Skocz do zawartości

Laik szuka pierwszego teleskopu


Ray

Rekomendowane odpowiedzi

Ave!

Kosmosem interesuję się od dawna, lecz do dzisiaj nie zdecydowałem się na zakup teleskopu z dwóch powodów. Pierwszym jest ogrom wiedzy, który jest niezbędny, aby wybrać odpowiedni teleskop i nie wyrzucić pieniędzy w błoto lub zrazić się. Drugi to finanse. Oczywiście ograniczone, a pełno w Internecie wypowiedzi (sam nie wiem czy snobów, czy specjalistów), że badziewia poniżej >tu wstaw tematycznie kosmiczną kwotę< nie warto kupować. Aż trafiłem na Wasze forum, zatem grzecznie postanowiłem zapytać. Ale wszystko po kolei.

1. Mieszkam na wsi, z dala od miasta. Jakiekolwiek większe miasto jest minimum 30 kilometrów ode mnie (a to miasto liczy około 62 tysiące mieszkańców). Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że to jedne z najlepszych warunków na obserwację w Polsce. 

2. Jak to na wsi - mam podwórko i pełno łąk, pól, polan oraz innych terenów, a także balkon, gdyż mieszkam w domu jednorodzinnym. Zatem mogę swobodnie chować sprzęt do środka nawet, gdyby był całkiem nieporęczny. Różnica w obserwacji nieba z tych podanych miejsc raczej nie będzie zauważalna (a przynajmniej mi - żółtodziobowi - tak się wydaje), więc najlepiej byłoby, aby z teleskopu korzystać na podwórku/ogrodzie za domem, czyli niedaleko. I chciałbym właśnie dopasowaną do tego konstrukcję. 

3. Odpowiedziałem na to pytanie powyższym punktem.

4. Jestem świadomy, że za swoje finanse nie kupię sprzętu idealnego, który pozwoli mi na obserwacje czego zapragnę, więc oczywiście chodzi mi jedynie o Układ Słoneczny.

5. No właśnie... do 500 złotych, może 600. Zależy jak wielka różnica będzie w jakości, a jak wielka w cenie. Oczywiście używany sprzęt wchodzi w grę.

Dziękuję z góry za poświęcony mi czas. 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, poniżej pewnej kwoty nie warto kupować tak naprawdę czegokolwiek.