Skocz do zawartości

Prośba o radę pierwszy teleskop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich na forum, zacznę pewnie jak każdy. Jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i jak każdy początkujący liczę na dobrą radę od mądrzejszych.
Mieszkam na obrzeżach Lublina, 15 min mam rowerem czy samochodem aby wyjechać nad zalew gdzie pięknie widać niebo.
Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać swoją współrzędność geograficzną i ciepłe noce :)
Co do moich wymagań to mam czas tylko wieczorami/ nocą na oglądanie nieboskłonu, a obserwować co chcę?- jako początkujący będę pewnie wszystkim się cieszył
Moi drodzy mam na oku Sky- Watcher MAK 102 lub Dobson 6- te dwa ponieważ mogę je kupić w podobnej cenie.
Jestem za Makiem ponieważ jest bardziej poręczny, ale jeśli przez to ma tracić silnie na jakości.. to proszę o pomoc.|
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. To bierz Newtona. Nie jest tak kompaktowy jak Mak, ale więcej pokaże. 

Mak ma długą ogniskową, jest stworzony do większych powiększeń. Głównie do planet i Księżyca. 

Ale znacznie słabiej z Deep Space Objects, czyli obiektami głębokiego nieba. Rozległe pola gwiezdne czy mgławice są lepiej widoczne w Newtonie. 

Problemy z Newtonem I makiem - oba trzeba go wystudzić przed obserwacjami. 

Newtona dodatkowo trzeba od czasu do czasu skolimować. Makiem chyba trudniej trafić o obiekt. 

Moim zdaniem najładniej wyglądają obrazy z refraktora. Najlepiej z APO czy ED, ale to droższe zabawki. 

Achromat 120/600 to jeszcze mobilny sprzęt pod ciemniejsze niebo do DSów. Z planetami słabo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobson 6 jest o wiele bardziej uniwersalny. Obejrzysz na nim i DSO (mgławice, galaktyki), jak i planety, chociaż do nich lepszy jest Mak - jest przeznaczony właśnie do planet i Księżyca. Myślę, że skoro nie masz konkretnych planów obserwacyjnych, lepiej brać Dobsona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady Panowie.