złomiarz się cieszył gdyby Twoje walizy odwiedził :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj 2" nie włożysz bez wymiany całego wyciągu, jedyna możliwość to na razie podłączenie aparatu bezpośrednio do wyciągu poprzez T2. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj 2" nie włożysz bez wymiany całego wyciągu, jedyna możliwość to na razie podłączenie aparatu bezpośrednio do wyciągu poprzez T2. 

no to ja mam 1. T2 - 2. soczewka - 3. T2 na soczewkę - aparat.... zawsze to jakieś 1,5x wyjdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra już nie śmiećmy weź graciki na zlot i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2014-07-21 11:09 UTC Szczecin
Y5871 / NAX5871 Norwegian (Max Manus livery) / Rome-Helsinki / Boeing 737-8JP / Wysokość 11,582m
 
post-10-0-00588000-1406238127_thumb.jpg
Sigma APO 70-300mm DG (300mm) / Canon EOS 350D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2014-07-21 11:03 UTC Szczecin
BT244 / BTI7EQ(Air Baltic) / Frankfurt-Riga / Boeing 737-53S / Wysokość 11,285 m
post-10-0-37528400-1406408251_thumb.jpg
Sigma APO 70-300mm DG (300mm) / Canon EOS 350D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I ja spróbowałem sw 200/1000 eq5, Canon 450D

 

 

 

 

post-3-0-71641600-1406455984_thumb.jpg

 

ps. Zdzisław jako koordynator samolotowy możesz wyodrębnić do nowego tematu tylko te obrazki fotografowane na bardzo wysokich pułapach z dołączonymi opisami ?

Możemy zrobić fają bazę danych w astrokafejce i umieszczać nasze zdjęcia w określonym standardzie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież tak było? ale większość chciała połączenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech sa robiom co chcom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podzielone lecące wysoko statki powietrzne to też forma obserwacji nieba:

RNAV Spotting wymaga sprzętu i cierpliwości

  • RNAV Spotting - samoloty na wysokich pułapach (ExtremeSpotting)
(wysokości przelotowe) w korytarzach powietrznych.

tu wg ściśle określonego wzorca: nazwa samolotu, linia lotnicza, pułap,  sprzęt fotograficzny , ew. zdjęcie samolotu z internetu na lotnisku

  • Plane Hunters - fotografia lotnicza -wszelkie samoloty wykonane w pobliżu lotnisk przy startach i lądowaniach oraz podczas pokazów lotniczych lub na lotniskach!
1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robert z tym Spotting'iem to nie jest  do końca tak jak piszesz,idąc za wiki

"

Spottinghobby polegające na fotografowaniu lub obserwowaniu obiektów związanych z komunikacją. Osoba uprawiające to hobby nazywana jest spotterem (ang. spotter).

Ze względu na obiekt zainteresowania wyróżnia się:

  • Car spotting – obserwowanie i fotografowanie samochodów
  • Planespotting – obserwowanie samolotów i lotnisk
  • Trainspotting – obserwowanie pociągów i zapisywanie czasów przyjazdów i numerów
  • Bus spotting – obserwowanie autobusów jednej korporacji
  • Tubespotting – obserwowanie kolejek metra wjeżdżających i opuszczających stacje
  • Spotting 112 – obserwowanie i fotografowanie pojazdów ratunkowych
  • ExtremeSpotting – obserwowanie i fotografowanie samolotów na wysokości przelotowej"
  • więc focenie samolotów na pasie to też spotting,
  • a tych na wysokościach przelotowych to "ExtremeSpotting"
  • Pozdrawiam Włodek
  • PS:zarombiście durne jest to cytowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz wykorzystałem moc Capelli i projekcję afokalną okular Celestron 20mm + Kodak C143

post-3-0-89530900-1406661319_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • a tych na wysokościach przelotowych to "ExtremeSpotting"

Dodałem do nazwy!

ps. co do cytowania Włodek wyłączaj pisząc ten biały przycisk górny lewy róg..-będzie prościej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lufthansa DLH722 MUC-PEK A340 D-AIHE

Pułap: 10.668 m / prędkość: 895 km/h

 

Taki ptaszek lata czasem nade mną. Niestety, tylko ze 105mm, ale będzie lepiej :) Wracam do RNAV.

 

post-37-0-27543900-1406660754_thumb.jpg

 

PlanespottersNet_437298.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin podaj pułap, prędkość, flotę, fotkę na lotnisku itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.