Skocz do zawartości
Selmak

Kontroler grzałek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam FA. Oraz przy okazji wszystkiego najlepszego.

Temat dotyczy kontrolera grzałek, który zbudowałem na takim schemacie według pomysłu Jolo.

1016263966_Kontrolergrzaekschemat.thumb.jpg.94471b88d2f89b492a3496f9de29c91c.jpg

Który ma współpracować z wgranym szkicem...heater.ino

Oraz programem. HeaterMonitor.exe

Wydaje mi się że dobrze wszystko złożyłem, jedynie co się można czepić to niezachowana polaryzacja gniazd rca..lecz chyba w przypadku grzałki szeregowej nie ma to znaczenia?

Wspólne uziemienia, czujnik wilgotności i temperatury dht22 pracuje jak należy i podaje faktyczne dane na temat otoczenia.

 

IMG_20181224_201805.thumb.jpg.a9759b073c78809b92c16ed53463a34d.jpgIMG_20181224_201819.thumb.jpg.6ee8ac4dee3282eb52c07eb088815876.jpgIMG_20181224_201835.thumb.jpg.14036cacc147faac623f0e8b6283274a.jpg

Problemem jest to że grzałki grzeją cały czas na maximum nawet gdy w aplikacji ustawie 0%.(a powinna pozostawać zimna) 2016580223_Beznazwy-2.jpg.fc82ab30057912a26554f883c028cc47.jpg..zauważam że grzałki tak samo grzeją na maximum kiedy wyjmę pin od bramki tranzystora z płytki arduino..(to tak jak by w ogóle nie uczestniczył w pracy grzałek).

Z moich pomiarów wynika jeszcze że przy 0% procentach napięcie na pierwszym od lewej pinie tranzystora wynosi 0v, na 100% osiąga ono około 4.95v.

Moja nikła wiedza z zakresu elektorniki oraz software arduino nie pozwala mi przeskoczyć tego faktu.. fajnie jakby to zadziałało na święta ;-).

Chętnie udzielę odpowiedzi na każde pytanie.

Pozdrawiam.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Skoro tranzystor nie steruje grzałką a sam jest sterowany to jest zwalony. Zakładam że go prawidłowo wlutowałeś

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęcia wynika, że tranzystor jest dobrze wlutowany, jeżeli na bramce napięcie się zmienia to prawdopodobnie faktycznie tranzystor jest uwalony. Sprawdź czy między drenem a źródłem tranzystora nie ma zwarcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wymienię po świętach tranzystor kupię nowy.

Jak mogłem ubić tranzystor? na co muszę koniecznie zwracać tu uwagę?. został on wlutowany zaraz po zakupie tak jak obecnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Selmak napisał:

Jak mogłem ubić tranzystor? na co muszę koniecznie zwracać tu uwagę?. został on wlutowany zaraz po zakupie tak jak obecnie.

Raczej ciężko jest go uszkodzić z takiego napięcia dlatego pisałem żebyś sprawdził czy nie ma zwarcia pomiędzy drenem a źródłem. Zrób to miernikiem na zakresie z piszczałką, sprawdź w jedną i w drugą stronę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie jest pin 3 to jest bramka, musisz sprawdzić na pozostałych dwóch nóżkach, najlepiej żeby jedna z tych nóżek wisiała w powietrzu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tylko informacyjnie, poneiwaz tu nie ma znaczenia.

umownie gniazda RCA maja w srodku +, a na zewnatrz -

 

natomiast glowy zasilajacy (ten z czerwonym) chyba tez zalutowales zle.

- na nakretke/obudowe, + wewnatrz.

 

jak juz tak marudze, to CZARNY -, CZERWONY + :) przy 4kablach wiecej momentalnie sie pogubisz....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem polaryzacje gniazd.. teraz niestety nie ma żadnego grzania...chyba przez to że było źle uwaliłem tranzystor..zakupie nowy i zobaczymy.

Potwierdzacie że jest dobrze?

big_GN-DC2.1-PR2-1.thumb.jpg.b23451e89cabc76f594310116df033a8.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To jest zła wtyczka do zasilania. Wygląda na mini jack, a raczej potrzebujesz dc5.5/2.1

Pokaż fotkę z przodu. 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7520247143

Kup sobie najprostszy multimetr i testem z czerwonej ramki sprawdź która nóżka gdzie prowadzi. Bez multimetru to nie robota! 

Screenshot_20181226-145603.thumb.jpg.ba3d032e2dbe57aa6cedbfb87537b391.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

multimetr mam, identyczny tylko inny kolor...chyba zrobiłem źle z pośpiechu.

To jest dc 2.1 / 5.5

Kupione tutaj

https://sklep.avt.pl/gniazdo-zasilania-dc2-1-5-5-prz-nakr-metal.html

teraz mam pewność że jest dobrze... kupie BUZ 11A zamiast irfz44n taki jak w oryginalnym schemacie.

Powinno działać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Selmak napisał:

teraz mam pewność że jest dobrze... kupie BUZ 11A zamiast irfz44n taki jak w oryginalnym schemacie.

Powinno działać.

Ten buz ma napięcie 20V źródło-bramka, nie wiem czy przy 5V na bramce będzie się całkowicie otwierał. Ja bym kupił IRLZ44N, ten na 100% będzie chodził w takim układzie, sprawdzone wielokrotnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale inny egzemplarz by się przydał. Ten się prawdopodobnie przeniósł do krainy lepszych tranzystorów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tayson.82 napisał:

Może takie coś Cię zainteresuje...? 

https://astropolis.pl/topic/61541-magicheater-nowość-na-rynku/

Myślę że nie.

Na pewno nie teraz, może w przyszłości gdy rapsberry pi 3b+ będzie miało już oficjalny system ubuntu mate i będzie tam działał moduł wifi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2018)