Skocz do zawartości

Teleskop dla Ojca


Speedy00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam prezentu dla Ojca, od zawsze chciał obserwować niebo dlatego postanowiłem zakupić mu na urodziny Teleskop, jednak jestem w tym totalnie zielony dlatego prosze o jakąś pomoc.

Do wydania mam sumę 1000zł ,a sam teleskop chciałbym aby był w miarę prosty i służył do oglądania gwiazd jak i np do obserwacji  przelatującego samolotu .

proszę o wyrozumiałość, jeśli taki temat już był poruszany proszę o odnośnik do owego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ojciec potrafi unieść 20 kg i ma troszkę wolnej przestrzeni do obserwacji (nie tylko ciasny balkon)  - polecam Syntę 8" Dobs nazwa handlowa: "Sky-Watcher (Synta) Dobson 8" tak wpisz w google! To połączenie wydajności ceny i kosztuje troszkę ponad te 1000zł

teleskop-sky-watcher-synta-dobson-8ampquot-pyrex-zdjecia_rev002.jpg

Sprzętos:   N.Capella 16", Achro 6" , APO 4" , Lorn.16x80, Monty: CGEM, Adveturer mini, oraz  inne graty z wioskowej chaty 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja bym coś dodał  jakąś dobra literature, program planetarium, atlas nieba.

Sam teleskop mimo że podstawa obserwacji  to trochę mało ;-)

Na razie pytanie padło odnośnie teleskopu. Co do akcesoriów - to temat morze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Ojciec Speediego..na razie musi skupić się na :

1)zmontowaniu (skręceniu)  Dobsona

2) Zjustowania szukacza z tubą  :)

3) Dokonania pierwszej dziennej obserwacji np. drzewa lub samolotu, potem nocą gwiazdy, Księżyca czy Jowisza.

Nie mniej jednak...Na początek polecam poradnik" pod tytułem:

"Atlas Nieba" - Przemysława Rudzia - wyd. Pascala, będzie bardzo pomocnym narzędziem dla początkującego obserwatora! Dostępny w necie, księgarniach m.in Empiku!

Sprzętos:   N.Capella 16", Achro 6" , APO 4" , Lorn.16x80, Monty: CGEM, Adveturer mini, oraz  inne graty z wioskowej chaty 😉 

Odnośnik do komentarza