Skocz do zawartości

Połączenie: kamera - teleskop; jak to ugryźć?


cyberboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na etapie kompletowania zestawu do fotografii DS.

Kilka dni temu dotarła jeszcze pachnąca Państwem Środka kamera QHY 168C, a dzisiaj zakupiłem od kolegi @tranox teleskop SW Equinox 80 na HEQ5 wraz z flattenerem TeleVue TRF-2008 (x0,8).

I tu pojawił się zgryz, ponieważ (w gorącej wodzie kąpany) nie sprawdziłem w jaki gwint wyposażona jest kamera. Okazuje się, że jest to M54x0,75, a flattener ma gwint M42x0,75. Kolejnym problemem jest fakt, że w ciągu kilku najbliższych dni mam zamiar dokupić do tego filtr Hutech IDAS LPS-D1 z gwintem M48. Ostatnim problemem jest odległość flattenera od matrycy, która, wg producenta powinna wynosić 55mm.

I tu pytanie do Szanownych Kolegów i Koleżanek: czy istnieje jakieś gotowe rozwiązanie, żeby to połączyć zgodnie ze sztuką (zachowując oczywiście wymagany dystans flattener - matryca), czy skazany jestem na poszukiwania tokarza, który zrobi mi takie ustrojstwo?

Oczywiście nie wątpię w kunszt rodzimych rzemieślników, ale kupując coś gotowego towar na pewno szybko dotrze, będę miał pewność, że wszystko pasuje i uniknę tłumaczeń, nieporozumień itd.

Z góry dziękuję.

Ps. Sorki za pogodęCrazy

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cyberboss napisał:

@tranox,

I tu pojawił się zgryz, ponieważ (w gorącej wodzie kąpany) nie sprawdziłem w jaki gwint wyposażona jest kamera. Okazuje się, że jest to M54x0,75, a flattener ma gwint M42x0,75. Kolejnym problemem jest fakt, że w ciągu kilku najbliższych dni mam zamiar dokupić do tego filtr Hutech IDAS LPS-D1 z gwintem M48. Ostatnim problemem jest odległość flattenera od matrycy, która, wg producenta powinna wynosić 55mm.

I tu pytanie do Szanownych Kolegów i Koleżanek: czy istnieje jakieś gotowe rozwiązanie, żeby to połączyć zgodnie ze sztuką (zachowując oczywiście wymagany dystans flattener - matryca), czy skazany jestem na poszukiwania tokarza, który zrobi mi takie ustrojstwo?

Oczywiście nie wątpię w kunszt rodzimych rzemieślników, ale kupując coś gotowego towar na pewno szybko dotrze, będę miał pewność, że wszystko pasuje i uniknę tłumaczeń, nieporozumień itd.

Gratuluję zakupu - teraz wiem skąd ta cholera Marcin się wzięła ;) 

Po pierwsze to pamiętaj, ze odległość od flattenera do kamerki to odległość od jego zielonego paska do matrycy Twojej kamerki. Flattener kończy się gwintem męskim T2 a kamerka gniazdem T2 i tu musisz zachować wymaganą odległość. Taką złączkę T2 - żeńska/T2 - męska musisz zamówić. Jak by nie patrzył to najlepiej zrobi to Janusz Płeszka.
Co do IDASka to zależy jaki kupisz - ja proponuję 2" i teraz tak: Flattener powinien zostać wkręcony w Twoją 2" drawtubę. Twój teleskop może posiada nagwintowaną????
Jeśli nie to też trzeba wysłać do Astrokraka sam wyciąg i końcówkę drawtuby Ci nagwintują. Następnie na nią złączka, w której jest gwint filtrowy 2", którą nakręcasz na drawtubę a do jej tylnej części nakręcasz flattener. (Chyba, że kenny albo Filip na drwwtubie gwint zrobili - nie pamiętam)
Jeśli potrzebny rysunek poglądowy to po trzynastej mogę pomóc - miałem bardzo podobną rurkę Orionka i taki flattener z kamerką :)
Tak jak Filip napisał - gotowych rozwiązań raczej nie znajdziesz.

  • Thanks 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jacek E. napisał:

Jeśli potrzebny rysunek poglądowy to po trzynastej mogę pomóc - miałem bardzo podobną rurkę Orionka i taki flattener z kamerką :)
Tak jak filip napisał - gotowych rozwiązań raczej nie znajdziesz.

Dziękuję.

Spróbuję coś naszkicować i odezwę się do Astrokraka.

Obawiałem się, że może być z tym problem, bo jednak każdy przypadek jest inny i producenci sprzętu musieliby mieć w ofercie milion różnych rozwiązań.

Dzięki za wyjaśnienie.

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jacek E. napisał:

 i teraz tak: Flattener powinien zostać wkręcony w Twoją 2" drawtubę. Twój teleskop może posiada nagwintowaną????

Jeśli nie to też trzeba wysłać do Astrokraka sam wyciąg i końcówkę drawtuby Ci nagwintują. Następnie na nią złączka, w której jest gwint filtrowy 2", którą nakręcasz na drawtubę a do jej tylnej części nakręcasz flattener. (Chyba, że kenny albo Filip na drwwtubie gwint zrobili - nie pamiętam)
 

Tak Jacku, w drawtubie jest gwint pod flattener więc tutaj wszystko siedzi osiowo - wszystko co potrzeba IMHO to złączka którą się nakręci na flattener, z drugiej strony wkręci się kamerkę OSC a w środku najlepiej filterek. U Płeszki robiłem

  • Thanks 1

na przedwczesnej astro-emeryturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cyberboss napisał:

Dziękuję.

Spróbuję coś naszkicować i odezwę się do Astrokraka.

Obawiałem się, że może być z tym problem, bo jednak każdy przypadek jest inny i producenci sprzętu musieliby mieć w ofercie milion różnych rozwiązań.

Dzięki za wyjaśnienie.

Najprościej zamówić złączkę jak pokazałem poniżej skoro drawtuba ma gwint. Tylko dokładnie wymierzyć jej długość.
Choć najlepiej jeśli IDASek był by umieszczony w złączce, którą nakręcasz na drawtubę a w nią wkręcasz flattener.

flat.jpg.eb2c4ffb49b530c28cf2711c85e43192.jpg

Ważne jest podanie Januszowi głębokości gwintu T2 (żeńskiego) złączki nakręcanej na flattener (zmierzysz gwint flattenera) i długość gwintu męskiego, który będzie wchodził do gniazda kamerki. Ja w QHY mam 5mm.

  • Thanks 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Jacek E. napisał:

Choć najlepiej jeśli IDASek był by umieszczony w złączce, którą nakręcasz na drawtubę a w nią wkręcasz flattener.

Czyli Jacku sugerujesz, żeby filtr umieścić przed flattenerem?

Niestety nie umiem sobie tego wyobrazić. Gwint w drawtube to M48, czyli dokładnie taki jak ma filtr. A jak do tego później dokręcić flattener? Jak będę w domu muszę to sobie rozrysować... :artist:

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wkręcisz IDASa w gwint filtrowy flattenera to wyjdzie tak:

56mm od czoła flattenera:

http://www.televue.com/pdf/literature/Focal Reducer Flattener.pdf

minus 18mm backfocus camery (strona 22):

http://198.11.176.239/file/repository/PDF/CameraManual/QHY168C_Manual_EN.pdf

= 38mm

minus 2mm adapter z żeńskiego M54x0.75 (strasznie drogi może jest tańszy ZWO albo QHY)

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p9315_TS-Optics-Adapter-from-M54x0-75-to-T2---T2-Focal-Adapter-for-M54x0-75.html

=36

minus -10mm tulejka z żeńskim T-2:

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p557_Baader-Adapter--37-continious-female-T2-thread.html

=26

i to załatwisz adapterem T2-T2 26mm:

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p4948_T2-Extension-Tube---26mm-Length.html

TADAM!!!

  • Thanks 1

Taurus 500 | GPO 8x42 | TS BA8 20x110 | Messier 110/110; H400 399/400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz zrobi wstawkę. Ja miałem do niedawna złączkę na drawtubę 2,5" i w środku była wkrętka z gwintem na IDASka a na końcu T2 do flattenera.

 

  • Thanks 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, cyberboss napisał:

Czyli Jacku sugerujesz, żeby filtr umieścić przed flattenerem?

Niestety nie umiem sobie tego wyobrazić. Gwint w drawtube to M48, czyli dokładnie taki jak ma filtr. A jak do tego później dokręcić flattener? Jak będę w domu muszę to sobie rozrysować... :artist:

Ten equinox 80 ma tuleję wyciągu (drawtube) zakończoną tylko otworem pod złączkę 2" czy jest jeszcze jakiś gwint?  

Taurus 500 | GPO 8x42 | TS BA8 20x110 | Messier 110/110; H400 399/400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bartolini napisał:

Ten equinox 80 ma tuleję wyciągu (drawtube) zakończoną tylko otworem pod złączkę 2" czy jest jeszcze jakiś gwint?  

Ma gwint M48. Nie mierzyłem skoku

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, cyberboss napisał:

Ma gwint M48. Nie mierzyłem 

Możesz wrzucić fotkę? Jeżeli  tuleja wyciągu ma średnicę otworu 2" (50.8mm) to raczej nie da się jeszcze zrobić gwintu M48. Może jest M54x1 pod flattenery sky watchera?

Taurus 500 | GPO 8x42 | TS BA8 20x110 | Messier 110/110; H400 399/400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bartolini napisał:

Możesz wrzucić fotkę?

Wieczorem, jak będę już w domu, to podeślę.

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartolini napisał:

Jeżeli  tuleja wyciągu ma średnicę otworu 2" (50.8mm) to raczej nie da się jeszcze zrobić gwintu M48. Może jest M54x1 pod flattenery sky watchera?

Szanowny Kolego - się wszystko da :)
Nie napisałem tego z wyliczeń teoretycznych tylko z autopsji. Miałem Oriona 80/500, który miał identyczny wyciąg jak ma Eqinox. 
Na drawtubie wyciągu zrobiony został gwint, na który była wkręcana przejściówka długości około (jak pamiętam) 8mm, która kończyła się gwintem męskim T2, na który był nakręcany flattener TV 0,8.
Od strony drawtuby w tejże złączce/przejściówce był zrobiony gwint filtrowy 2", w który wkręcałem IDASka. :)
Taki mniej więcej rysunek wysłałem Januszowi.

5a072b663ea18_Zczka_drawtuby.jpg.c04d8c72bc4c42f1d35d69cd4f879d51.jpg

P.S. A tu na fotce Aliena widać mojego Orionka i tę złączkę nakręconą na drwatubę i na końcu dekielek zakrywający T2 wkręcany w flattener.

5a072e5cc4240_Zczka_k.jpg.9cd40430eead4ab7e3cad7fb08e34358.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że sprzęt leży w szafie i czeka na lepszą pogodę zrobiłem pare zdjęć. Może coś Ci pomogą. To jest ten teleskop, o którym wspominał Jacek. Z tego co można zobaczyć na zdjęciach musisz zamówić złączkę, którą nakręcasz na gwint drawtuby ponieważ oryginalna złączka w środku ma mniejszy gwint od T2. 

 

IMG_6349.JPG.f9d0b41c048b92795893cac6d88dd03a.JPG

Oryginalna złączka

IMG_6351.JPG.452fc7208342d978f200bff1f01a2b7e.JPG

Złączka zamówiona (z gwintem T2 w środku.

IMG_6355.JPG.20a21b2a496145c52acfca2dd638b567.JPG

Wkręcony flattener.

IMG_6356.JPG.69cb6801547ab7824b6cbad8bf006093.JPG

Cały zestaw.

 

IMG_6357.JPG.87d33e9d5fa7dbf7d6a2709c5be0e685.JPG

Średnica gwintu wewnątrz oryginalnej złączki.

 

IMG_6361.JPG.df736b7df3fc1435dc23075b88b77c71.JPG

Średnica wewnętrzna dorobionej złączki (T2)

 

 

IMG_6364.JPG.2f2592e13c5ad053e8fedd5f1000270b.JPG

Wkręcony filtr od środka.

 

 

IMG_6365.JPG.fd776051bde9d77fc15f8a3361546504.JPGIMG_6366.JPG.3185730069ce4c11249e6738eedeadca.JPG

Grubości złączek. Musisz spytać się Jacka lub Allena (Zdzisława), który dorabiał tą złączkę czemu różnią się o te parę milimetrów.

 

 

IMG_6347.JPG.c49faa365e76dfb9800f48f9749343db.JPG

Gwint na drewtubie.

IMG_6350.JPG

IMG_6354.JPG

IMG_6358.JPG

IMG_6360.JPG

  • Thanks 1
TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko w temacie :) masz ,,moją" srebrną oryginałkę :)

9 minut temu, Gayos napisał:

Grubości złączek. Musisz spytać się Jacka lub Allena (Zdzisława), który dorabiał tą złączkę czemu różnią się o te parę milimetrów.

 

To akurat bez różnicy czy ona grubsza czy chudsza :) więcej albo mniej wyciąg wylezie. Najważniejsze, że spełnia swoją rolę a za flattenerem masz już odległość do matrycy kamerki bez wyliczania filterka :)

  • Thanks 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że ta czarna jest oryginalna, a ta srebrna jest made in Astrokrak :)

TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Gayos napisał:

Domyślam się, że ta czarna jest oryginalna, a ta srebrna jest made in Astrokrak :)

I jedna i druga dorabiana tak jak gwint na drawtubie :) pierwsza była ,,srebrna".

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się domyślałem z tą grubością.

A wyciąg rozebrałem podczyściłem skręciłem i chodzi już elegancko. Okazało się, że miałem o 1 mm za długie śrubki i musiały blokować wyciąg.

Nic się już nie zacina. Swoją drogą nic skomplikowanego. Dzięki za radę :)

TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gayos napisał:

Tak się domyślałem z tą grubością.

A wyciąg rozebrałem podczyściłem skręciłem i chodzi już elegancko. Nic się nie zacina. Swoją drogą nic skomplikowanego. Dzięki za radę :)

Nima sprawy - chodził jak zapiaszczony na plaży ;)

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cztery śrubki od mocowania podstawy silniczka miałem za długie. Przerabiałem kiedyś i źle zmierzyłem śrubki

TAKAHASHI FSQ-106ED,  QHY 163M, QHY 163C, NEQ 6
SW 150/750, SW DOB 10, Platforma paralaktyczna
AstroWalker, SW Star Adventurer 2i
Canon 1100D, lornetka Nicon Action 10x50,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Gayos napisał:

Jako, że sprzęt leży w szafie i czeka na lepszą pogodę zrobiłem pare zdjęć. Może coś Ci pomogą. To jest ten teleskop, o którym wspominał Jacek. Z tego co można zobaczyć na zdjęciach musisz zamówić złączkę, którą nakręcasz na gwint drawtuby ponieważ oryginalna złączka w środku ma mniejszy gwint od T2. 

Super. O coś takiego właśnie mi chodziło. Dzięki za pomoc.

W takim razie w poniedziałek kontaktuję się z Astrokrakiem i jedziemy z koksem...

Za chwilę jeszcze udam się do garażu po teleskop i spróbuję sobie to zwizualizować, czy dobrze wszystko zrozumiałem.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za poradybeer

  • Like 2

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. To wygląda na to, że u mnie sytuacja jest nieco inna niż u Kolegi @Gayos

Tak wygląda drawtube u mnie:

5a0784cd2c0fa_IMG_20171111_232523kopia.thumb.jpg.3021dc1a1326f731f8cbc712a317536d.jpg

Gwint jest żeński i nie widzę sposobu, żeby to nagwintować od zewnątrz.

Tym samym odpada użycie filtra M48 przed flattenerem.

Poniżej szczegółowe fotografie dalszych elementów zestawu:

5a0785823b36d_IMG_20171111_232531kopia.thumb.jpg.17c36701d75dd18b10e22130091af711.jpg

5a0785efaffdf_IMG_20171111_232542kopia.thumb.jpg.f72055c883fb9f5be27e9e43f53b22fb.jpg

5a07869e126ed_IMG_20171111_232549kopia.thumb.jpg.36e6578513e53f0cbc8fe1cc6dd28fdc.jpg

Pozostaje mi konfiguracja, w której filtr w oprawie M48 będzie zamontowany za flattenerem. Poniżej koncepcja, jak ja to widzę:

5a0789a595d52_IMG_20171111_232516kopia.thumb.jpg.95588444aea8c963f43072ac47486450.jpg

,gdzie:

1. Redukcja M42 żeński / M54 męski z gwintem filtrowym M48

2. Filtr IDAS LPS-D1 2" (dokładnie ten: https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p2580_Hutech-IDAS-2--LPS-D1-Light-Pollution-Suppression-Filter-for-Astrophotography.html ) - właściwie to tego filtra jeszcze nie zakupiłem - może kupić jakiś inny rozmiar?

3. Przedłużka M54 żeński / M54 męski o długości odpowiedniej, aby uzyskać 55 mm odległość flattenera od matrycy.

Ma ktoś lepszy pomysł?

Czy umieszczanie filtra za flattenerem może nieść jakieś negatywne konsekwencje?

Jeszcze jedno. W zestawie z kamerą był taki pierścień:

IMG_20171111_233406.thumb.jpg.646f384accfbd59b617e0c3a32340466.jpg

IMG_20171111_233411.thumb.jpg.6176b8844a685f6e1d728405ca234bb9.jpg

Montuje się to na tym odwróconym stożku kamery za pomocą 3 śrub zaciskowych i wewnątrz tego pierścienia jest żeński gwint M54, czyli taki sam jak w kamerze. Czy wiecie do czego to służy? Pytanie po co w ogóle stosować takie akcesorium, bo przecież nigdy nie zamontuje się tego osiowo.

Tak wygląda kamera bez tego:

IMG_20171111_233456.thumb.jpg.ef3cdc6553053df25a7eb6051b141d9b.jpg

A tak z tym:

IMG_20171111_233541.thumb.jpg.a12163637e23a32968688518b893baa8.jpg

Z góry dzięki za pomoc.

Pogodnych nocy!

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozumiem o co chodzi - trochę lipa bo żeby sobie wizualnie popatrzeć przez tego telepa trzeba by zrobić kombinację ze złączkami.

Pierścień o który pytasz służy do przymocowania firmowego koła filtrowego (6 otworów na obwodzie), a patent z "jaskółczym ogonem" i trzema śrubami zaciskowymi stosował (stosuje?) np. SBIG.

  • Thanks 1

Taurus 500 | GPO 8x42 | TS BA8 20x110 | Messier 110/110; H400 399/400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra. Temat wygląda na załatwiony. :clap:

Tak jak radziliście, skontaktowałem się z panem Januszem Płeszką z Astrokraka celem zamówienia odpowiedniej złączki. Nie wykonywałem żadnych rysunków, bo sam do końca nie wiedziałem jakby to miało wyglądać. Jedynie co, to telefonicznie (później również mailowo) opisałem panu Januszowi sytuację, jedyny rysunek jaki przesłałem to ten z instrukcji kamery, który obrazował (choć jak się później okazało nie do końca) połączenie gwintowe od strony kamery.

Cała procedura, od momentu pierwszego kontaktu do dnia wysyłki towaru trwała 5 dni roboczych. Przeczy to trochę obiegowym opiniom na temat terminowości Astrokraka. Oczywiście nie neguję faktów, że jakieś negatywne sytuacje mogły mieć miejsce. Mówię tylko, że w moim przypadku trwało to dokładnie tyle, ile określił na początku pan Janusz - dwoma słowami: jestem zadowolony.

A teraz do rzeczy. Złączka została podzielona na dwie części:

1. Nakręcana na flattener gwintem M42

IMG_20171123_221838.thumb.jpg.da9777693855644e63c4422876a59ce3.jpg

z gwintem M54 po drugiej stronie łączącym ją z drugą częścią

IMG_20171123_221852.thumb.jpg.4dc2855813acd95d647dff5d2ad20339.jpg

2. Nakręcana na kamerę, zapewniająca odpowiednią odległość flattener-matryca z dodatkowym gwintem M48 wewnątrz dla filtra 2"

IMG_20171123_221901.thumb.jpg.140aa1ad6c0cfd449eca9932d64a54ab.jpg

tu od strony kamery:

IMG_20171123_221916.thumb.jpg.5ab3ead6455ef78cf07cb71bb178299b.jpg

Całość wygląda tak:

IMG_20171123_221830.thumb.jpg.9622ec82d03922f88d5491555e4221ba.jpg

IMG_20171123_221528.thumb.jpg.8afc12992023236cb93d3471538935d1.jpg

...i tyle. Dzięki wszystkim za pomoc. Być może ten wątek przyda się komuś, kto będzie miał podobny problem.

Pozdrawiam.

  • Like 1

Tu była kiedyś jakaś stopka, ale nie nadążała za zmianami sprzętowymi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogodnego nieba życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
41 minut temu, jolo napisał:

A jak silne LP masz na myśli?

Chodzi mi o RED zone

Interesuje mnie czy czulosc tej kamerki w Halfie jest wystarczajaca zeby np w ciagu kilku dlugich i niskoszumowych eksopzycji cos nalapac ze slabszych DSow.
Zdaje sobie sprawe, ze to kolor i tylko czesc pixeli na matrycy bedzie lapala swiatlo.

Na CN znalazlem tylko jeden przyklad gdzie gosicu wypala fotki kolo Wenecji i to tylko z filterm LP
https://www.cloudynights.com/topic/598620-m42-the-great-orion-nebula-with-qhy168c-and-l-pro-optolong-filter/

https://www.astrobin.com/users/francesco.battistella/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, no to już masz odpowiedź jak się spisuje. Generalnie kolorowe kamerki bardziej lubią ciemne niebo, no ale da się. Choć akurat kolega z Wenecji słabszych DSów nie fotografuje raczej. Ale przy dużym LP z kamerą kolorową to jest trochę już sport ekstremalny :( 

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)