Skocz do zawartości

mój teleskop - prośba o radę


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,, jestem tu zupełnie nowy. zarówno na forum jak i w temacie obserwacji nieba.

Stałem się jednak szczęśliwym posiadaczem teleskopu i na początek bardzo proszę Was o opinię na temat tego sprzętu.

Jest to TELESCOPE F70076 (Focal Length 700mm; Aperture 76 mm)

udało mi się go poskładać i ... co dalej?

Ale na początek bardzo proszę o opinie czy tym sprzętem zobaczę cokolwiek czy raczej jest to prymitywna zabawka. Bede tez wdzieczny za podpowiedzi gdzie szukać instrukcji o tym, jak zacząć używać ten teleskop, bo jestem zielony. Sam teleskop jest prezentem.

Już dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie pogoda nie sprzyja, więc nie podglądasz. Sam teleskop niby ma nie najgorsze parametry, ale to chyba zabawka, niemniej popróbuj. Masz dość ciemny teleskop, więc księżyc powinien być dobrze widoczny. Na planety niestety w Polsce nie ma warunków. Co do znajdowania obiektów polecam tabelę Wimmera i Stelarium (progtam darmowy) do lokalizowania obiektów. Powiedz tylko coś o jakości twojego nieba. Czy mieszkasz w mieście, czy widzisz dużo gwiazd nocą. Pobierz Stelarium i potem podlinkuję tabelę Wimmera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szału nie ma. Gwiazdy zobaczysz i planety też. Ale jakość tego obrazu nie powali, no chyba, że cię zawiedzie aż tak bardzo. Proponuję spróbować mimo wszystko. Jeśli cie to nie odstraszy to znaczy, że jest w tobie więcej astronoma niż miłośnika. To tylko technologia. Lepsza lub gorsza. Teraz będziesz mógł sprawdzić czy naprawdę można zobaczyć przez teleskop więcej niż widza tylko nasze oczy. Galileusz nie miał nawet tego co Ty masz teraz. Więc nie wolno sobie odpuścić.