Skocz do zawartości

Magnetar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    Dolny Śląsk

Magnetar's Achievements

Regulus

Regulus (3/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

50

Reputacja

  1. Byłem w grupie tych, którym się poszczęściło. Około południa było słabo, ale później się poprawiło i nawet 4 księżyce Jowisza złapałem w 300mm. W lornetce 15x70 też piękny widok.
  2. Dzisiaj w jednej linii była jeszcze gwiazda HIP 99314. W pierwszej chwili myślałem, że to jeden z księżyców. I jeszcze 2 strzały, 300mm f/5.4 i 85mm f/2
  3. Pogoda dopisała, pięknie się ta parka prezentowała w lornetce 15x70. Jowisz z trzema księżycami (Io był trochę za blisko). Pojedyncze zdjęcie z Canona 5d Mk II, 300mm, ISO 640. Może słabe, ale własne 😉
  4. Jest to prawdą pod warunkiem, że porównujesz obiektywy podobnej klasy. Nowe zoomy ze średniej półki mogą dawać ładniejszy obrazek niż state obiektywy stałoogniskowe. Kilka razy miałem nawet okazję się o tym przekonać osobiście. Trzeba jednak pamiętać, że zoomy, zwłaszcza te tańsze, często mydlą na długim końcu, niektóre mogą się też zsuwać pod własnym ciężarem co je praktycznie dyskwalifikuje z zastosowań astrofotograficznych. Stare to raczej z Niemiec (w tym NRD), ZSRR lub Japonii niż z Chin 😉 Ja też to przerabiałem i trochę się wyleczyłem ze starych obiektywów. Wiele z nich to były szkła dobre w czasach, kiedy je projektowano i produkowano. Od tamtej pory technologia poszła do przodu, są np. lepsze powłoki. Jak będziesz miał okazję, to zrób porównanie stałki Chinona z zoomem Canona lub Tamrona ze średniej półki. Ja zastosowałem kiedyś taką procedurę testową i nowsze (i jednocześnie droższe) zoomy okazały się lepsze: 1. Ustawiłem ogniskową zooma na taką jaką ma stara stałka. 2. Przełączyłem tryb aparatu na priorytet przysłony lub pełny manual, zooma ustawiłem na pełną dziurę, odczytem wartość i domknąłem stałkę do takiej samej wartości. To powinno dać obiektywowi stałoogniskowemu dodatkową przewagę, bo lekkie przymknięcie przysłony pozwala zredukować wpływ wad optyki na jakość zdjęcia. 3. Zrobiłem zdjęcia oboma obiektywami (taki sam kadr) i porównałem jakość. Nie piszę tego, aby kogokolwiek zniechęcać do zakupu starych manualnych obiektywów. Wg mnie jest to jakaś opcja, jeśli nie chcesz przeznaczać dużych pieniędzy na optykę, ale jeśli możesz sobie pozwolić na nowszy obiektyw w przedziale 500-800 zł, to rozważ to, bo może się on okazać jakościowo lepszy.
  5. 1. Zostań przy 25p. 50i oznacza 50 półobrazów na sekundę (fields per second), a nie 50 klatek na sekundę (frames per second). Interlaced video czyli wideo z przeplotem - https://pl.wikipedia.org/wiki/Przeplot 2. Przy fotografowaniu zwykłymi obiektywami jest zasada 500/f, niektórzy stosują 600/f, więc wychodzi 0,33-0,4 sekundy. Stosowałem tę zasadę przy znacznie krótszych ogniskowych, nie wiem czy się sprawdzi przy teleskopie. Może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni ode mnie astrofotografowie. 3. AVCHD, AVI i MP4 to formaty kontenerów. Ważniejszy jest kodek, bo pomiędzy kontenerami zazwyczaj można konwertować bez transkodowania wideo (konwersja jest szybka i nie traci się jakości). W obu formatach zapewne zostanie zastosowany kodek H.264. Ja bym użył AVCHD z największym dostępnym bitrate i ewentualnie przekonwertował to na AVI jeśli program do stackowania nie przyjmie AVCHD. Najlepiej zrób eksperyment tzn. nagraj cokolwiek i spróbuj zaimportować do programu, którym stackujesz.
  6. Listopadowe chmury (zdjęcia sprzed około miesiąca).
  7. @lolak89, spróbuj wyczyścić cookies i cache przeglądarki. Uwaga: spowoduje to przy okazji wylogowanie ze wszystkich stron na których jesteś zalogowany.
  8. Często dochodzi do pogorszenia jakości zdjęcia przy wrzucaniu plików zapisanych w przestrzeni innej niż sRGB, np. Adobe RGB.
  9. ISO zawsze warto zmniejszyć ze względu na jakość zdjęcia, wysokie ISO stosuje się jeśli nie można sobie pozwolić na odpowiednio długie czasy ekspozycji. Ogólna zasada w fotografii jest taka, że im mniejsze ISO, tym mniej szumów, lepsze odwzorowanie kolorów i większa dynamika.
  10. Może ten ponadnormatywnie duży niebieski zafarb wynika z większej czułości matrycy w tym zakresie widma. https://www.dpreview.com/forums/post/61721967 - Porównanie Nikona D5300 z Canonem 200D.
  11. Nie mam prawie żadnego doświadczenia w astrofotografii, zrobiłem zaledwie kilka eksperymentów lustrzanką na statywie bez prowadzenia, ale trochę się znam na obróbce zdjęć i obsłudze PS. Poniżej moja propozycja w nieco cieplejszych odcieniach, zmniejszyłem też przepalenie w centrum galaktyki. Pracowałem na surowym stacku, jeśli ktoś będzie zainteresowany plikiem PSD, to mogę udostępnić. To mój pierwszy post tutaj, więc wrzucam na zewnętrzny serwer. https://postimg.cc/D8h62hXL
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2020)