Skocz do zawartości

Modernizacja zasilania HEQ5


Grzegorz Czernecki

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem problem z luźnym wtykiem zasilającym montaż, ( podczas obrotu coś nie stykało i wiadomo ustawianie wszystkiego od nowa ) który według mnie jest do doopy i źle pomyślany przez chińczyków, dlategto mój montaż dzisiaj przeszedł kolejną modernizację, oczywiście stary wtyk DC pozostał , przylutowałem tylko w środku do niego dwa kabelki, wywierciłem z boku obudowy otwór fi12 taką średnicę ma gwint gniazda 3pin, które zakupiłem w "nowym elektroniku" i teraz nie ma prawa coś nie stykać ;) . A ha, można założyć 2 pinowy , ale w sklepie ten 3pin był najmniejszy a jest tam tak mało miejsca, że wszedł na styk musiałem nawet obciąć jedną nie potrzebną nóżkę w środku bo inaczej by nie weszło.

12189921_920198154694593_7950347641554045295_n.jpg

Edytowane przez Grzegorz Czernecki
  • Like 9

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super pomysł. Widziałem coś podobnego na zagranicznym forum. Tak się zastanawiam czy wszyscy będziemy zmuszeni poprawiać chinczyków, bo faktycznie oryginalne gniazdo jest "ruchawe"

TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz. Ostatnio na zlocie rozmawialiśmy właśnie na temat luźnego wtyku zasilania w HEQ5. Z racji tego, że u mnie też występuje ten problem chyba podpatrzę twój pomysł i zamontuję u siebie takie złącze. Przy okazji pytanko. Grzegorz, czy musiałeś wyciągać płytkę drukowaną czy istnieje możliwość przylutowania kabelków bez tego?

Edytowane przez szdom1

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ją odkręcić od białej obudowy ( dwa wkręty ) i odpiąć wtyczkę z włącznika, jest tam tak mało miejca, że gniazdo wchodzi na styk, oczywiście może są inne wtyki, ale , że ja jakimś specem od elektroniki nie jestem to nic innego nie przyszło mi do głowy i w sklepie elektronicznym doradzili mi coś takiego. Pewnie ktoś zapyta czemu kupiłem trzy pinowy jak tam jest tylko + i - , już odpowiadam, dwupinowy wtyk był większy i nie wszedł by do środka.

Edytowane przez Grzegorz Czernecki

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dziś miałem w zamiarze zabrać się za wymianę wtyku zasilania w montażu. Odkręciłem dwie śrubki trzymające plastikową obudowę i... ów obudowa odsunęła mi się na 2-3mm!!! Zero dojścia dalej kabelki są tak krótkie, że nawet nie mogę zajrzeć  do środka?

 

GC.jpg.470232159893245f51fda3728bb41106.

 

Grzegorz, czy ty właśnie tak dobierałeś się do środka???

 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie do Grzesia. czy to gniazdko, które użyłeś to typowe gniazdko mikrofonowe bo tak właśnie wygląda.

http://allegro.pl/gniazdo-cb-mikrofonowe-3-pin-do-obudowy-pila-i5960468348.html

 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż z ciekawości - która jak ogólnie wiadomo, jest pierwszym stopniem do wiedzy - odkręciłem te dwie zaznaczone śrubki i u mnie wygląda to jak na fotkach. Szału z dostępem nie ma, ale na pewno jest więcej niż 2 do 3 mm ! Widzę na Twojej fotce, że chyba masz dystanser od Rowana - zerknij może czy w tej części z paskami kable Ci się jakoś dziwnie nie poukładały i uniemożliwiają odsunięcie pokrywki z gniazdem zasilającym. 

Marek

20160203_HEQ5 - 2.jpg

20160203_HEQ5 -1.jpg

20160203_HEQ5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta fotka to nie mój montaż. (wykorzystałem zdjęcie Grzegorza)'

Kurcze, na twoich fotach ładnie to odchodzi. U mnie niestety tak nie ma. Jeszcze jutro przy świetle słonecznym zobaczę jak to dokładnie wygląda.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szdom1 napisał:

I jeszcze jedno pytanie do Grzesia. czy to gniazdko, które użyłeś to typowe gniazdko mikrofonowe bo tak właśnie wygląda.

http://allegro.pl/gniazdo-cb-mikrofonowe-3-pin-do-obudowy-pila-i5960468348.html

 

Kurcze wygląda tak samo, teraz nie pamiętam , ale jak kupowałem w sklepie elektronicznym to były różne rodzaje, dwu, trzy, cztero i chyba pięciopinowe, ale wziąłem trzypinowe bo było mniejsze , pozostałe były większe i nie weszły by , jest tam miejsca na styk.

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szdom1 napisał:

Dziś miałem w zamiarze zabrać się za wymianę wtyku zasilania w montażu. Odkręciłem dwie śrubki trzymające plastikową obudowę i... ów obudowa odsunęła mi się na 2-3mm!!! Zero dojścia dalej kabelki są tak krótkie, że nawet nie mogę zajrzeć  do środka?

 

GC.jpg.470232159893245f51fda3728bb41106.

 

Grzegorz, czy ty właśnie tak dobierałeś się do środka???

 

Tak, tak to rozbierałem, i szału z dostępem nie ma, ale na pewno jest więcej niż 3mm, spokojne można płytkę odkręcić i przylutować kabelki. Tak jak na fotce kolegi wyżej.

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a u mnie nawet palca nie wetkniesz. O lutowaniu nie wspomnę. Jutro zrobię foty i pokaże Wam jak to u mnie wygląda.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy jak odkręcisz tą pokrywę, to zobaczysz głównie silniki i przeniesienie napędu :D

NATOMIAST, jak już odkręcisz tą pokrywę, to będziesz mógł wtedy odkręcić kolejne 5 śrubek i zdjąć kolejną pokrywę, tą z zaślepką chroniącą wylot lunetki biegunowej. I tam masz pełen dostęp do okablowania - tam bym spojrzał.

edit: załączam zdjęcie, żeby nie być gołosłownym ;) Nad silnikami masz kolejną pokrywę i widoczne 2 z 5 śrub do odkręcenia (pozostałe 3 po drugiej stronie pokrywy).

heq5_res.jpg

--
astrofoto: NEQ6 mod, TS APO 115f7 + QHY9, TS 60f3.8 + Atik 16IC - powered by AstroHub 3.0
www.foto-zdjecia.pl, www.blogszaregoczlowieka.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobiłem. Okazało się, że małe chińskie rączki zahaczyły przewód o górną krawędź drukowanej płytki. Po odhaczeniu tych przewodów pokrywę można już odchylić na tyle aby odkręcić dwa wkręty.

@GRZEGORZ - czy jesteś w stanie zmierzyć mi jakiej średnicy jest to gniazdo? Chodzi mi o wielkość otworu w obudowie. W sklepie mówili, że są dwa rodzaje tych złączek. (dwie wielkości) a dostępne są u nich tylko te większe. Stąd moje pytanie.

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git. Sam chętnie skorzystam z rozmiarówki gniazda i zrobię modyfikację, będzie bardziej "pro", a co ważniejsze, bezpiecznie w ciągłości dostawy prądu ;)

--
astrofoto: NEQ6 mod, TS APO 115f7 + QHY9, TS 60f3.8 + Atik 16IC - powered by AstroHub 3.0
www.foto-zdjecia.pl, www.blogszaregoczlowieka.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pisał sprzedawca. Są dwa rodzaje złączek. Na otwory fi 12 i fi 15. Ja kupiłem te ciut większe bo w sklepie nie mieli tych drugich.

 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj macie pełen wybór tych złączy: https://sklep.avt.pl/category/zlacza-przemyslowe/1/short/price/asc/0. Świetnie się nadają do wszelkich pudełek zasilających, bo nie ma szans się pomylić. Te mniejsze są ciaśniej spasowane i nawet nie ma potrzeby ich zakręcania, te większe są zazwyczaj trochę luźniejsze.

  • Like 3

HEQ5, TSAPO65Q + Canon EOS 450D hypermod, SK804A + Orion SSAG, DO Titanium 9x63

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Łatwo jest spieprzyć więc wolę dopytać. Jeżeli chodzi o zasilanie to miernik wskazuje, że plus powinienem podłączyć tam, gdzie zaznaczyłem.

A minus podłączam do jednego z tych dwóch zaznaczonych miejsc? (obojętnie gdzie?)

IMG_73772.thumb.jpg.ddf166d71d2d004837ad

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szdom1 napisał:

Łatwo jest spieprzyć więc wolę dopytać. Jeżeli chodzi o zasilanie to miernik wskazuje, że plus powinienem podłączyć tam, gdzie zaznaczyłem.

A minus podłączam do jednego z tych dwóch zaznaczonych miejsc? (obojętnie gdzie?)

IMG_73772.thumb.jpg.ddf166d71d2d004837ad

Ustaw w mierniku buzer i przytknij jedną końcówkę w gnieździe a drugą w zaznaczone na Twoim zdjęciu miejsca jak będzie "titać" to tam przylutuj ;)

  • Like 1

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)