Skocz do zawartości

Co to za obiekt?


njczyziu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

powiedzcie mi co to jest za gwiazda (a może to planeta - nie znam się na tym xp), która świeci na niebie bardzo wyraziście i dodatkowo migocze, różnymi kolorami, jakby dyskotekowa kula ;)

Można ją ujrzeć gołym okiem, bo jest jednym z najlepiej widocznych ciał niebieskich w nocy.

Ktoś z Was wie o co może mi chodzić? ;p

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah przepraszam, nie w nocy widziałem to coś, tylko wieczorem ;) W nocy to pisałem dzisiaj tą wiadomość (przy okazji mocno zmęczony) :P

Jakieś 2 tyg. temu widziałem to gdy piłem z kumplem ruska :P Chyba, że ten "nektar" tak na mnie podziałał i widziałem przez niego rzeczy "nie z tej Ziemi" :D

Chociaż kolega też to widział i.. też pił ruska xD

Obiekt widziany był po stronie północno-zachodniej lub zachodniej w godzinach 18 - 20, jakieś 4 tygodnie temu.

Już nie raz to widziałem i chciałem się zawsze zapytać kogoś obeznanego w temacie, czym jest ta ów 'dyskotekowa kuleczka' i co sprawia, że ona tak migocze różnymi kolorami,

bo to jest piękne, ostatnim razem aż łezka mi się w oku zakręciła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mígoczacymi kuĺkami sa najczesciej jasne gwiazdy. Warunkiem jest aby taka gwiazda znajdowala sie  nisko nad  horyzontem, wtedy grube warstwy atmosfery powoduja ze gwiazda migocze, zmienia kolory, faluje i udaje ufo :-). Jesli podalbys dokladna date, godz, kierunek juz znamy to latwo sprawdzic jaka to gwiazda tak umilala wam saczenie nektaru :-). Mogla to byc np Kapella.   

M_j_Wszechswiat_Baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Bo nie migoczą, chyba że :

zacytuje cytat  ;) kiedys też obserwowałem wenus, była nie więcej niż 4* nad horyzontemm i... przypominała spadochron  :D

Lornetki: Voyager 12x50, SkyMaster 15x70, Bresser Corvette 10x50; statyw fot. Camrock TJ 58