Skocz do zawartości

[NOWY] Otwarty Konkurs Astrofotograficzny im. Heńka Kowalewskiego - regulamin


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu powstał i został przedyskutowany przez opiekunów konkursów pomysł o połączeniu naszych forumowych konkursów astrofotograficznych w jeden, otwarty konkurs. Pełny regulamin jest podany poniżej, a w kilku punktach poniżej najważniejsze rzeczy:

  • dotychczasowe konkursy: Heńkowy i dla Początkujących połączono w jeden, ale będą w nim odrębne klasyfikacje, odrębne punktowanie i odrębne nagrody. 
  • jurorzy będą mogli oddawać od 1 do 5 głosów na wybrane zdjęcia
  • większość zapisów w regulaminie to kompilacja istniejących regulaminów z uwzględnieniem wcześniejszych uwag 

 

Otwarty Konkurs Astrofotograficzny im. Heńka Kowalewskiego - REGULAMIN

  1. Otwarty Konkurs Astrofotograficzny im. Heńka Kowalewskiego zwany dalej Konkursem prowadzony jest w roku 2021 na witrynie forumastronomiczne.pl zwanej dalej Forum. Konkurs składa się z miesięcznych etapów. Opiekunami konkursu są Jacek Erbel (Jacek E.) oraz Maciej Kapkowski (wessel), opiekunem technicznym jest Łukasz Socha (jolo).
  2. Konkurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych  użytkowników Forum. Aby wziąć udział w Konkursie, użytkownik musi zgłosić do fotografię umieszczając ją w miesięcznym wątku konkursowym.
  3. Fotografia zgłaszana do Konkursu musi spełniać następujące warunki:
    1. Musi zostać zrobiona i opracowana w całości przez autora zgłaszającego fotografię do konkursu. 
    2. Materiał do fotografii musi zostać zebrany samodzielnie przy użyciu zestawu własnego bądź użyczonego - z wyłączeniem zdalnych obserwatoriów komercyjnych.
    3. Materiał do fotografii musi zostać zebrany nie wcześniej niż 6 miesięcy od daty zgłoszenia do konkursu
    4. Fotografia musi zostać wcześniej opublikowana na Forum
    5. Fotografia oprócz walorów artystycznych powinna prezentować również walory dokumentalne - nie może w widoczny sposób zniekształcać (rozmiar, kształt, jasność) zarejestrowanych obiektów
    6. Opiekunowie Konkursu wraz z Radą Forum zastrzegają sobie prawo do niedopuszczenia do udziału w konkursie fotografii, które nie spełniają warunków opisanych w punkcie 3 regulaminu Konkursu.
  4. Zgłoszenie fotografii do Konkursu.
    1. Fotografię zgłaszamy do wątku konkursowego wskazanego na początku każdego miesiąca przez opiekunów Konkursu
    2. Zgłoszenie musi zawierać następujące elementy:
      1. fotografię
      2. imię i nazwisko autora
      3. miejsce zebrania materiału
      4. datę lub okres, w którym zebrano materiał do fotografii
      5. nazwę i ewentualnie krótki opis obiektu
      6. elementy użytego zestawu, czasy ekspozycji oraz oprogramowanie użyte do obróbki zdjęcia
      7. tekst “Akceptuję regulamin Konkursu”
    3. Zgłoszenie nie spełniające warunków opisanych w punkcie 4.2 może zostać usunięte przez opiekuna Konkursu
    4. Autor w każdym etapie miesięcznym może zgłosić maksymalnie dwie prace
    5. Fotografie zgłaszamy do wątku konkursowego do godziny 23:59 ostatniego dnia miesiąca. Fotografie zamieszczone później będą z wątku usunięte (decyduje czas serwera Forum)
  5. Po zamknięciu miesięcznego wątku konkursowego, drugiego dnia miesiąca o godzinie 09:00 na Forum otwarta zostaje ankieta etapu miesięcznego, w której użytkownicy Forum mogą oddawać głosy na zdjęcia zgłoszone do Konkursu w miesiącu poprzednim. Ankieta jest aktywna przez 5 kolejnych dni do siódmego dnia miesiąca, godz. 09:00.
  6. Po zakończeniu ankiety miesięcznej i podsumowaniu głosów wybierani są zwycięzcy etapu miesięcznego w dwóch kategoriach:
    1. klasyfikacji generalnej - wśród wszystkich zgłoszonych do etapu fotografii
    2. klasyfikacji dla początkujących - wśród fotografii autorów, którzy do momentu zgłoszenia ocenianej fotografii:
      1. nie zdobyli miejsca na podium etapu miesięcznego Konkursu, oraz
      2. nie zwyciężyli w klasyfikacji dla początkujących w co najmniej dwóch etapach miesięcznych
    3. podczas wyboru prac uczestników kategorii dla początkujących będą również brane pod uwagę miejsca zdobyte w konkursach na Forum w roku 2020.
  7. Po zakończeniu ankiety ostatniego etapu miesięcznego zwycięska astrofotografia roku Konkursu wybierana jest w dwóch kategoriach:
    1. klasyfikacji generalnej - wśród fotografii, które zajęły I i II miejsce w klasyfikacji generalnej etapów miesięcznych Konkursu (miejsca ex aequo również się liczą)
    2. klasyfikacji dla początkujących - wśród fotografii, które zajęły I miejsce w klasyfikacji dla początkujących etapów miesięcznych Konkursu (miejsca ex aequo również się liczą)
    3. W rocznym finale Konkursu w każdej z klasyfikacji mogą znajdować się maksymalnie 3 prace jednego autora. 
      1. Jeśli do finału rocznego przeszły więcej niż 3 prace jednego autora, to autor decyduje które z nich zostaną w finale
      2. Na zwolnione miejsca w finale będą wchodziły prace z kolejnych miejsc w etapie miesięcznym, z którego praca została wykreślona z finału rocznego
    4. Ankiety roczne w obu klasyfikacjach będą przeprowadzone od 24 do 31 stycznia roku 2022
    5. Ankiety roczne muszą wyłonić indywidualne miejsca I do III. W przypadku miejsc ex aequo o kolejności decyduje ilość głosów oddanych na fotografię w etapie miesięcznym, a następnie czas zgłoszenia pracy do Konkursu (wcześniejsza wygrywa)
  8. Zasady głosowania w Konkursie w ankietach miesięcznych oraz finałowej:
    1. ankiety są publiczne i mogą w nich brać udział zarejestrowani użytkownicy Forum
    2. każdy użytkownik Forum może oddać głos na maksymalnie 5 prac
    3. ze względu na ograniczenia techniczne Forum każdy głosujący zobowiązany jest samemu kontrolować ilość oddanych przez siebie głosów. Błędnie oddane głosy można poprawić poprzez ponowne głosowanie w ankiecie
    4. jeśli użytkownik zagłosował na więcej niż 5 fotografii, to po zakończeniu ankiety oddane przez użytkownika w tej ankiecie głosy stają się nieważne
  9.  Wszelkie sprawy sporne związane lub nie ujęte w regulaminie Konkursu, a także związane z przebiegiem Konkursu rozstrzygają opiekunowie Konkursu wraz z Radą Forum

 

W wielkim skrócie - zapraszamy wszystkich astrofotografów do nowego, wspólnego konkursu - dla każdego znajdzie się miejsce !

 

Lista sponsorów oraz nagród będzie podana w późniejszym terminie. 

Zapraszam do dyskusji i komentarzy - do końca października 😏

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • jolo przypiął ten temat

Co prawda sam nie biorę udziału w tych konkursach (jestem tylko obserwatorem) ale jestem za tym, aby wszystkie prace skupione były w jednym miejscu, bez przeskakiwania na inne wątki.  Pomysł przedni i warty realizacji.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od strony organizacyjnej na pewno będzie prościej. Jednak moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie dla początkujących. Wspólna pula głosów w większości trafi do zaawansowanych.

Głosującym ciężej będzie wybrać prace z np. 40-50 zamiast 20. Jeszcze bardziej będzie się liczyć pierwsze wrażenie. Mało kto obejrzy dokładnie wszystkie prace.

Tak jak pisze @Nedved przekonamy się w praktyce...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, kto powiedział, że wspólna pula głosów ma trafiać do bardziej zaawansowanych, przecież to będzie wybór każdego głosującego i jego indywidualnej oceny bez względu na to czy to "fachowiec" czy "początkujący". Takie jest moje odczucie, ale może sia mylę?

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, jolo napisał:

Materiał do fotografii musi zostać zebrany nie wcześniej niż 6 miesięcy od daty zgłoszenia do konkursu

Ten zapis istnieje już w dotychczasowych konkursach, ale nigdy nie rozumiałem sensu jego istnienia. Ktoś mnie oświeci?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej chwili pomyślałem, że to bardzo dobry kierunek, dlatego argumentów "za" nie będę przytaczał, natomiast zgadzam się z wątpliwością

 

7 minut temu, rambro napisał:

Wspólna pula głosów w większości trafi do zaawansowanych.

Czujecie to zagrożenie, że w drugiej połowie ankiety będzie ciasno i często pozycje ex aequo  w trakcie wyłaniania podium dla początkujących.

... jednak z drugiej strony,  jeśli połączenie konkursów spowoduje większą frekwencję głosujących to zagrożenie będzie mniejsze.

Zaproponowałbym wydłużenie terminu ankiety ... kilka razy zdarzyło mi się spóźnić na głosowanie bo jakoś dziwnie zapamiętałem, że głosowanie jest do 10 bm.

 co myślicie o pomyśle aby nie było  ex aequo tylko decydowała kolejność zgłoszenia? nie czekalibyśmy na wysyp prac pod koniec miesiąca ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rambro napisał:

Od strony organizacyjnej na pewno będzie prościej. Jednak moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie dla początkujących. Wspólna pula głosów w większości trafi do zaawansowanych.

Wydaje mi się, że ryzyko jest niewielkie - zobaczcie jak wyglądają ankiety miesięczne. Zdarzają się oczywiście szlagiery na które głosuje połowa lub nawet czasami więcej jurorów. Ale pozostaje jeszcze kilka głosów do rozdania, ich rozkład jest zróżnicowany i rzadko się zdarza w ankiecie miesięcznej praca bez żadnego głosu na przykład. 

42 minuty temu, cyberboss napisał:

Ten zapis istnieje już w dotychczasowych konkursach, ale nigdy nie rozumiałem sensu jego istnienia. Ktoś mnie oświeci?

Głównym powodem było to (o ile dobrze pamiętam), żeby autorzy do konkursu nie wstawiali prac historycznych, ale raczej żeby prace były wykonane przynajmniej w okolicach czasowych poszczególnych edycji konkursu. Zapis ten niestety eliminuje z konkursu potencjalnie atrakcyjne prace, do których materiał zbierany jest przez dwa i więcej sezonów. Ale regulamin jest taki sam dla wszystkich 🧭

 

33 minuty temu, ggrzes napisał:

 co myślicie o pomyśle aby nie było  ex aequo tylko decydowała kolejność zgłoszenia? nie czekalibyśmy na wysyp prac pod koniec miesiąca ?

To jest pomysł warty rozważenia 👍

  • Thanks 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ggrzes napisał:

 co myślicie o pomyśle aby nie było  ex aequo tylko decydowała kolejność zgłoszenia? nie czekalibyśmy na wysyp prac pod koniec miesiąca ?

Regulamin wyraźnie mówi, że prace można zgłaszać cały miesiąc. Wobec tego nie można w żaden sposób faworyzować prac zgłoszonych wcześniej...

Tak w ogóle, co to jest za kryterium oceny: termin zgłoszenia...?

Poza tym, nie rozumiem co @ggrzes chciał powiedzieć mówiąc o "nie czekaniu na wysyp prac pod koniec miesiąca"?  Regulamin jest jasny... przynajmniej dla mnie.

  • Like 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ggrzes napisał:

co myślicie o pomyśle aby nie było  ex aequo tylko decydowała kolejność zgłoszenia? nie czekalibyśmy na wysyp prac pod koniec miesiąca ?

No nie, niby z jakiego powodu faworyzowany miałby być ten, kto miał pogodę na początku, a nie przy końcu miesiąca czy wcześniej skończył obróbkę? Nie tędy droga.

  • Like 4
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, AdamK napisał:

Regulamin wyraźnie mówi, że prace można zgłaszać cały miesiąc. Wobec tego nie można w żaden sposób faworyzować prac zgłoszonych wcześniej...

Trafna uwaga! Kryterium daty zgłoszenia obecne jest w regulaminie ankiety rocznej - punkt 7.5. Umieściłem je w tam, żeby uprościć i ułatwić życie organizatorom i opiekunom - taki konkurs nie dzieje się przecież sam. Poza tym regulamin jest taki sam dla wszystkich. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję do głosowania na zdjęcie roku. Co sadzicie, aby dopuścić do ankiety pracę które otrzymały w danym roku najwięcej głosów, a zajęły III i IV miejsce w swoim miesiącu. Mam na myśli z całego roku 2 prace z III miejsca i 1 z  IV. 

 

Niektóre zdjęcia sa na prawdę genialne, a nie kwalifikują się przez 1, czy 2 głosy mniej.  Ukłon do autorów, ktorych warto docenić.

Edytowane przez tayson.82
  • Like 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lukost napisał:

No nie, niby z jakiego powodu faworyzowany miałby być ten, kto miał pogodę na początku, a nie przy końcu miesiąca czy wcześniej skończył obróbkę? Nie tędy droga.

To dla kreatywnych uczestników żadna przeszkoda - wystarczy wystawić pracę na początku następnego miesiąca. Jak prowadziłem dokładniejsze statystyki, to może 1/4 prac była wstawiana w miesiącu, w którym zbierano do nich materiał. Więc pogoda na początku miesiąca czy brak czasu na obróbkę, to wg mnie sprawa drugorzędna. 

6 godzin temu, tayson.82 napisał:

Mam propozycję do głosowania na zdjęcie roku. Co sadzicie, aby dopuścić do ankiety pracę które otrzymały w danym roku najwięcej głosów, a zajęły III i IV miejsce w swoim miesiącu. Mam na myśli z całego roku 2 prace z III miejsca i 1 z  IV. 

Mi się ten pomysł podoba, jeśli opiekunowie się zgodzą to jestem za. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do twórców Regulaminu:

czy to, w jakiej kategorii zaliczone zostanie zgłoszone zdjęcie będzie deklarowane przez autora ?

Jeśli tak, to w punkcie 4.2 Regulaminu powinien chyba zostać dodany punkt 8. Kategoria...

Jeśli nie, to proszę o objaśnienie jak to ma wyglądać... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rambro napisał:

Jaka jest intencja tego zapisu "Fotografia musi zostać wcześniej opublikowana na Forum " ?.

Głównie chodzi o to, żeby autor miał szansę coś więcej o niej napisać, a forumowicze mieli okazję o niej podyskutować (jeśli chcą 🙂

3 godziny temu, AdamK napisał:

Mam pytanie do twórców Regulaminu:

czy to, w jakiej kategorii zaliczone zostanie zgłoszone zdjęcie będzie deklarowane przez autora ?

Jeśli tak, to w punkcie 4.2 Regulaminu powinien chyba zostać dodany punkt 8. Kategoria...

Autor nie musi niczego deklarować - zawsze bierze udział w klasyfikacji generalnej. To, czy dodatkowo bierze udział w klasyfikacji dla początkujących wynika z punktu 6.2 regulaminu. W ankietach miesięcznych i rocznej prace autorów kwalifikujących się do klasyfikacji dla początkujących będą oznaczone przedrostkiem [P].

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się na nową formułą i chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami:

1) Poruszono wątek frekwencji. Jak popatrzeć na historię to w dwóch konkursach średnio głosuje po 60 (może 70 ) osób, zwykle dokładnie te same tu i tu. Chciałbym się bardzo mylić, ale nie wydaje mi się, by miało to nagle wzrosnąć, bo niby dlaczego? Większość zarejestrowanych użytkowników porostu się tu nie loguje i nie sądzę by zmiana formuły miała by tu coś zmienić. Większość ludzi zagląda tu tylko wtedy gdy czegoś chce (co mam kupić, doradźcie mi bo nie wiem, etc), i tyle, a konkursy mają w nosie.

2) "Statystycznie" dwa konkursy zazwyczaj wyglądają zupełnie inaczej. W konkursie głównym jest kilka osób, zwykle tych samych które zbierają większość głosów, podczas gdy reszta jest niemalże bez szans. Konkurs dla początkujących jest zazwyczaj bardziej wyrównany, bardziej nieprzewidywalny i zdaniem niektórych nawet przez to ciekawszy. Tu więcej osób ma szanse "zabłysnąć" i na tym polega jego piękno, bo zwyczajnie ma tu murowanych faworytów jak konkursie głównym. 

3) Stan rzeczy taki jak punkcie 2) mówiąc dobitnie wiąże się z dwoma czynnikami: z pieniędzmi wydanymi na teleskop, kamerę, montaż + nabyte umiejętności.  Statystycznie rzecz biorąc sprzęt używany przez poczatkujących jest po prostu tańszy i w konsekwencji gorszy niż ten w konkursie głównym. Chcę by nie zrozumiano mnie tu źle, bo nie oceniam tego pod względem "etycznym", po porostu stwierdzam fakt. Osobiście uważam, że nie ma tym nic złego, jak kogoś stać na dobry drogi sprzęt, który wraz z umiejętnościami daje fantastyczne w odbiorze fotki, sam bardzo lubię na takie patrzeć. Jedyne co mówię, to że średni poczatkujący nie ma wielkich szans w "starciu" z doświadczoną osobą z profesjonalnym sprzętem. Dlatego trzymanie dwóch osobnych konkursów dla tych i dla tych jest moim zdaniem zasadne. Buzia mi się szeroko otwiera jak konkurs dla poczatkujących wygrywa lub zajmuje wysokie miejsce osoba z budżetowym Newtonem + stary Canon. Szkoda by było to stracić.

4) Z uwagi na 3) dostrzegam ryzyko, iż w nowej formule dobre prace początkujących będą mniej "błyszczeć" niż obecnie. Aby nie być jednak hamulcowym zmian moja nieśmiała propozycja jest taka, by to przetestować. Choć mam swoje obawy wymienione wyżej rozumiem również intencje autorów zmian i potencjalne plusy nowego rozwiązania. Zróbmy przez jeden miesiąc czy dwa konkurs po nowemu i zobaczmy czy plusy przysłaniają minusy czy jednak pesymiści mają rację. Zawsze można powiedzieć: "no nie działa tak jak chcieliśmy" i wrócić do sprawdzonych rozwiązań :-)

pozdrawiam,

  • Like 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Selmak napisał:

Jeśli to żadna konkretnie spora przeszkoda to zlikwidujcie ten termin 6 miesięcy, uważam że to niepotrzebny hamulec dla całej tej zabawy.

Jakbym mogl to dalbym limit 3miesiace.

Uwazam, ze konkurs na astrofotografie danego miesiaca oznacza wykonanie zdjecie w "okolicach" tego miesiaca, a nie wieki wczesniej.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Bodziok napisał:

Zastanawiam się na nową formułą i chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami:

1) Poruszono wątek frekwencji. Jak popatrzeć na historię to w dwóch konkursach średnio głosuje po 60 (może 70 ) osób, zwykle dokładnie te same tu i tu. Chciałbym się bardzo mylić, ale nie wydaje mi się, by miało to nagle wzrosnąć, bo niby dlaczego? Większość zarejestrowanych użytkowników porostu się tu nie loguje i nie sądzę by zmiana formuły miała by tu coś zmienić. Większość ludzi zagląda tu tylko wtedy gdy czegoś chce (co mam kupić, doradźcie mi bo nie wiem, etc), i tyle, a konkursy mają w nosie.

2) "Statystycznie" dwa konkursy zazwyczaj wyglądają zupełnie inaczej. W konkursie głównym jest kilka osób, zwykle tych samych które zbierają większość głosów, podczas gdy reszta jest niemalże bez szans. Konkurs dla początkujących jest zazwyczaj bardziej wyrównany, bardziej nieprzewidywalny i zdaniem niektórych nawet przez to ciekawszy. Tu więcej osób ma szanse "zabłysnąć" i na tym polega jego piękno, bo zwyczajnie ma tu murowanych faworytów jak konkursie głównym. 

3) Stan rzeczy taki jak punkcie 2) mówiąc dobitnie wiąże się z dwoma czynnikami: z pieniędzmi wydanymi na teleskop, kamerę, montaż + nabyte umiejętności.  Statystycznie rzecz biorąc sprzęt używany przez poczatkujących jest po prostu tańszy i w konsekwencji gorszy niż ten w konkursie głównym. Chcę by nie zrozumiano mnie tu źle, bo nie oceniam tego pod względem "etycznym", po porostu stwierdzam fakt. Osobiście uważam, że nie ma tym nic złego, jak kogoś stać na dobry drogi sprzęt, który wraz z umiejętnościami daje fantastyczne w odbiorze fotki, sam bardzo lubię na takie patrzeć. Jedyne co mówię, to że średni poczatkujący nie ma wielkich szans w "starciu" z doświadczoną osobą z profesjonalnym sprzętem. Dlatego trzymanie dwóch osobnych konkursów dla tych i dla tych jest moim zdaniem zasadne. Buzia mi się szeroko otwiera jak konkurs dla poczatkujących wygrywa lub zajmuje wysokie miejsce osoba z budżetowym Newtonem + stary Canon. Szkoda by było to stracić.

4) Z uwagi na 3) dostrzegam ryzyko, iż w nowej formule dobre prace początkujących będą mniej "błyszczeć" niż obecnie. Aby nie być jednak hamulcowym zmian moja nieśmiała propozycja jest taka, by to przetestować. Choć mam swoje obawy wymienione wyżej rozumiem również intencje autorów zmian i potencjalne plusy nowego rozwiązania. Zróbmy przez jeden miesiąc czy dwa konkurs po nowemu i zobaczmy czy plusy przysłaniają minusy czy jednak pesymiści mają rację. Zawsze można powiedzieć: "no nie działa tak jak chcieliśmy" i wrócić do sprawdzonych rozwiązań 🙂

pozdrawiam,

Miałem się wypowiedzieć w sprawie konkursu, ale kolega wypunktował i trafnie ujął wszystkie moje wątpliwości.

Przede wszystkim moje zastrzeżenia związane uwagami w punkcie drugim - zgadzam się z tym. Osoby początkujące są bez szans w starciu z doświadczonymi kolegami. Z całym szacunkiem, ale starzy wyjadacze nas zmiotą. Powiedzmy sobie szczerze, na którą moją fotkę wystawioną w konkursie dla początkujących zagłosowalibyście gdybym stawał w szranki razem z kolegami @tayson.82 @wessel czy @Lukasz83 ? To oczywiście łączy się z punktem 3-cim jak zauważył słusznie kolega @Bodziok - panowie (i panie) - z czym mam startować do Was? Ze starym modyfikowanym Canonem 1100d i niutkiem 200/1000 na HEQ5? I może jeszcze SHO zacznę tym zestawem robić...

No nic, ja jestem do tego nastawiony sceptycznie i uważam, że będzie to rozwiązanie ze stratą na rzecz początkujących.

  • Thanks 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Astrotuvoc napisał:

Miałem się wypowiedzieć w sprawie konkursu, ale kolega wypunktował i trafnie ujął wszystkie moje wątpliwości.

Przede wszystkim moje zastrzeżenia związane uwagami w punkcie drugim - zgadzam się z tym. Osoby początkujące są bez szans w starciu z doświadczonymi kolegami. Z całym szacunkiem, ale starzy wyjadacze nas zmiotą. Powiedzmy sobie szczerze, na którą moją fotkę wystawioną w konkursie dla początkujących zagłosowalibyście gdybym stawał w szranki razem z kolegami @tayson.82 @wessel czy @Lukasz83 ? To oczywiście łączy się z punktem 3-cim jak zauważył słusznie kolega @Bodziok - panowie (i panie) - z czym mam startować do Was? Ze starym modyfikowanym Canonem 1100d i niutkiem 200/1000 na HEQ5? I może jeszcze SHO zacznę tym zestawem robić...

No nic, ja jestem do tego nastawiony sceptycznie i uważam, że będzie to rozwiązanie ze stratą na rzecz początkujących.

Ja mam odmienne zdanie. Uważam, że nie będzie tak źle. Początkujący mają "bonus" bo jednym zgłoszeniem biorą udział niejako w dwóch konkursach. 
W ankietach prace początkujących będą oznaczone, myślę  że jurorzy wezmą to  pod uwagę i docenią też prace nowych graczy. 
To że "starzy wyjadacze" zgarną większość głosów nie ma znaczenia bo Oni nie będą klasyfikowani w początkujących. Co miesiąc i tak ktoś z nowych musi wygrać klasyfikację początkujących ( chyba że nikt z "nowych" nie zgłosi swojego zdjęcia). 
Więc ja jestem nastawiony optymistycznie :) 

  • Like 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, DarX86 napisał:

Ja mam odmienne zdanie. Uważam, że nie będzie tak źle. Początkujący mają "bonus" bo jednym zgłoszeniem biorą udział niejako w dwóch konkursach. 
W ankietach prace początkujących będą oznaczone, myślę  że jurorzy wezmą to  pod uwagę i docenią też prace nowych graczy. 
To że "starzy wyjadacze" zgarną większość głosów nie ma znaczenia bo Oni nie będą klasyfikowani w początkujących. Co miesiąc i tak ktoś z nowych musi wygrać klasyfikację początkujących ( chyba że nikt z "nowych" nie zgłosi swojego zdjęcia). 
Więc ja jestem nastawiony optymistycznie 🙂

Gdzie tak pisze w regulaminie, że będą oznaczenia? Jak zostanie to rozróżnione? Jeśli wrzucimy wszystkich do jednego worka i pojawią się dajmy na to 4 fotografie M 42, z czego jedna będzie należeć do astrofotografa zaawansowanego to: on zgarnie 60-80% głosów a na początkujących nie zagłosują, albo wybór w grupie niezaawansowanych fotografów będzie pomiędzy Mgławicą Oriona która zdobyła 3, 2 i 0 głosów gdzie stary wyjadacz dostanie np. 40.

Teraz tak szczerze - ktoś zaawansowany zgłasza taką fotkę: https://astropolis.pl/topic/65383-wielka-mgławica-oriona-m-42/?tab=comments#comment-745115

a ja zgłaszam taką:

to na kogo zostaną oddane głosy?

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Astrotuvoc napisał:

Gdzie tak pisze w regulaminie, że będą oznaczenia?

Jolo odpowiedział kilka postów wyżej: 

18 godzin temu, jolo napisał:

Autor nie musi niczego deklarować - zawsze bierze udział w klasyfikacji generalnej. To, czy dodatkowo bierze udział w klasyfikacji dla początkujących wynika z punktu 6.2 regulaminu. W ankietach miesięcznych i rocznej prace autorów kwalifikujących się do klasyfikacji dla początkujących będą oznaczone przedrostkiem [P].

 

9 minut temu, Astrotuvoc napisał:

to na kogo zostaną oddane głosy?

Ja akurat zagłosowałbym na Twoją, bo mam dość cukierków :) 
Wierzę w naszych jurorów, którzy mając większa pulę głosów do rozdania, podzielą je sprawiedliwie. 
Pierwsze  miesiące przyszłego roku wszystko wyjaśnią. 
 

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2020 o 22:30, wessel napisał:

Ja tez uważam że kryterium daty zgłoszenia jest bez sensu. Howgh.

Zgadzam się. Nie każdy ma warunki na dokończenie zdjęcia w jednym roku. Mojego PacMana robiłem w 2019/2020 i niestety dostał "kopa" - 6 miesięcy przekroczone a zależało mi żeby wziął udział w konkursie.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Spirit napisał:

Zgadzam się. Nie każdy ma warunki na dokończenie zdjęcia w jednym roku. Mojego PacMana robiłem w 2019/2020 i niestety dostał "kopa" - 6 miesięcy przekroczone a zależało mi żeby wziął udział w konkursie.

Nie zrozumieliśmy się. Uważam że data zgłoszenia nie może mieć wpływu na ocenę. A 6 miesięcy jak najbardziej TAK!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę to, co powiedziałem w ramach naszej wewnętrznej dyskusji w ramach rady forum - nie obawiałbym się, że początkujący nie zapunktują w jednolitym konkursie. Powiem tak - oprócz kilku liderów, których prace są zwykle na poziomie, hmm, wyjebanym w kosmos ;), spora część prac z konkursu "głównego" prezentuje poziom zbliżony do  "lepszego sortu " z bobasa (a zdarzają się i sporo gorsze).

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2020)