Skocz do zawartości

ASI1600


Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, stefanchm napisał:

Czysty stak to 192 MB! nie wiem czy na forum takie pliki chodzą. Ale mogę dać linka jak uda mi się go gdzieś zamieścić.

https://www.dropbox.com/s/zz5j02uf5jbaw1m/ic7023.tiff?dl=0

Spróbowałem delikatnie i szybko :)

Całkiem fajne

ic7023.jpg

  • Like 3

Gem45, TS150F2,8, Asi533mmp, Astronomik LRGBSHO
Pozdrawiam Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, stefanchm napisał:

Całkiem fajnie i jak szybko. Maxim czy PS czy jeszcze coś innego?

Ps. Poziomy, kolor selektywny, odszumianie i lekkie pomniejszenie gwiazdek :)

Pomocny był także darmowy plugin HLVG do usunięcia dominaty zieleni.

  • Like 1

Gem45, TS150F2,8, Asi533mmp, Astronomik LRGBSHO
Pozdrawiam Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jeszcze długa droga mnie czeka. Każdy z Was ma jakieś swoje tajemnice.

Pomyślałem, że może na którymś ze zlotów Koledzy zechcieliby się podzielić swoimi doświadczeniami praktycznymi dotyczącymi obróbki, na przykładzie kilku surowych staków

 

ED 80, Celestron 8/1000, montaż Advance VX, NEQ6, ASI1600MC-Cool, ASI-120, Nikon D5300, QHY5v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę podstawą jest wyciągnięcie materiału i zbalansowanie kolorów. Ewentualnie (zalecane w przypadku OSC) możesz pozbyć się nadmiaru zieleni jakimś narzędziem do tego (HLVG w PS lub SCNR w Pixie (również w LE)) i po tych zabiegach fotka wygląda już bardzo dobrze i można prezentować. To takie podstawowe minimum. Jak to opanujesz to dalej odszumianie, podciąganie kolorów, maski, filtry itd. Wszystko do opanowania z czasem.

EDIT: 

No i kalibracja materiału - tu chyba nie zrobiłeś bo widać delikatnie ampglow z prawej strony i jakieś brudy w prawym dolnym rogu, które załatwił by flat.

  • Like 1

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flata rzeczywiście nie było.

Jeśli masz chwilę napisz coś o balansowaniu kolorów w PS myślę, że nie tylko mnie się bardzo przyda. Oczywiście nie naciskam, z reguły wszyscy cierpimy na brak czasu.

Przy okazji przyszedł mi do głowy taki pomysł: może spróbujemy  zebrać surowy materiał od wszystkich, mogłoby to być kilka tysięcy lub więcej "surowców" jakiegoś ciekawego obiektu, i zrobić takiego super staka itd. Myślę, że sprawy techniczne związane z przeskalowaniem, wyrównaniem są do opanowania. Co Wy na to?

ED 80, Celestron 8/1000, montaż Advance VX, NEQ6, ASI1600MC-Cool, ASI-120, Nikon D5300, QHY5v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzichu ma to dobrze opisane u siebie.

Najpierw poziomy i wyciąganie materiału - https://astronomiaamatorska.blogspot.com/2011/03/photoshop-cs5-cz-1-curves-levels.html

Potem balans kolorów - https://astronomiaamatorska.blogspot.com/2011/04/photoshop-cs5-cz-2-rgb-balance.html

A tu Plugin do PS do redukcji zielonego zafarbu - http://www.deepskycolors.com/archive/2010/04/26/hasta-La-Vista-Green.html

  • Like 1

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę za mocno wyciągłeś co przepaliło Ci najjaśniejsze partie materiału a potem za bardzo przyciąłeś.

Musisz obserwować histogram jak wyciągasz i przycinasz. W tej chwili masz lewą stronę histogramu uciętą a tak nie może być bo ta informacja poprostu się traci.

Snap_2011.04.01 12.29.30_002.png

Zwróć uwagę na ten czarny trójkącik zaznaczony strzałką. On nie może być dosunięty w prawo tak żeby wchodził na wykres. Zostaw najlepiej tak mimimalną szparkę. Wtedy ten materiał (w tym przypadku czerń) nie będzie odcięta i te najciemniejsze partie nie zginą.

Z drugiej strony podczas wyciągania materiału też rób tak żeby główny wykres nie przekroczył środka histogramu - żeby z nim nie wchodzić na prawą stronę histogramu.

  • Like 2

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ku przestrodze przed odkręcaniem pokrywy sensora w chłodzonych kamerach ASI.

Między innymi z uwagi na takie przypadki uważam że system "anti dew" jest lepiej rozwiązany w kamerach QHY bo nie ma dostępu do komory sensora.

http://www.cloudynights.com/topic/553168-asi1600mm-c-caution/

post-152654-0-19068000-1476202405.jpg

  • Like 1

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no żyć będzie bo tylko (albo aż) rozkruszyły się tabletki z desykantu. I tu jest problem ASI że one są bezpośrednio w komorze. Trzeba ją odkręcić żeby wymienić/wyprażyć no i trzeba to zrobić umiejętnie bo jak widać o problem bardzo łatwo. A tutaj stało się to przez przypadek bo gość chciał odkręcić koło filtrowe a że było mocniej dokręcone to odkręcił razem z frontem kamery no i stało się co się stało jak widać na fotce...

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra. Jak zobaczyłem pierwszy raz fotkę tego rozwiązania (którą dałeś w wątku o QHY163) to mi się ciepło zrobiło i właśnie taki obrazek jak powyżej stanął mi przed oczami. Ale w życiu bym nie przypuścił, że ASI zrobi ten front kamery gwintowany - wg mnie powinien być dokręcany na śrubki. 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można powiedzieć że ZWO zaliczyło wpadkę z tymi tabletkami. Dobrze to nie wygląda i zapewne za jakiś czas kiedy trzeba będzie wyprażać tabletki takich sytuacji będzie więcej. Mnie w tym rozwiązaniu nie przekonało to ze trzeba otwierać komorę i wtedy zacznie się wieczna walka z pyłkami na matrycy a to potrafi drażnić :-) wtedy nie pomyślałem że te tabletki mogą się tak łatwo pokruszyć...

Zapewne kilka osób się teraz grubo zastanowi i pójdzie w kierunku QHY.

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tabletki można umieścić w papierkach higroskopijnych i problem rozwiązany. Nie pyli nawet przy rozkruszeniu a swoja role spełnia :)

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odkręcasz, do góry ,,nogami", kładziesz obudowę z matrycą na kawałku czystego szkiełka (id góry chroni obudowa) wkładasz tabletki w papierek, zakręcasz i problem na przyszłość z głowy, trzeba sobie jakoś w życiu radzić jak już się wie o niedoróbce - powiedział baca sznurując buta dżdżownicą ;)

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układa się tam na tabletkach takie 4 okrągłe podkładki piankowe, które chyba mają kompensować docisk i przy okazji sprawiać żeby nie dzwoniły w środku.

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć lipa jak cholera z tym rozwiązaniem. To chyba największy minus kamerek ASI Ci co kupili mogą być w strachu jak przyjdzie wymieniać ;) W tym momencie bym jej nie kupił. Możliwe że jeszcze zmienia to rozwiązanie bo kamerka jest rozwojowa. Całe szczęście ja mam sprawdzonego poczciwego Atika 383L+ nic więcej mi do szczęścia nie brakuje.

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek nie jest odosobniony. Jeden z naszych kolegów z sąsiedniego forum zaliczył ten sam problem... Daleko szukać a tu za miedzą.

http://astropolis.pl/topic/54903-zwo-asi1600mm-cooled-testy/?p=646903

 

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fragment z dyskusji na sąsiednim forum, może kogos zainteresuje

 

"Ja bynajmniej nie jestem fanem CCD i nie o tym piszę. Ja chce tylko pokazać, że przy zachłyśnięciu się możliwościami nowej generacji kamer, a szczególnie ASI 1600 i jej odpowiednika QHY nikt nie zadał sobie pytania, jaka optyka zapewni nam odpowiednie pokrycie ich sensora.

Już słyszałem interpretację - w tym Jesiona ( ja też w sumie się z nią zgadzam, ale nie o tym teraz piszę) - dajmy spokój z tym rozbieraniem obrazka na piksele, róbmy po prostu astrofotki ! OK. Jestem za. Ale najpierw powiedzmy cała prawdę do końca.

A według mnie to wygląda tak:

Dla sensorów o pikselach mniejszych od 4 mikronów nie ma optyki, która pozwoli na uzyskanie krzywizny pola ostrości ( przy pełnym pokryciu sensora) poniżej 15-20%. Wynika  to z precyzji optyki którą dysponujemy. i tak weźmy na przykład jeden z najlepszych wyprodukowanych teleskopów amatorskich czyli Takahashi FSQ 106 w każdej z jego wersji:

W centrum - RMS spot size - 3.5  um

10 mm od centrum - RMS spot size - 4,5 um

20 mm od centrum - RMS spot size - 6 um

44 mm od centrum - RMS spot size - 8 um

 

Dla matrycy z pikselem 3,69 to jest więcej niż 20% na krańcach pola widzenia.

Dla gorszej optyki i gorszego flattnera będzie jeszcze gorzej.

A tu mamy dane prawie zadowalające:

- Flat field size ... 50mm diameter
-- Spot size on axis ... 1.7?m
-- Spot size at field edge ... 4.6?m

Zgadniecie czego dotyczą? Orion UK AG12  f/3,8 apertura 300 mm za 9000 Euro, z korektorem 4 elementowym.

Po co to piszę? Bo NIE JESTEM STETRYCZAŁYM FANEM TECHNOLOGII CCD ( jak to już niektórzy mnie oceniają) tylko patrzę realnie na to co robię i co rynek do mojej zabawy w astrofoto oferuje.

Przez lata walczyłem o taki obrazek z CCD Inspectora:

 

FSQ luminancja 600 s.jpg

 

i nie zrezygnuje z niego tylko po to, żeby nową kamerką natrzaskać trzy obiekty w jedną noc bez guidera.

Zwracam uwagę, że to co pisze to nie teoria, to praktyka.

Mam FSQ 106N z opisanym parametrami, Officina Stellare Veloce RH200 o osiągach ciut gorszych od FSQ i mam kamerę z pikselem 3.69 ( ATIK ONE 9M). I mam trochę doświadczenia. I wynik z pomiaru płaskości pola CCD Inspectorem nie chce być mniejszy niż 20% z pominięciem jakiś ekstremów, które z zasady okazują się fotografowaniem przez cirrusa. Wtedy jest lepiej...

To taki mój głos w dyskusji nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi.

 

EDIT: Obrazek wyżej to z setupu FSQ -STL"

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)