Skocz do zawartości
Ernest74

Moj pierwszy teleskop :)

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc :)
Historia mojego wyboru byla dosc krotka, tydzien po podjeciu decyzji o rozpoczeciu obserwacji kosmosu mial termin XIX zlot na ktorym zawitalem z glową pelna pytan :)
Porozmawialem z wieloma ciekawymi osobami, popatrzylem na sprzet, wysluchalem rad, opinii i opowiesci, i niemalze dowiedzialem sie czym jest "czarny czas"... ;)

Budzecik ustalilem z gorka na 10tys zl., niestety zaczalem ogladac zdjecia kolegow z konkursu astrofotograficznego, no i sie zaczelo...

Zeby sie zbytnio nie rozpisywac, wlasnie odebralem "moj pierwszy teleskop", wybor padl na Takahashi TSA-120 FTF z tutejszej gieldy, i wlasnie do mnie dotarl :)

Budzet juz dawno przekroczylem a jedzie do mnie jeszcze montaz, pier i pare innych rzeczy, przede mna kamera, jeszcze kilka okularow, filtry...
Ostrzegam innych "nowych" ktorzy to czytaja, jezeli  macie latwosc wydawania oszczednosci, to nie wchodzcie w to hobby! ;)

 


 

20191018_194857.jpg

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Ernest74 napisał:

jezeli  macie latwosc wydawania oszczednosci, to nie wchodzcie w to hobby! ;)

 


 

 

No cóż, za późno :) Gratuluję sprzętu i życzę czystego nieba. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Od Taka i Ethosa kazali Ci zacząć? Ja pierdziu, dobrze, że jako początkujący nie jeździłem na zloty... :)

  • Like 1
  • Haha 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukost napisał:

Od Taka kazali Ci zacząć? Ja pierdziu, dobrze, że jako początkujący nie jeździłem na zloty... :)

Hehhehe, nieee, kazali od Synty, ale ja nie lubie dwa razy pieniedzy wydawac a wiekszosc tak wzdychala mowiac o jakims mitycznym Taku... ze musialem sprawdzic co to za stwor  ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No i konkretny sprzęt do obserwacji gwiazd kupiłeś widzę . W astrofoto też chcesz się bawić czyli zapał jest :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przed tobą wydatek na teleskop do obserwacji DS. Jeśli oczywiście je lubisz. 

Gratuluje Taka. Ładna maszynka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.10.2019 o 05:48, dark napisał:

Jeszcze przed tobą wydatek na teleskop do obserwacji DS. Jeśli oczywiście je lubisz. 

Gratuluje Taka. Ładna maszynka.

Dzieki :)
D
o DS mysle o stacjonarnej Syncie 16, mieszkam na obrzezu Szczecina od poludnia i z tarasu mam ladny ciemny kawalek poludniowego nieba wiec to chyba dobry pomysl?

Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

16stka to wyśmienity pomysł. Mądre podejście do DS. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stacjonarnie to tak, jeśli wyjazdowo to nieszczególny. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zabawa z DS w okolicach Szczecina wygląda tak, to co dla Ciebie jest ciemne niebo, dla nas może być jasno :

1253430288_Beztytuu.jpg.334e64ff7ea4987e5b8e9809f295c1aa.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Za jasno nigdzie nie jest ale gdy zobaczysz niebo na wsi odechce Ci się obserwacji w mieście. Pomyśl o trussie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Karol_C napisał:

Za jasno nigdzie nie jest ale gdy zobaczysz niebo na wsi odechce Ci się obserwacji w mieście. Pomyśl o trussie. 

Do zatomia mam tylko godzine drogi :) co to jest truss?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kurcze zaczyna sie robic powaznie, lista rzeczy ktorych nie moge robic z tym montazem jest lekko przytlaczajaca... ;)
Na poczatku byl problem z osia R.A. po zwolnieniu hamulca w trakcie wywazania montaz nie chcial sie obracac w prawa strone, kilka razy rozkladalem i skladalem, i za kolejnym nagle wszystko sie odblokowalo i juz dziala.
Niestety jest kilka niedorobek wiec to nie jest niemiecka precyzja na ktora powoluje sie producent a raczej chinska, ponadto odnosze wrazenie ze montaz byl juz lekko uzywany...
Naturalnie zgodnie z zasada, na niebie warstwa chmur wiec popatrzec moglem jedynie na pobliski komin... :)

20191021_164149.jpg

20191021_164213.jpg

20191021_212233.jpg

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.10.2019 o 21:09, lukost napisał:

Ja pierdziu, dobrze, że jako początkujący nie jeździłem na zloty

A gdybyś jeździł, to może też byś miał od razu Taka 🤣

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.10.2019 o 21:09, lukost napisał:

Od Taka i Ethosa kazali Ci zacząć?

Miało być Maka i Scoposa, ale Kolega źle zrozumiał...;)

  • Haha 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niestety Astroshop raczyl mi przyslac uzywanego CEM60 wiec im go odeslalem, czekam na nowy egzemplarz, ciekawe czy tylko ja zostalem tak potraktowany przez ten niemiecki sklep...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witamy w 3cim świecie astronomii! Oczywiście mówię to z ubolewaniem. Ostatnio sporo osób skarżyło się na zakupy w tym sklepie.

Ewentualnie jakbyś nie doszedł z nimi do porozumienia, to spróbuj u oficjalnego importera iOptron w UE: https://www.altairastro.com/

Póki są jeszcze w UE;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Glowica wlasnie dotarla, tym razem nowa, czekam na czyste niebo i do dziela :)
W jakiej aplikacji sprawdzac prognozy pogody z wizją? co warto wrzucic na smartfona co pomoze w ustawianiu teleskopu na Polaris?

Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pogodę to polecam windy.com mają też aplikację na android i iOS. Ale dobrze korzystać z prognozy ICM (Prognoza UW), żeby weryfikować to co pokazuje ta pierwsza i odwrotnie.

CEM60 ma lunetkę biegunową? Bo nie pamiętam...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, cyberboss napisał:

CEM60 ma lunetkę biegunową? Bo nie pamiętam...

tak, ma, ale jeszcze z niej nie korzystalem, na tutorialach pokazuja jakies aplikacje do zgrubnego wycelowania i sprawdzania czy dobrze ustawilem...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne: jak zamontowac tą lunetke guidujaca? czy wystarczy odkrecic pierscienie i przykrecic je do obejm czy bedzie za blisko lunety i powinien byc jakis dystans? jezeli jakies mocowanie do tego potrzebuje to prosze o link :)

20191109_090932.jpg

20191109_090940.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Im bliżej tym lepiej. Będzie większa sztywność. Tylko musisz zwrócić uwagę, żeby zmieściły Ci się grzałka do guidera i kamera guidująca (kable). Jeżeli dovetail od guidera jest za krótki (tak przynajmniej widać na zdjęciu) użyj aluminiowego płaskownika jako adaptera (do kupienia w każdym markecie budowlanym na metry za grosze).

Ewentualnie możesz też montować guider w stopce szukacza, jeśli Twoja tuba ją ma, bo na zdjęciach nie widzę.

Aha, zwróć uwagę na gwinty, bo często te w obejmach są dostosowane do śrub fotograficznych 1/4" i 3/8". Na allegro jest sprzedawca, które ma je nie drogo (przetacza zwykłe śruby metryczne na ten rozmiar): https://allegro.pl/uzytkownik/ZKosmosu?bmatch=baseline-cl-dict42-uni-1-5-1024

W dniu 8.11.2019 o 12:10, Ernest74 napisał:

tak, ma, ale jeszcze z niej nie korzystalem, na tutorialach pokazuja jakies aplikacje do zgrubnego wycelowania i sprawdzania czy dobrze ustawilem...

 

Jeśli będziesz ustawiał do wizuala, to lunetką wystarczy. Z tego co kojarzę, to pilot w iOptronie ma funkcję, która pokazuje, na której godzinie w lunetce należy ustawić polarną. @MateuszW ładnie to opisał w swojej recenzji CEM25: https://astropolis.pl/topic/63261-ioptron-cem25-ec-recenzja/?do=findComment&comment=722606

A do ustawiania polarnej dla astrofoto polecam program Sharpcap do ustawiania na biegun za pomocą kamery guidera lub głownej. W wersji 2.9 ta funkcja jest bezpłatna. W nowszych jest dostępna tylko w wersji Pro.

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2019)