Skocz do zawartości

Jaka lornetka lepsza?


Rekomendowane odpowiedzi

Celeston skymaster 20x80 czy Delta optical 15x70

Interesują mnie w pierwszej kolejności obserwacje księżyca, samolotów i gwiazd, krajobrazu i warto byłoby spróbować w dalszej kolejności z obiektami głębokiego nieba. 

Dodam, że chciałbym zacząć dopiero przygodę. Na razie nie znam się na astronomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalista, ale wez pod uwage, ze sa to duze lornetki. Jakis montaz do nich Ci sie na pewno przyda. W rece tego ustrojstwa nie utrzymasz. Wydaje mi sie, ze do Ksiezyca lepsza bedzie 20x, do glebokiego nieba to juz niech sie specjalisci wypowiedza.  A najlepiej to poszukaj gdzies na forum, bo glowe daje, ze temat lornetek byl tu nie raz czy dwa walkowany.  Do krajobrazu to jakas 10x50 chyba jest optymalna. Ale to rzecz gustu.  Dla mnie 20x jest zdecydowanie za duzo.

https://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/forum/102-lornetki/

"Jeżeli godność nauk mamy oceniać według ich przedmiotu, to bez porównania najprzedniejszą z nich będzie ta, którą nazywają astronomią." Copernicus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O który dokładnie model Delty pytasz? W mojej ocenie o Celestronie 20x80 należy od razu zapomnieć ?

Astro vlogi na YouTube -> klik 
Lornetki
: Orion 2x54, APM 10x50 ED, APM 16x70 ED, APM 25x100 ED  |  Statywy: Manfrotto 475b (głowica 502ah), Benro Mach3 (głowica S6)

nieboprzezlornetke.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Księżyca raczej lornetka nie jest wymarzonym narzędziem. 

Lornetka się nada, ale to jednak, moim zdaniem, raczej przyrząd do DS-ów. 

Księżyc, a jeszcze bardziej planety, to obiekty lubiące solidne powiększenia.

Sam, jako posiadacz zarówno lornetek (mniejszych i większych), jak i m.in. Mak-a oraz Dobsona do Księżyca preferuję Mak-a. 

Księżyc lubi duże powiększenia.