Skocz do zawartości

Kontroler grzałek.


Imar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam FA. Oraz przy okazji wszystkiego najlepszego.

Temat dotyczy kontrolera grzałek, który zbudowałem na takim schemacie według pomysłu Jolo.

1016263966_Kontrolergrzaekschemat.thumb.jpg.94471b88d2f89b492a3496f9de29c91c.jpg

Który ma współpracować z wgranym szkicem...heater.ino

Oraz programem. HeaterMonitor.exe

Wydaje mi się że dobrze wszystko złożyłem, jedynie co się można czepić to niezachowana polaryzacja gniazd rca..lecz chyba w przypadku grzałki szeregowej nie ma to znaczenia?

Wspólne uziemienia, czujnik wilgotności i temperatury dht22 pracuje jak należy i podaje faktyczne dane na temat otoczenia.

 

IMG_20181224_201805.thumb.jpg.a9759b073c78809b92c16ed53463a34d.jpgIMG_20181224_201819.thumb.jpg.6ee8ac4dee3282eb52c07eb088815876.jpgIMG_20181224_201835.thumb.jpg.14036cacc147faac623f0e8b6283274a.jpg

Problemem jest to że grzałki grzeją cały czas na maximum nawet gdy w aplikacji ustawie 0%.(a powinna pozostawać zimna) 2016580223_Beznazwy-2.jpg.fc82ab30057912a26554f883c028cc47.jpg..zauważam że grzałki tak samo grzeją na maximum kiedy wyjmę pin od bramki tranzystora z płytki arduino..(to tak jak by w ogóle nie uczestniczył w pracy grzałek).

Z moich pomiarów wynika jeszcze że przy 0% procentach napięcie na pierwszym od lewej pinie tranzystora wynosi 0v, na 100% osiąga ono około 4.95v.

Moja nikła wiedza z zakresu elektorniki oraz software arduino nie pozwala mi przeskoczyć tego faktu.. fajnie jakby to zadziałało na święta ;-).

Chętnie udzielę odpowiedzi na każde pytanie.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęcia wynika, że tranzystor jest dobrze wlutowany, jeżeli na bramce napięcie się zmienia to prawdopodobnie faktycznie tranzystor jest uwalony. Sprawdź czy między drenem a źródłem tranzystora nie ma zwarcia.

SW Evostar 72 ED, MAK 127, EQ3-2, AstroEQ, Nikon D5100, Nikon D3100 MOD, ASI 533MC Pro, ASI 678MC, T7C Astro.

Moja strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Selmak napisał:

Jak mogłem ubić tranzystor? na co muszę koniecznie zwracać tu uwagę?. został on wlutowany zaraz po zakupie tak jak obecnie.

Raczej ciężko jest go uszkodzić z takiego napięcia dlatego pisałem żebyś sprawdził czy nie ma zwarcia pomiędzy drenem a źródłem. Zrób to miernikiem na zakresie z piszczałką, sprawdź w jedną i w drugą stronę.

SW Evostar 72 ED, MAK 127, EQ3-2, AstroEQ, Nikon D5100, Nikon D3100 MOD, ASI 533MC Pro, ASI 678MC, T7C Astro.

Moja strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko informacyjnie, poneiwaz tu nie ma znaczenia.

umownie gniazda RCA maja w srodku +, a na zewnatrz -

 

natomiast glowy zasilajacy (ten z czerwonym) chyba tez zalutowales zle.

- na nakretke/obudowe, + wewnatrz.

 

jak juz tak marudze, to CZARNY -, CZERWONY + :) przy 4kablach wiecej momentalnie sie pogubisz....

Zapraszam na moją stronę logo2.jpg.14d2f841b11ef24f670bb0d3638f5042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zła wtyczka do zasilania. Wygląda na mini jack, a raczej potrzebujesz dc5.5/2.1

Pokaż fotkę z przodu. 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7520247143

Kup sobie najprostszy multimetr i testem z czerwonej ramki sprawdź która nóżka gdzie prowadzi. Bez multimetru to nie robota! 

Screenshot_20181226-145603.thumb.jpg.ba3d032e2dbe57aa6cedbfb87537b391.jpg

 

Zapraszam na moją stronę logo2.jpg.14d2f841b11ef24f670bb0d3638f5042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multimetr mam, identyczny tylko inny kolor...chyba zrobiłem źle z pośpiechu.

To jest dc 2.1 / 5.5

Kupione tutaj

https://sklep.avt.pl/gniazdo-zasilania-dc2-1-5-5-prz-nakr-metal.html

teraz mam pewność że jest dobrze... kupie BUZ 11A zamiast irfz44n taki jak w oryginalnym schemacie.

Powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Selmak napisał:

teraz mam pewność że jest dobrze... kupie BUZ 11A? zamiast irfz44n taki jak w oryginalnym schemacie.

Powinno działać.

Ten buz ma napięcie 20V źródło-bramka, nie wiem czy przy 5V na bramce będzie się całkowicie otwierał. Ja bym kupił IRLZ44N, ten na 100% będzie chodził w takim układzie, sprawdzone wielokrotnie.

SW Evostar 72 ED, MAK 127, EQ3-2, AstroEQ, Nikon D5100, Nikon D3100 MOD, ASI 533MC Pro, ASI 678MC, T7C Astro.

Moja strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tayson.82 napisał:

Może takie coś Cię zainteresuje...? 

https://astropolis.pl/topic/61541-magicheater-nowość-na-rynku/

Myślę że nie.

Na pewno nie teraz, może w przyszłości gdy rapsberry pi 3b+ będzie miało już oficjalny system ubuntu mate i będzie tam działał moduł wifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal * forumastronomiczne.pl * (2010-2023)