Skocz do zawartości

Mało oryginalny wątek, ale... potrzebuję Waszej porady.


katarzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu, mój narzeczony zaczął interesować się 'gwiazdami'. Zainteresowanie nie gasło, a wrećz rosło z dnia na dzień i teraz, z okazji zbliżających się świąt, prawie codziennie otrzymuję porcję bezinteresownych stwierdzeń 'jak to fajnie by było mieć teleskop'. Idąc tym tropem, nie pozostaje mi nic innego, jak srpóbować sprostać życzeniu.

Niestety sama jestem totalnie zielona w tym temacie. Przewertowałam już kilka sklepów internetowych, poczytałam posty innych 'wzywających pomocy' - ale nadal nie mam odpowiedzi na pytanie: co kupić dla kogoś początkującego?

Z informacji, które już wiem, że są istotne przy zakupie, mogę wymienić:

- brak konkretnego celu obserwacji (na początku miło by było móc popatrzeć zarówno na planety, jak i na gwiazdy, czy mgławice),

- mieszkam na krańcu dużego miasta, widoczność może nie jest, jak w Bieszczadach, ale w pogodną noc niebo naprawdę jest piękne,

- jeśli chodzi o budżet, to dysponuję kwotą ok 800 - 900 zł (nie chcę, żeby to była 'rakieta', ale coś poważniejszego niż zabawka dla licealisty),

- chciałabym, aby statyw teleskopu był stabilny,

- możliwość podłączenia do komputera - jest w ogóle taka możliwość?

Dodatkowo, chciałabym zapytać, jaką literaturę moglibyście polecić dla nowicjuszy? Jakieś mapy nieba?

Będę wdzięczna za każdą odpowiedź! Jeśli jakieś jeszcze informacje z moejej strony są potrzebne, to postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.

Pozdrawiam

KK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz uniwersalny i stabilny teleskop oraz macie możliwość swobodnego wyjścia na większa przestrzeń proponuję Syntę 8"

czyli:

Teleskop Sky-Watcher (Synta) SK Dobson 8"

Do komputera, za 900zł  raczej nie podłączysz czegoś co jest z grubsza teleskopem. Ceny zaczynają się od 4.000 !

Np. tu spójrz