Skocz do zawartości

Teleskop Perceptor i kamera


Marek^1980

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mój znajomy jakiś czas temu kupił teleskop aby obserwować niebo, czy raczej obiekty na niebie. Niestety ze względu na swoją niepełnosprawność nie jest w stanie utrzymać stabilnie głowy, co oczywiście uniemożliwia korzystanie z teleskopu. Zapytał mnie ostatnio czy można zainstalować kamerę w okularze, aby mógł prowadzić obserwacje na komputerze... Już wiem, że można, ale kompletnie nie wiem jaką kamerę, jakie adaptery będą potrzebne, itd, bo w tym temacie jestem laikiem. Widzę, że można kupić coś za 50zł, ale i 400zł. Wchodzą w grę oczywiście zakupy na Alieskpres. Poniżej zamieszczam zdjęcia instrukcji obsługi teleskopu aby było wiadomo o jakim modelu mowa. Proszę o pomoc.

 

a64d4ae0c6b5b.jpg

41f9028207987.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kolega kupił coś najgorszego co można sobie tylko wybrać. Nie dość że wszystko chwiejne, to jeszcze na dodatek mające wyciąg dla okularów o średnicy 0,98", gdy standardem jest średnica 1,25". Jeżeli kamera, to tylko mikroskopowa, bo inne nie będą pasowały. Ale jest tu jeszcze jeden problem. Kamera taka ma mały sensor i przez to bardzo małe pole widzenia i pokaże nam tylko niewielki fragment Księżyca. Wcelowanie w Księżyc, a szczególnie w planety będzie wielkim wyczynem z powodu szybkiej ucieczki tych obiektów z pola widzenia kamery. Po ciężkich bojach może zdołamy je uchwycić,, ale można to raczej porównać do cudu.