Skocz do zawartości

AstroHub 3 - pytania i odpowiedzi


zombi

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Pawcio napisał:

pkoczan, bardzo ładnie wycięta obudowa pod lcd, napisz jak to robiłeś mnie też to czeka - lcd i przy okazji gps czekają :) Trzeba będzie pobawić się i nawiercić małe otworki i dokończyć sprawę pilniczkami albo wezmę dmały drimmel od kumpla .....

Hej

Ja własnie na początku uzywałem dremla, ale przy tych końcówkach które miałem to plastik się topił.

Skończyło się na wierceniu wielu otworów, a później pilnik. Na początku małe pilniki modelarskie, aby połączyć otwory a na koniec do wyrównania krawędzi duży płaski pilnik do metalu.

Zajeło mi to z 2h.

  • Like 1

ieq45, tsapo65, stf8300m, fw4-8300, zwo 1200mm, kable, złączki, trytytki

pozdrawiam

Paweł Koczan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 390
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Dodane obrazy

Chyba napytałem sobie biedy.

Łukaszu, na zlocie zwróciłeś mi uwagę, że moje grzałki mogą być uszkodzone bo nie widać poboru prądu. Rozebrałem i faktycznie zauważyłem pęknięcia na miedzianej taśmie grzewczej. Polutowałem i przystąpiłem do testów.

Przed podłączeniem grzałek konsumpcja wskazuje na 1,27A:

postFAbezGrzalek.jpg

Po podłączeniu grzałki guidera 1,78A:

postFAgrzalGuider.jpg

wyłączyłem grzałkę guidera i podłączyłem grzałkę tuby, licznik rósł 2A, przez 3A, koło 5A i zanim się zorientowałem i zareagowałem zauważyłem przez chwilę nawet 20A po czym nastąpił koniec:

postFAgrzalTS.jpg

Sytuacja na chwilę obecną jest taka, że nie widzi portu AstroHuba i zero komunikacji:

postFAgrzalTSkoniec.jpg

Domyślam się, że spaliłem "coś" w środku.

Czy można liczyć na serwis AH? Oczywiście odpłatnie. Chyba, że macie jakieś inne rady.

pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to tylko zasilacz ???? Nie Masz drugiego do kontroli ??? Jak coś to mogę Ci pożyczyć do sprawdzenia tylko czy tak jest gniazdo ???? Na XLRa idą do bolców 3 żółte z +12 a - do dzyndzelka - Łukasz musi tu luknać.

A tu Xboxik http://allegro.pl/zasilacz-xbox-360-oryginalny-150w-jasper-f-vat-gw-i5497222856.html

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co, sprawdź nowy zasilacz. Jest duża szansa, że tylko on padł. Kurcze, zasilacz bez zabezpieczenia to jakaś porażka. Mi już zabezpieczanie zasilacza uratował kilka urządzeń, jak coś majstrowałem :)

A przy tej okazji propozycja dla jolo, można by dodać wyłączenie awaryjne do AH, żeby po wykryciu przekroczenia max prądu sam wyłączył wszystkie urządzenia. W tym wypadku by to pewnie wystarczyło.

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sferoida napisał:

Chyba napytałem sobie biedy (...)

Odłącz wszystko od AH i podłącz tylko kablem USB do komputera, może być do innego portu. Jeśli go nie wykryje to na 99.9% padło Arduino Mega - możesz zamówić takie (podam Ci później linka jak zdiagnozujesz) i sam wymienić a następnie załadować wsad i sprawdzić czy reszta działa. 

Co do zasilacza - jak dasz z xboxa będziesz miał na Atiku poniżej 12V, co spowoduje masę hot pikseli niestety :5640dc6f5718d_06Sad:

PS - możesz sprawdzić w menedżerze urządzeń czy AH nie zainstaluje się na innym porcie po takich przeżyciach. Możesz też sprawdzić na innym kompie (podłączając tylko przez kabel USB bez zasilania 12V). Jeśli zasilacz nie puścił jakiegoś wysokiego napięcia przy awarii to raczej nie miało się co popsuć w samym AH. W AH jest bezpiecznik polimerowy, który jeśli się rozłączył, to może potrzebować nawet kilku godzin na regenerację. Ale przy podłączeniu jedynie przez kabel USB powinno działać tak czy siak.

  • Like 1

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jolo napisał:

....Co do zasilacza - jak dasz z xboxa będziesz miał na Atiku poniżej 12V, co spowoduje masę hot pikseli niestety :5640dc6f5718d_06Sad:

Jednak bym spróbował poszukać tego ,,mocniejszego" Xboxa i spróbował tak jak Napisał Lucjan w moim Xboxowym wątku, koszt góra 50 zł a zasilacz na wieki.... No bo to cholerstwo co padło jak na zasilacz drogie no i niezabezpieczone jak widać :(

  • Like 1

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, nie jest źle. Po odłączeniu wszystkiego poza czujnikiem temperatury i połączeniu tylko po usb AH odpalił i działa. Z zasilacza wykręciłem bezpiecznik topikowy (był w zasilaczu), jest ciemny, nie widać drucika więc chyba padł. Może skończy się na strachu i trzeba będzie wymienić tylko ten bezpiecznik. Do poniedziałku jestem jednak uziemiony. Ferelna grzałka już poszła na złom.

Będę jednak potrzebował nowych 2 szt. Wolałbym to zlecić komuś oblatanemu, może ktoś mi pomoże i zrobi? Na razie zajawka, potem puszczę ogłoszenie. Warunek konieczny: kompatybilna z AH !!!!

pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jolo napisał:

A tak, to wtedy jak najbardziej się sprawdzi :5640dc70bd641_11Geek:

O tu jest step by step :)

http://sp2put.utp.edu.pl/konstrukcje/najlepszy-sposob-modyfikacji-zasilacza-od-xboxa/

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak tylko bezpiecznik padł to jak najbardziej wszystko prawidłowo jest - po wymianie może będzie działał. Jak masz multimetr możesz bezpiecznik sprawdzić na omomierzu, choć jak jest od środka osmolony to pewnie się przepalił. Wg mnie jeśli to bezpiecznik w zasilaczu to nie ma co kombinować z nowym zasilaczem.

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi (pierwszy to ponoć pan W. z Gdańska) elektryk Rzeczypospolitej - sferoida melduje, że zasilacz niestety trafił jednak do elektronika, coś padło w środku, bo bezpieczniki strzelają jak nic.

Przyjrzałem się ferelnej grzałce, którą lutowałem - przepalona na wylot, normalnie musiał być mały pożar:

P1030422.JPGP1030423.JPG

Chyba powinienem się cieszyć, że tylko na tym się skończyło.

A jak będziecie chcieli sprawdzić/ulepszyć pole elektryfikacyjne w Zatomiu, to wiecie kogo wołać :5640dc727769c_17Devil:

pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, keram167 napisał:

[...] a tubki Ci nie przypaliło ? [...]

Tylko osmaliło - na szczęście, przetarłem palcem i nie widać.

Co do POWER CONTROLS (do tego punktu instrukcji przyznam, że nie doszedłem)  to jakie wartości powinny być wpisane.  Na rysunku 46 są same zera. Producent nie przewidział, że urządzenie trafi do zdolnych inaczej?

pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam Radkową przygodę i chyba na razie mojego astro-huba z szafy nie wyciągam. Poczekam aż wszyscy potestują i posprawdzają wszystko. :zakaz:

 

(EDIT mam na myśli wszystkie możliwości zepsucia astro-huba)

  • Like 1

Baner III.jpg

Wizual: Skymaster 15x70, SYNTA 10"
Foto: SW 150/750+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu: HEQ5
Foto: TS 130/910+ATIK 383l, guide: SW 80/400+QHY5, na montażu EQ6
Szybka pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, sferoida napisał:

Co do POWER CONTROLS (do tego punktu instrukcji przyznam, że nie doszedłem)  to jakie wartości powinny być wpisane.  Na rysunku 46 są same zera. Producent nie przewidział, że urządzenie trafi do zdolnych inaczej?

Zero oznacza że dany alarm jest wyłączony (do szybkiej pomocy można używać pytajnika w prawym górnym rogu każdego okienka). Wartości do wpisania zależą od Twojej już konfiguracji, np - "Total current warn level" to całkowity pobór prądu, po którego przekroczeniu włączy się alarm. Jeśli Twój zestaw np w czasie normalnej pracy pobiera 4.5A, to możesz tam wpisać 5A. Podobnie jest z napięciem wejściowym - tutaj są dwa progi - dolny i górny. Po spadku napięcia poniżej dolnego, albo wzroście powyżej górnego włączy się alarm. 

  • Like 1

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku, właśnie pozostawione "zera" wyłączają ostrzeżenia o nieprawidłowościach związanych z zasilaniem. W pierwszej linijce "Total current warm level [A]" dobrze jest wpisać maksymalną, bezpieczną, sumaryczną wartość prądu + 10% więcej, jaką może pobrać cały setup ( montaż, silnik krokowy, kamerka, peltier, wentylatory, grzałki itd. itp. ). Tą wartość musi już sobie wpisać każdy Użytkownik indywidualnie. Prąd można łatwo obliczyć, znając np. moc podłączanego urządzenia I = P/U, gdzie:

I - prąd pobierany w [A],

P - moc podłączanego urządzenia w [W],

U - napięcie zasilania w [V] ( w większości przypadków będzie to 12 V DC ).

lub znając rezystancję z prawa Ohma I = U/R gdzie R - rezystancja ( np. grzałki, można zmierzyć omomierzem )

Czyli np. grzałka o mocy 24 [W], będzie pobierała 2 [A] przy napięciu zasilania 12 [V]. Ogniwo Peltiera o mocy 60 [W], pobierze 5 [A], przy napięciu zasilania 12 [V]. Dodając do tego ok. 1,5 [A] pobierane przez HEQ5 mamy razem już 8,5 [A] + 10% zapas i można ustawić w zakładce z ostrzeżeniami wartość ok. 9,3 [A].

Podobnie można ustawić ostrzeżenia dla napięć zasilających np. dla "Low input voltage warm [V]" można ustawić np. 11,0 [V] przy zasilaniu nominalnym 12 [V]. W przypadku jakiegoś totalnego zwarcia ( jak ta grzałka ) nastąpi bardzo szybki spadek napięcia co też wywoła alarm ( pulsowanie na czerwono ramki aplikacji oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy - systemowy z Windowsów ).  

Powyższe proszę potraktować jako przykład  !!!

Widzę, że Jolo był szybszy !

Szymek, przy RÓŻNYCH testach z AH3 w okresie projektowania - na zasadzie " co się stanie gdy ... " skutecznie unieszkodliwiłem 2 Arduino i sterownik silnika krokowego ... Ale efektem były poprawki na płytce oraz w sofcie.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT - często korzystam z https://play.google.com/store/apps/details?id=it.android.demi.elettronica&hl=pl . Bardzo fajny i prosty programik na Androida. Trzeba tylko zwrócić uwagę na wybór odpowiednich jednostek, żeby nie wybrać np. kW zamiast W czy mA zamiast A ! ( oczywiście w zależności co się liczy ! ). Do takich szybkich obliczeń jak w naszych zastosowaniach - jak znalazł. Oprócz obliczeń ma też rozpiski różnych standardowych gniazd i wtyczek - wg. mnie warto się z nim zapoznać i może być przydatny dla Kolegów, którzy chcą trochę liznąć elektryki czy elektroniki.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten programik, bardzo fajny! Szczególnie przydatne jest dla mnie rozpiska złącz, jak sobie lutuję jakiegoś USB, czy coś to nie muszę grzebać w necie :)

SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6 Pro SynScan, iOptron CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 2,5x, Nikon D80, D7500, D750, Samyang 135

Szukasz darmowej wersji PixInsigt LE? Zgłoś się na PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie Panowie. Jeżeli masz ustawiony "hamulec" na 100% (PWM stop - w ustawieniach focusera) to nawet jak silnik będzie stał to będzie pod ciągłym obciążeniem (trzyma i uniemożliwia bezwładne przesunięcie się focusera) i może się grzać tak jak podczas pracy... Natomiast jeżeli masz tam ustawione 0% to grzać się nie powinno bo po dojechaniu focusera silnik wyłącza się całkowicie.

Sprawdź co tam masz ustawione.

  • Like 1

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, AstroLutek napisał:

No niekoniecznie Panowie. Jeżeli masz ustawiony "hamulec" na 100% (PWM stop - w ustawieniach focusera) to nawet jak silnik będzie stał to będzie pod ciągłym obciążeniem (trzyma i uniemożliwia bezwładne przesunięcie się focusera) i może się grzać tak jak podczas pracy... Natomiast jeżeli masz tam ustawione 0% to grzać się nie powinno bo po dojechaniu focusera silnik wyłącza się całkowicie.

Dokładnie - ja mam takie coś w swoim paneliku od USBFocusera jak prąd trzymania, dobieram tak aby pracował na jak największym luzie a jednocześnie nie grzał się mocno - jest troszeczkę - minimalnie ciepły.

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik masz bipolarny (4 przewody) czy unipolarny (6 przewodów) bo widzę, że masz ustawiony jako unipolarny co nie musi być jednoznaczne z użytym silnikiem.

Sprawdź jeszcze jak zmienia się pobór prądu podczas pracy focusera i podczas postoju. Odłącz też sam silnik od HUBa i zobacz czy pobór prądu się zmienił.

  • Like 1

Pozdrawiam! Lucjan
Sony A7II, Olympus E-PL5, E-PM2 full spectrum, Astro CZJ Sonnar 300 f/[email protected], EQ3-2 + AstroEQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)