Skocz do zawartości

Meade LXD75 czy warto zakupić?


tokarool

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się z prośbą do was o doradzenie w zakupie teleskopu. Zawsze interesował mnie nasz wszechswiat, teraz mam okazje zakupić wyzej wymieniony teleskop niby okazyjna cena (jaka to jest okazyjna cena jak na ten teleskop waszym zdaniem?) dokładnie nie wiem która to wersja tak czy inaczej starałem sie znaleść jakiekolwiek informacje czym one sie różnią jednak bezskutecznie, czy ktoś z tego forum jest w stanie udzielić informacji czym się różnią? Fotografuje już od dłuższego czsu więc z chęcią spróbuje swoich sił w astrofotografi.

Co musiał bym dokupić do tego teleskopu (nie posiada dodatkowych akcesorii). Generalnie czy jest to dobry teleskop? Sory za może glupie pytania ale w tym temacie jestem calkowicie zielony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam montaż LXD75 bo takowowy posiadam - osobiście jestem z niego zadowolony. Jest to stabilna konstrukcja oparta na 2" chromowanych nogach statywu. Wyposazony w system GO TO pozwoli Ci na wyszukiwanie obiektow i śledzenie ich zgodnie z "ruchem" gwiazd i planet. Posiadam do swojego montazu tube Bresser Messier 8" wiec nie wiem jakie ostatecznie obraz daje tuba Meade. Ważne jest aby cała konstrukcja została dobrze wywazona ponieważ tylko wtedy gwarantuję to stabilną i płynną pracę całego systemu. Jedyny mankament, który czasem może sie przytrafić to przy dużej wilgoci lub mrozie - wyłączenie się urządzenia. Trzeba wtedy od nowa wszystko ustawiać. Do zasilania montażu polecam akumulator żelowy, który sprawdza sie w 100% i spokojnie wystarcza na kilkugodzinne obserwacje przy najbardziej ekstremalnych warunkach.

http://allegro.pl/wielofunkcyjny-akumulator-zelowy-12-v-turystyczny-i1958134702.html

Seestar S50/ED80/GSO 10"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach