Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop do astro fotografii


nfdt543

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako że mamy wakacje i zamiast odpoczywania wygrałem zarabianie pieniędzy wpadłem na pomysł zakupu pierwszego teleskopu. Jednak nie będę używał go tylko do oglądania nieba, mam zamiar fotografować. Aparat już mam tylko teraz potrzebuję odpowiedni teleskop i artykuły do niego potrzebne. Jako, iż jestem zielony w tym temacie proszę o waszą pomoc. Na teleskop wraz z napędem i innymi potrzebnymi rzeczami mam budżet ok 2000zł. 

P.S. Nie mam nic przeciwko sprzętom używanym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc zająć się astrofoto w tym budżecie postawiłbym na montaż eq5 z napędem. Nowy już pochłonie cały budżet, ale może na giełdzie się trafi. Do Canona dokupić stary stałoogniskowy obiektyw na gwint m42 z ogniskową do 200mm. Zakup obiektywu polecam na giełdzie astro, zwykle wtedy jest przetestowany pod kątem astrofoto i można podejrzeć zdjęcia nim robione. W innym przypadku zakup to loteria. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobaw sie tym kalkulatorem

http://www.12dstring.me.uk/fovcalc.php

To co soft Ci pokazę to jest to co MOŻESZ  zobaczyć i w jakich wymiarach. To co naprawdę zobaczysz zależy w 95% od Twojej wiedzy i umiejętności obróbki. Tym setupem co go Darek opisał mozna naprawde dużo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na giełdzie masz teraz EQ5 z napędem za 950 , do tego bym brał SW80/400 za 240 i masz od biedy do wizuala i foto ( zawsze możesz go sprzedać albo na guider zrobić, ja dokupiełm do niego flattener za 300 zł i dla mnie jest ok). Jeszcze starczy na ASI120 za 700 i masz super start. Wszystko dasz radę odsprzedać jak złapiesz bakcyla , a jeśli nie będziesz miał wielkich wymagań to będziesz z tego zadowolony.  

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...