Skocz do zawartości

Jaki teleskop kupić ?


ardax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałbym zacząć obserwować niebo więc przydałoby się coś kupić :)

Niestety jestem totalnie zielony w tym :) zresztą jakbym nie był to bym tu nie pisał ...czytałem poradnik "TELESKOPY ASTRONOMICZNE PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH"
Iwony Kowalczyk, ale za dużo informacji na raz a Wy jako doświadczeni obserwatorzy na pewno coś doradzicie :), nie mam żadnych preferencji co do modelu itp


1. W jakiej mieszkasz miejscowości - nie chodzi nam o konkret ale niebo. Czy jest to wolna od zaświetlenia wioska, czy zaświetlone lampami i neonami duże miasto, czy masz warunki podmiejskie ?

 Miasto ale obserwacje bym prowadził albo na obrzeżach, prawie bez świateł, bloków itp albo na wsi, najbliższe światło w nocy ponad kilometr i to ledwie widoczne, jakieś pojedyncze latarnie, w nocy przy bezchmurnym niebie pięknie widać drogę mleczną

2. Jaka konstrukcja teleskopu Cię interesuje ?

 W tej sytuacji przenośny :), waga chyba nie ma tak wielkiego znaczenia

3. Gdzie najczęściej Będziesz prowadził obserwacje - mały blokowy balkon, duży taras czy miejscówka podmiejska ?

 pkt 1

4. Co preferujesz w obrazach nieba - czy są to planety naszego US oraz nasz Księżyc i Słonko, czy tak zwany ,,głęboki   kosmos" DSO ?

 Na początek chciałbym zerknąć na planety naszego układu, ale miło by było zerknąć też w DSO i coś zobaczyć a nie tylko rozmazany obraz :)

5. Jakim przedziałem cenowym dysponujesz ?

hmm.. 2500-3000 zl ? na początek chyba można w tym przedziale coś kupić ? nie chcę kupować taniego sprzętu a później zmieniać na lepszy..

Chciałbym także aby był mechanizm śledzący ruch nieba gdyż mam zamiar zacząć robić zdjęcia :) ,mam lustrzankę Nikona D3300, obiektyw Nikkor 18-105/3.5-5.6G, nic specjalnego ale chyba jakieś zdjęcia dałoby się tym zrobić ?

statyw musi być stabilny bo w większości przypadków teleskop będzie rozstawiany na łące :)

Jakieś pomysły ? :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza