Skocz do zawartości

Słońce - Pytanie do was !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie. Zacznę od tego, że nie jestem żadnym pasjonatem astronomii i ogólnie moja wiedza na temat tego co dzieje się nad moją głową jest przerażająco słaba. Zdaje sobie z tego sprawę. Piszę do was bo wiem, że odpowiedź na moje pytania przekonają mojego szwagra, który założył się ze mną o coś wg mnie całkowicie bezsensownego. Przez 3 h próbowałem mu wytłumaczyć swoją wersję, ale nie dał się przekonać, a być może to JA nie dałem się przekonać co do jego wersji. Według mojego szwagra wszystkie gwiazdy, które możemy dostrzec nocą, oprócz księżyca są uwaga: SŁOŃCAMI. Oczywiście ja  jestem całkowicie innego zdania. Mimo iż nie znam się na astronomii to jego racja wydaje mi się nielogiczne. W naszej galaktyce jest jedno Słońce w okół, które krążą planety w tym nasza kochana Ziemia. Powiedźcie mi ile SŁOŃC jest człowiek w stanie zobaczyć nocą na niebie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbanalniejsze źródła dadzą Ci odpowiedź:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Gwiazda

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82o%C5%84ce

 

Do tego szczypta zastanowienia nad tematem takim jak "nazwa własna" i już prawie wiadomo o co chodzi.... Do tego łatwo posłuży przykład ziemskiego Księżyca i księżyców planet Układu Słonecznego.

  • Like 1

SW 80ED & SW 80/400, HEQ5 Pro SynScan GPS, Atik 314L+ OSC & ALccd-QHY 5-II; SW Mak 150 & ASI120MC; SW Heritage-90 Virtuoso; Nikon Action EX 10x50, DO 12x60, DO SkyGuide 15x70, Celestron 15x70, DO 20x80 na AZ4 i Velbon 5370D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach