Skocz do zawartości

Irys podmiejski


jolo

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, jolo napisał:

Mam nauczkę na przyszłość, żeby nie brać się za ciemne mgławice na niebie podmiejskim, szczególnie kiedy warunki nie są idealne...

 

Ty to już nie masz czego się czepiać. Dla mnie bomba.

pzdr

  • Like 1

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jolo napisał:

Już taki jestem - wszystko mi przeszkadza :)) 

Też syndrom barku pogody Ci się udzielił widzę :D

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi tak przy okazji. Czy przy ciemnych mgławicach tak duża ilość RGB ma wpływ na efekt końcowy mgławicy? 

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma jeśli chcesz wydobyć jakiś odcień ciemnot (które zazwyczaj są rudo bure). A im większe LP tym trudniej to zrobić, bo wszystko jest wyżarte przez światło latarni. Klatki RGB spod ciemnego nieba to praktycznie sama przyjemność przy obróbce. Przynajmniej ja tak mam z materiałem np z Zatomia, w porównaniu z tym co robię pod domem. 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łikasz, nie narzekaj. Pewnie przy lepszym materiałe albo większej ilości miałbyś większy komfort i swobodę obróbki ale nadrobiłeś to warsztatem. 

A odpowiadając na pytania kolegów - im więcej materiału RGB to w każfym przypadku lepiej. Zobaczcie jak wygląda zdjęcie czarno białe a jakiego " sosu" dostaje po dodaniu koloru. Tak działa ludzkie oko- nie tylko reaguje na zmianę poziomu luminancji, ale też rejestruje subtelne zmiany koloru. No i przy tych ciemnotkach , gdzie jest wiele odcieni tła, koloru musi być dużo, dużo więcej niż przy gromadkach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)