Skocz do zawartości

Wenus? czy co?


Imek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, nie chciałbym robić offtopu jednak ciekawi mnie jedno zdjęcie.

Spojrzałem w niebo, jako pierwsze wypatrzyłem jasne Wenus, no właśnie czy na pewno Wenus? Uprzedzam jestem totalnym laikiem, dopiero poznaję niebo. Patrząc na profesjonalne zdjęcia zupełnie do siebie nie podobne.

Wziąłem telefon, zrobiłem jak największego zooma, kliknąłem 100 fotek, zestakowałem, trochę korekt żeby uwydatnić jak najwięcej szczegółów.

I wyszło coś takiego, idzie w tym coś rozpoznać? Czy tylko jakieś zakłócenia?

Pozdrawiam.

Wenus-19-04-2020-Huawei-P30-Pro-Szymon-G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z obrazu van Gogha "Gwiaździsta noc" - tylko pociągnięcia pędzla mniej zdecydowane ;)

Pozdrowienia

Edytowane przez robinek72
  • Haha 1

SW 102/600, SW 80/400, EXOS2_SynScanGOTO, Bino TS, GSO CSV 30mm, ES 20mm LER x2, ES 11mm, ES 6.7 mm, SWA-58 6 i 4mm, Kamakura 10x50, Canon 550D, SVBony105 camera + SV106 guider scope

IMG_20230224_224615.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej - Wenus to najjaśniejszy punkt na niebie widoczny na zachodnim niebie po zachodzie słońca aż do późnego wieczoru. W teleskopie widać tarczę i fazę - przypomina miniaturowy Ksieżyc bez szczegółów powierzchni. 

Fotografia Wenus jak i  innych planet to trochę inna liga niż pamiątkowe foto u cioci na imieninach ;) . Telefonem można próbować foto z projekcji (przykładając do okularu teleskopu), chociaż cięzko o dobrą fotę planet, niemniej przy pewnej wprawie powinno da się złapać poprawnie fazę). 

Niemniej cos zrobiłeś nie tak, automat może w telefonie się pogubił, nie napisałeś czy to przez teleskop (w projekcji ?) czy coś - w każdym razie ze zdjęcia nic nie wyszło. Zrażać się nie ma co, wskazówki dostałeś, a hobby nie mniej ciekawe, zwłaszcza na początku gdy poznajemy niebo. Powodzenia życzę :) .

  • Like 2