Skocz do zawartości

Bresser MESSIER Dobson NT-150 150/750 czy Sky-Watcher Synta R-90/900 AZ-3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, rozpoczynam swoją przygodę z kosmosem i upatrzone mam dwa teleskopy: pierwszy z nich to Bresser MESSIER Dobson NT-150 150/750 którego moge zakupić w kwocie 1099zł lub drugi to Sky-Watcher Synta R-90/900 AZ-3 za kwote ok 600zł. Jestem totalnym amatorem i będzie to moj pierwszy teleskop. Na niebie pierwsze co zrobie to będzie obserwacja planet, a najbardziej interesuje mnie sam księzyc, nigdy nie widziłem mgławic ani gromad przez jakikolwiek teleskop, lecz obserwowałem zdjęcia w internecie z podobnych teleskopów i te nie robią na mnie narazie wrażenia (może musiałbym sie przekonac na własne oczy). Jak napisałem, na start najwięcej czasu chce spędzić podziwiając ksiezyc w mozliwie jak najlepszej jakości i bliskości, a pozniej po kolei szukać sobie saturna, jowisza itp. Stąd moje pytanie, który z tych lepiej nadawać sie będzie do moich potrzeb obserwacji lub ewentualnie prosze o propozycje innych teleskopów do max 1100zł.  Pozdrawiam

Tutaj wrzuce specyfikacje by nie było trzeba szukać po necie :)

Sky-Watcher 90/900

System optyczny: teleskop soczewkowy (refraktor)
? Średnica obiektywu: 90 mm
? Ogniskowa obiektywu: 900 mm
? Światłosiła: 1/10
? Zdolność rozdzielcza: 1,6''
? Zasięg gwiazdowy teoretyczny: 12,0 magnitudo
? Maksymalne użyteczne powiększenie: 180x
? Wymiary tuby optycznej [cm]: 9 x 9 x 90
? Wysokość statywu [cm]: 70 - 123
? Wymiary opakowania fabrycznego: 101 x 44 x 23,5 cm
? Waga: 7 kg netto / 10,2 kg brutto (w opakowaniu fabrycznym)

Bresser MESSIER NT-150

średnica obiektywu: 150 mm 
? ogniskowa: 750 mm 
? światłosiła: f/5 
? maksymalne użyteczne powiększenie: 300 razy 
? minimalne użyteczne powiększenie: 25 razy 
? system optyczny: reflektor Newtona 
? długość tubusu: 685 mm 
? rozdzielczość: 0,92" 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach