Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie okularu do teleskopu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie posiadam teleskop Skywatcher Heritage-130P i planuje dokupić do niego okular 4-5 mm. Jaki moglibyście mi polecić ? Jestem zielony w te klocki, znalazłem jeden który przypadł mi do gustu ale nie zgadza sie swiatłosiła jest za mała niby zalecana f/8 i nie mam pojęcia czy on bedzie pasował.- https://allegro.pl/oferta/okular-sky-watcher-swa-58-4-mm-10449715603?reco_id=41603e46-804f-11eb-8685-ecf4bbd6ff00&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020 Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okular dobierasz tak, aby uzyskać źrenicę wyjściową, taką, jakiej oczekujesz, lub taką jaka będzie akceptowalna przez Ciebie. 

To jest F5 o ile dobrze szukam? 

ŹW = ogniskowa_okularu_w_mm /światłosiła_teleskopu 

Zatem ŹW = 4mm / 5 = 0,8mm jak dla mnie będzie ciemno, ale może nie za ciemno. 

Okularu nie znam, ale powiedz co chcesz uzyskać? Co nim chcesz obserwować? Inaczej - do czego Ci ten okular ma służyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do planet to Baader Classic Ortho 6mm da Ci w tym teleskopie powiekszenie 108x. Ale tak naprawde lepiej by bylo zmienic teleskop np na Newtona 6 cali f8 albo jeszcze lepiej Newtona 8 cali f6 bo w tym ktory posiadasz lustro dosc male a swiatlosila duza f5 .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na tą chwile nie planuje zmieniać teleskopu, jest to prezent do którego chce dokupić jakiś w miarę dobry okular. Ten który mi poleciłeś ma bardzo małe pole widzenia, myślisz ze to będzie dobry pomysł aby oglądać na nim księżyc ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach