Skocz do zawartości

Okulary planetarne do refraktora


Deimos

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz intensywniej myślę nad poszerzeniem mojego zestawu okularów o coś lepszego niż kitowe Plossle. Chciałbym okular głównie do obserwacji planetarnych; najlepiej jakby obraz w nim był ostry i kolorowy ;) Myślałem o okularach ED (np. http://tinyurl.com/kafe6x7), bo z tego co wyczytałem to podobno dają dobry obraz, a pole widzenia też jest niczego sobie. Niestety z racji tego, że jestem totalnie zielony w tym temacie nie mam pojęcia czy dobrze celuję. Stąd gorąca prośbą o poradę: czym się kierować, na co zwracać uwagę i czego unikać ;)

Mój sprzęt to refraktor 127/635 semi-apo

ET5ri5l.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo udana seria okularków, właśnie sprzedałem 12 mmm ponieważ mam całą serię SWAN-ów do SCT.

Dają bardzo kontrastowy obraz, stosunkowo duże pole widzenia i bardzo precyzyjną regulowaną muszlę oczną. Używałem do refraktora 150/750 i 1000. Byłem bardzo zadowolony  :)

PS Jednak z jeden Orciaczek by Ci się przydał - trudno je dostać ale kto szuka  ;)

Serdecznie pozdrawiam i kryształowego nieba życzę - Jacek  ?
TS T APO 90/600 z TSFLAT2 + Samyang 135 f2 ED z QHY183C + AS 60/240 z RC IMX290M + Canon 550D - sadzane na ZEQ25GT + Nikon 12x50 EX do podglądania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze celowałem, dzięki ;) Nawiązując do wzmianki o orciaku - czy lepiej dołożyć troszkę pieniędzy, czasu i zaangażowania w poszukiwania by zakupić orciaka w pierwszej kolejności czy ED na start całkowicie wystarczy? Jest jeszcze kwestia samej długości ogniskowej. Z racji tego, że teleskop mam dość krótki, to chciałbym mieć jak najkrótszy okular celem osiągnięcia możliwie największego a jednocześnie rozsądnego powiększenia, pytanie tylko - czy w doborze długości okularu powinienem brać pod uwagę jakieś szczególne czynniki?