Skocz do zawartości

Zielu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    599
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana Zielu w dniu 9 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają Zielu punkty reputacji!

2 obserwujących

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Zamieszkały
    : Szczecin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Zielu's Achievements

Kanopus

Kanopus (12/14)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator
  • First Post

Recent Badges

1,3 tyś

Reputacja

  1. Ja niestety tym razem nie dam rady przyjechać. zbiegły mi się 2 wyjazdy do kupy. Za to jesienny zaklepany na 100% 😄
  2. @Ciekawska Olu a co powiesz na kilka więcej kloszy do pomalowania? Mogę wydrukować kilka kompletnych specjalnie na takie cele.
  3. Dla porównania pakiet na ogniwach LiFePo4, z ogniw 26650 (większe). Ten pakiet akurat zastępuje akumulator do samochodu. Pojemność tylko 10Ah (ale prąd chwilowy ok 500A) .
  4. A ja odradzam robienia skrzynek na akumulatorach kwasowych (żelowych, agm, vlra czy jakichkolwiek innych ołowianych). Za podobne pieniądze można mieć pakiet ogniw 18650 li-ion lub LiFePo4. 3s li-ion = 12.6v (ciut mniej niż Aku) - tańsze i lepiej dostępne. 4s LiFePo4 = 13.4v ( praktycznie idealnie jak Aku) - droższe i mniejsza max pojemność Mój pakiet li-ion 44Ah 12.6v waży 2.8kg. Starcza mi na dwie noce obserwacyjne z zasilaniem laptopa włącznie. Można rozładować do zera i naładować do pełna. Brak samorozladowania (po 3mc bez pogody od ręki można użyć). Lepiej sobie radzi na mrozie. Wada: - nie naładujesz ładowarką samochodową. - nie ma fabrycznych rozwiązań - wymaga elektroniki do balansowania i zabezpieczenia przed zawarciem/przeładowaniem/zbyt głębokim rozładowaniem (koszt ~20zl). Mój pakiet wygląda tak (butelka ketchupu dla porównania wielkości): P.s. użyłem ogniw 2.2Ah ale spokojnie można już mieć 3.6Ah i zrobić pakiet połowę mniejszy a prawie tej samej pojemności.
  5. Ja za to miałem inny problem: W sekcji AUX za cholere nie mogłem tego znaleźć, więc pierw ręcznie edytowałem plik /usr/share/indi/drivers.xml i w ten sposób uzyskałem to co potrzebowałem, ale potem odkryłem w menu opcję dodania własnych driverów z poziomu GUI (prostrsze i mniejsza szansa na pomyłkę). może jak będę od zera konfigurować Astroberry to spróbuję jeszcze raz poszukać w AUX. wtedy instrukcja będzie dużo prostrza: 1. instalacja w konsoli apt update apt install -y indi-astrolink4 2. Wybrać astrolinka w AUX1 🙃
  6. Zapowiadana wcześniej instrukcja: Jak Podłączyć ASTROLINK'a 4 do Rasberry Pi 4 z Astroberry! Na początku warto zaznaczyć, że istnieją różne wersje astrolinka 4. Ja posiadam wersję Astrolink 4 mini i na niej przeprowadzałem całą operację. A więc zaczynamy: 1. Odpalamy konsolę w astroberry i w niej: sudo apt update sudo apt install -y indi-astrolink4 ( u mnie jak widać paczka jest już zainstalowana ) Dla wszystkich "bojących" się konsoli mam dobrą wiadomość: To jedyna operacja w konsoli którą musimy wykonać. 2. Dodajemy Astrolinka4 do obsługiwanych urządzeń w Kstars Otworzy nam się okno w którym musimy uzupełnić ręcznie wpisy. Tutaj uwaga: aktualne urządzenia będą dostępne i można je wybrać, jednak naszym celem jest dodać nowe, więc musimy zastąpić edytowalne pola swoim tekstem. Ważne! w polu Family wybieramy: Focusers Na koniec wciskamy "Add New" i pojawi nam się na liście. Po tej operacji należy zamknąć okno oraz zrestartować Kstars. 3. Aktywacja Astrolinka w Ekos Otwieramy Ekos'a oraz edytor sprzętu. Tam wybieramy w urządzeniu Focusers urządzenie AstroJolo -> AstroLink 4 (lub jeśli nazwaliśmy je troszkę inaczej w poprzednim punkcie - to będzie inaczej) 4. Pierwsze uruchomienie Po aktywacji serwera INDI Astrolink może nie chcieć się połączyć. Najpewniej będzie to wynikać z nieprawidłowo wybranego urządzenia docelowego tzw portu. Musimy to ustawić w zakładce Connection. Opcja Scan Ports może nam tutaj pomóc (choć nie za każdym razem zadziała). W moim przypadku (i w większości przypadków) będzie to port /dev/ttyUSB0 Jeśli opcja Scan zadziała - podstawi się prawidłowy port. Jeśli nie - upewnij się, że Astrolink jest podłączony do prądu i do USB. Nazwę portu zatwierdzamy "Set". Po takiej operacji wracamy na zakładkę "Main Control" i próbujemy ponownie się połączyć. Jeśli Astrolink zacznie pikać - możemy obtrąbić sukces! Jak można zauważyć pojawią się również dodatkowe zakładki, gdzie możemy sterować całym Astrolinkiem. Sprawdziłem wszystkie możliwe opcje: działa bez problemowo. Od tej pory również zacznie działać Autofocus w Ekos, pomiar temperatury/wilgotności, regulatory PWM oraz sterowanie wyjściami DC. Powodzenia wszystkim, którzy będą próbować.
  7. Wczoraj po raz pierwszy miałem okazję odpalić sesję z Astrobery (oraz przetestować nowy montaż SW AZ-GTi: Jedno co mnie zastanawia i może ktoś wie, jak wymusić w kstars FITS Viewer - aby zdjęcia były od razu debayeryzowane. niby w nagłówkach FITS jest informacja o masce (GRBG) ale opcja debayeryzacji nie jest aktywna.
  8. Faktycznie - na to nie zwróciłem uwagi. Astroberry v2.0.4 w dalszym ciągu jest oparty na 32bit (architektura armhf konkretnie) Ale kstars jest w miarę najnowszej stabilnej wersji:
  9. Cześć Wszystkim. Wiele mówi się ostatnio o ASI Air jako zastępstwo dla komputera do astrofotografii. Jednak jest to wydatek dość duży, a jednocześnie jest to standard dość zamknięty. Obsługuje tylko kamery ASI ( + Lustrzanki) i Focuser ASI. Ja postanowiłem pójść w inną stronę ze względu choćby takiego, ze już posiadam Astrolink'a 4 mini, oraz nie lubię zamkniętych rozwiązań. Mój sprzęt to: Rasberry Pi 4 model B 4GB ram (to takie minimum). Zainstalowany system to Astroberry. Zalety: - Otwartość oraz darmowy software - Obsługa właściwie wszystkich dostępnych sprzętów zgdnych ze INDI - Access Point WiFi - możliwość podłączenia kablem ethernet - Wyjmowana karta pamięci (max 256GB) - Możliwość połączenia Astrolinka 4 mini wraz ze wszystkimi jego możliwościami - Zdecydowanie niższa cena niż ASI Air (za mój egzemplarz wraz z metalową obudową zapłaciłem 300zł + 24zł za modół GPS) - wbudowany PHD2 - który wszyscy znamy i lubimy - wbudowany ASTAP do celów astrometrycznych oraz synchronizacji położenia teleskopu Są też i Wady: - Troszkę toporne planetarium - Ekos i jego obsługa wymaga nauki nowego softu (do tej pory używałem APT) - Standard INDI zamiast ASCOM (na szczęście popularny sprzęt go wspiera) - Wymaga drobnej znajomości linuxa aby skonfigurować niektóre rzeczy (np Astrolinka) - Rasberry nie posiada zegara RTC - więc trzeba czas synchronizować po każdym uruchomieniu systemu. - Wymaga Rasberry Pi z min 4GB ramu Mój plan jest taki, aby zbudować zestaw do astrofotografii bez potrzeby używania prądożernego komputera przez całą sesję fotograficzną jednocześnie wykorzystując maksymalnie sprzęt który już posiadam. Wstępnie wszystko już podłączyłem i przetestowałem "na sucho" bo niestety pogody cały czas brak. W kolejnych postach załączę instrukcję: - Jak podłączyć astrolinka 4 mini do Astroberry - Jak dołożyć tani moduł GPS i uzyskać z niego synchronizację czasu bez internetu oraz dokładną lokalizację sesji. Samej instalacji i uruchomienia nie będę opisywać, bo do tego jest oficjalna instrukcja na stronie projektu 😉
  10. @ggrzes Takiego rozwiązania nie widziałem w żadnym programie do akwizycji. Z drugiej strony Ekos jest otwartym standardem. INDI server można wystartować i połączyć się z kilkoma kamerami. Można by zapewne to doprogramować aby obydwa aparaty otwierały i zamykały migawkę w podobnym momencie i dopiero po zgraniu zdjęć system puszczał by drift.
  11. Jak są chmórwy to czyszczenie optyki zawsze wchodzi w grę! 😄 🍾
  12. @polaris PTMA oddział Szczecin który wciął się w termin... 🤪
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)