Skocz do zawartości

Orion UK CT8 nie ma róży bez kolców


Alien

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie włączałem tylko na czas chłodzenia, potem wyłączałem i zakładałem na tył teleskopu szczelny kaptur, który blokował przepływ powietrza przez tubę. Nie zdarzyło mi się, żeby któreś lustro zaparowało albo zaszroniło i nie używałem grzałek. W najgorsze noce szron "wchodził" kilka cm po wewnętrznych ściankach tuby, było go też trochę na pająku, ale lustra były czyste. Aha - u mnie wentylator dmuchał na lustro. 

Tak robiłem w 8" ATM newtonie, jak miałem 6" to nie znałem patentu z kapturem i zdarzało się, że LW zaparowało. W 6" nie miałem też wentylatora żadnego pod LG. 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tom-cio napisał:

Ja zmieniłem z ciągnącego na dmuchający. Wydaje mi się, że tak jest lepiej, choć to pewnie wyższość świąt...

Wrzuciłem kiedyś takie zapytanie na forum, ale nikt nie podjął tematu.:(

Ja też dałem dmuchający, do tego zrobiłem coś takiego jak na załączniku, dzięki temu powietrze nie tylko chłodzi lustro ( to zresztą uznałem za mniej istotne ) ale po ściankach stożka wentyluje wnętrze tuby ( przykładając rękę do wlotu tuby czuć delikatny powiew ) i wilgoć nie osiada na lusterku wtórnym, wentylator podpięty jest pod wyjście PWM w moim mini astrohub-ie, przez co mogę sterować jego mocą, podczas ostatniego zlotu w Zwardoniu było tak wilgotno, że woda kapała dosłownie z wszystkiego ( nawet z czapki ;) ) a w teleskopie żadnych problemów z rosą nie miałem, zresztą odkąd to zamontowałem nie mam z tym problemu.

DSC09618.JPG

DSC09619.JPG

  • Like 3

Moje fotki https://photos.google.com/album/AF1QipMNqiXQ-13VWmtjIGgVMkKsTASYHTqiCdVyy-vx

TS APO 102/520 f5. 1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI224 MC, Canon EOS 550D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jolo napisał:

Ja u siebie włączałem tylko na czas chłodzenia, potem wyłączałem i zakładałem na tył teleskopu szczelny kaptur, który blokował przepływ powietrza przez tubę. Nie zdarzyło mi się, żeby któreś lustro zaparowało albo zaszroniło i nie używałem grzałek. W najgorsze noce szron "wchodził" kilka cm po wewnętrznych ściankach tuby, było go też trochę na pająku, ale lustra były czyste. Aha - u mnie wentylator dmuchał na lustro. 

O, to bardzo ciekawe. Czyżby kapturek tak wiele zmieniał? U mnie bez grzałki ani rusz.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jolo napisał:

Elegancko to wygląda.

Trafnie to jolo ujął, normalnie jak fabryczna produkcja Orionka. Mateusz brawo Ty !
Mam małe pytanko - - nie mogę się na fotografiach dopatrzeć... jak jest przymocowany silnik ???? Do tuby ??? Czy ta osłona sprzęgiełka helikalnego (bo chyba pod nią jest) i ośka wszystko trzyma ????? Czy z tyłu silnika do obręczy wylotu tuby ???? .....

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już najlepiej opisze Mateusz :) 

Sprzęgło jest w środku zamontowane do silnika i ośki mikroruchów, a cała czarna tuleja służy jako mocowanie silnika. Przymocowane jest od strony wyciągu w miejsce dużej gałki. Jest to w zasadzie sztywne i spasowane.

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jacek E. napisał:

Trafnie to jolo ujął, normalnie jak fabryczna produkcja Orionka. Mateusz brawo Ty !
Mam małe pytanko - - nie mogę się na fotografiach dopatrzeć... jak jest przymocowany silnik ???? Do tuby ??? Czy ta osłona sprzęgiełka helikalnego (bo chyba pod nią jest) i ośka wszystko trzyma ????? Czy z tyłu silnika do obręczy wylotu tuby ???? .....

Dzięki Panowie! :)

W zasadzie alien już dobrze opisał, dodam tylko, że moja tulejka nachodzi na tulejkę, która jest normalnie od gałką wyciągu i jest zamocowana imbusami robakowymi (jednego widać).

PS, fajny się robi znaczek, jak się zwraca do Aliena :)

  • Like 2

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz a powiedz mi jedno... Przecież gałka do ustawiania 1:1 gdzie zamiast niej jest przykręcona tulejka kręci się (tylko 10x wolniej) wtedy jak się kręci mikroruchami. W takim układzie mi to wygląda na zaklinowane :/ lub nie jest to przykręcone w miejscu gdzie była gałka - wtedy się mogę zgodzić.

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, AstroLutek napisał:

Mateusz a powiedz mi jedno... Przecież gałka do ustawiania 1:1 gdzie zamiast niej jest przykręcona tulejka kręci się (tylko 10x wolniej) wtedy jak się kręci mikroruchami. W takim układzie mi to wygląda na zaklinowane :/ lub nie jest to przykręcone w miejscu gdzie była gałka - wtedy się mogę zgodzić.

Tak się może wydawać, ale...

msg-23971-0-17873900-1476300502.png

Gałka 1:1 jest zamocowana na części "G" i nią obraca, natomiast nachodzi i zasłania część "E", która jest nieruchoma. I ja właśnie zamocowałem tulejkę do tej nieruchomej części "E". Wszystko jest dobrze przemyślane :)

  • Like 4

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie,- i zapewne działanie ocena - 5,

ogólne wrażenie, - 5,

projekt techniczny - 5,

oznaczenie części składowych projektu - 3

opis projektu - pała

ocena ogólna - 3-

Takie jest moje ogólne wrażenie, a to że koledzy wznoszą toasty, ochy i achy to już ich sprawa. Wydaje mi się że na forach (nie tylko naszym) istnieje taka moda, żeby klaskać na zapas, bić pokłony do bólu i rozumieć nawet to niezrozumiałe. Wiem że są wśród nas talenty o wysokim ilorazie inteligencji, ale wiem też że np Jacek ma duże wątpliwości, mam je ja, oraz wielu innych. Wybacz Mateusz że tak Cię oceniam, że w ogóle Cię oceniam, ale sknociłeś podstawowe dane projektowe i mimo że robota jest uwagi godna i wykonana profesjonalnie to nie cieszy tak jak powinna, bo nie do końca jest zrozumiała. Dziwicie się potem że ktoś (czytaj, - ja) pisze na forum że nie potrafi dokonać prostych programowych czynności podczas obróbki zdjęć mimo dostępnego na forum tutka. Tylko że poza nielicznymi większość tutoriali jest napisanych "na odpieprz" podobnie jak Twój projekt.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldku - troszkę bardzo ,,przesurowiłes" ocenę. Nikt w wątku nie pisał jak to jest zrobione tylko jak zamocowane ... I wyjaśnienie jest na 6, nawet dla takiego laika jak ja.
Natomiast co do samej zasady działania, części skaładowych czy sterowania to w dziale ATM jest napisane niemal wszystko o stosowanych silniczkach o sprzegiełkach helikalnych o ich podłączeniu do oski mikroruchów czy głównej oraz o sposobach sterowania czy jolofocuserem czy projektem Kornelisza czy prostym silniczkiem SW.... Chyba nie doczytałeś zapytań..... :(

  • Like 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wwaldek 1947 napisał:

Wykonanie,- i zapewne działanie ocena - 5,

ogólne wrażenie, - 5,

projekt techniczny - 5,

oznaczenie części składowych projektu - 3

opis projektu - pała

ocena ogólna - 3-

Takie jest moje ogólne wrażenie, a to że koledzy wznoszą toasty, ochy i achy to już ich sprawa. Wydaje mi się że na forach (nie tylko naszym) istnieje taka moda, żeby klaskać na zapas, bić pokłony do bólu i rozumieć nawet to niezrozumiałe. Wiem że są wśród nas talenty o wysokim ilorazie inteligencji, ale wiem też że np Jacek ma duże wątpliwości, mam je ja, oraz wielu innych. Wybacz Mateusz że tak Cię oceniam, że w ogóle Cię oceniam, ale sknociłeś podstawowe dane projektowe i mimo że robota jest uwagi godna i wykonana profesjonalnie to nie cieszy tak jak powinna, bo nie do końca jest zrozumiała. Dziwicie się potem że ktoś (czytaj, - ja) pisze na forum że nie potrafi dokonać prostych programowych czynności podczas obróbki zdjęć mimo dostępnego na forum tutka. Tylko że poza nielicznymi większość tutoriali jest napisanych "na odpieprz" podobnie jak Twój projekt.

Hmmm ...... dla mnie np opis Mateusza jest zrozumiały - nie wiem jak mógłby to prościej zrobić. Jak się uczyłem rysunku technicznego to miałeś rzuty z góry, od dołu, z jednego boku i drugiego boku i to na jednym rysunku, a jeszcze jak były w środku elementu do wyfrezowania różne zagłębienia - to dopiero byś nie ogarną. Plus opisy na rysunku długości, głębokości kąta ścięcia ścianki wewnątrz, średnice otworów, gwintów - to jeszcze zawrót głowy. A już nie mówię o rysunku okrętowym gdzie dodatkowo mamy inaczej na rysunku strony obiektu a inaczej w rzeczywistości.

Dwa dałeś dobry przykład dla tych co by chcieli coś napisać, ale według Ciebie będzie to na odpierdol. Ja szanuję każdego za to że nawet napisze trzy zdania i jeden obrazek wstawi. Tutorial taki jak Tobie się marzy zająby książkę 1000 stronicową. 

Tutoriale nie są po to aby co do słowa robić to co jest napisane tylko sa pewna wskazówką jak należy podejść do danego obiektu. Każdy sprzęt i każdy obiekt musi być traktowany inaczej.

  • Like 1

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana tematu.

Zdzichu, wylosowałeś już korektor komy? Jeśli nie, to z czystym sumieniem (po dzisiejszo-nocnych, międzychmurwowych testach) mogę polecić RCC1. Bez problemu obsługuje matrycę 10x12mm (sprawdzone). Wg producenta F od 3.0, a jego konstrukcja porównywana jest do projektu Wynne'a. I naważniejsze: BACKFOCUS ~91mm, czyli wszystkie zabawki typu OffAxis, koło etc. mieszczą się bez problemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wygląda na to, że obsługuje nawet FullFrame: http://www.balkonsternwarte.de/DSLR/m13-400d.html (pierwszy link jaki znalazłem)

Jak zorganizujesz trochę pogody - mogę potwierdzić test pełnej klatki :) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek Bobowik go używa i Antoni jak miał CT8 też go miał. Patrząc na pełną klatkę w pełnej rozdzielczości z podanego przez Ciebie linka to jednak krawędzie są mocno spaskudzone. Ale tak do APS-C powinno być bardzo dobrze, więc KAF8300 tym bardziej da radę. 

  • Like 1

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jako by nie było cały czas coś się dzieje. Mam obecnie zakupiony i zamówiony korektor Baadera RCC1 w połowie stycznia go dostanę.

Mam cichą nadzieję że w 2017 będzie lepiej i w końcu teleskop zacznie na siebie pracować.

Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8, Canon EF-S 55-250, Canon EF-S 18-55 + 2 lewe ręce ? 

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, alien napisał:

Mam cichą nadzieję że w 2017 będzie lepiej i w końcu teleskop zacznie na siebie pracować.

Myślisz, że zarobi na swoje utrzymanie? :)

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)