Skocz do zawartości

RNAV Spotting - samoloty na wysokich pułapach (ExtremeSpotting)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 885
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Jest już temat o obiektach latających na niskich pułapach, ale nie bardzo się moje zdjęcia nadają do niego bo moje zdobycze latają dużo wyżej. Samoloty na wysokościach przelotowych latają średnio mię

No to dzisiaj będzie hit. Ostatni raz MD11 fotografowałem w 2014 roku, po katastrofie MH17 nad Ukrainą nad Bochnią po prostu przestały latać. No i po z grubsza 5 latach dzisiaj prawdopodobnie dzięki b

A to ci niespodzianka... Trzy posty wyżej wstawiłem zdjęcie Alitalii w locie Mediolan - Tokio. Zaraz po obróbce wrzuciłem zdjęcie na Instagrama i odezwał się do mnie pracownik Alitalia Flight Dispatch

Dodane obrazy

  • 2 tygodnie później...

DLH722 | Lufthansa | D-AIHS | MUC-PEK | 10.668 m | 926 km/h

Powtórka, tym razem z niespodzianką. Ten biały punkcik był widoczny w wizjerze aparatu, ale nie jestem w stanie określić w 100% czy się poruszał. Jakiś pomysł co to jest?

 

attachicon.gifD-AIHS.JPG

 

Cytuję sam siebie...

 

Odkryłem czym jest ten punkt - to Wega. Dziś miałem podobną sytuację, ale tym razem nie dałem się zwieść.

  • Like 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze łupy:

 

NCA49 | Nippon Cargo Airlines | B747 | JA06KZ | MXP-NRT | 10.058 m | 1.022 km/h

 

post-37-0-88011400-1408795895_thumb.jpg

 

PlanespottersNet_462387.jpg

 

TUA427 | Turkmenistan Airlines | B757 | EZ-A012 | ASB-LHR | 10.973 m | 715 km/h

 

post-37-0-66462900-1408795905_thumb.jpg

 

PlanespottersNet_369140.jpg

 

SDM6258 | Rossiya | A319 | VP-BIQ | MUC-LED | 10.676 m | 982 km/h

 

post-37-0-66570700-1408795921_thumb.jpg

 

PlanespottersNet_453855.jpg

  • Like 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy urobek. Było tego więcej, ale wrzucam tylko najciekawsze. Dziś było trudno bo większość nie zostawiała smug.

 

CSA886 | Czech Airlines | A319 | OK-NEN | PRG-LED | 11.377 m | 876 km/h

 

post-37-0-63145900-1409147068.jpg

 

ELY7 | El Al Israel Airlines | B747 | 4X-ELC | TLV-JFK | 10.363 m | 859 km/h

 

post-37-0-18115800-1409147179.jpg

 

LOT7512 | Canjet Airlines | B737 | C-FYQO | AYT-SZZ | ~10.000 m | ~800 km/h

 

post-37-0-52219700-1409147336.jpg

 

QTR701 | Qatar Airlines | B777 | A7-BAO | DOH-JFK | 9.754 m | 887 km/h

 

post-37-0-14357600-1409147483.jpg

 

UAE151 | Emirates | B777 | A6-ECQ | DXB-CPH | 10.973 m | 889 km/h

 

post-37-0-10298100-1409147613.jpg

 

I na koniec dwa Dreamlinery:

 

LOT

post-37-0-57212800-1409147746.jpg

 

Qatar

post-37-0-31568900-1409147931.jpg

  • Like 5
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiejszy wyścig między Finnair(Airbus A319) wysokość 38000 stóp a Finnair(Airbus A320) wysokość 36000stóp.

 

Jakość zdjęcia masakryczna, robione telefonem w projekcji okularowej( GSO 30mm) i w dodatku nie zauważyłem, że włączona jest lampa błyskowa i stąd te odblaski :(

 

Ogólnie takie zbliżenia to u mnie rzadkość i myślę, że warto pokazać :)

post-1178-0-58172400-1409756859_thumb.jp

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

800 mm to takie minimum. Na części zdjęć inne są mniejsze troszkę jutro przebiorę i powstawiam. Reasumując do niezobowiązującego RNAV myślę że obiektyw się nada.

Jeszcze jest kwestia wypracowanie czasy i iso aby to jakoś współgrało i tło nie było za jasne.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje dzisiejsze z poranka. Seeing był bardzo słaby:

 

ABW581 | AirBridge Cargo Airlines | B747 | VQ-BIA | SVO-FRA | 10.973 m | 870 km/h

Daleki przelot.

 

post-37-0-54066100-1409915460.jpg

 

LOT286 | LOT | B737 | SP-LLG | LHR-WAW | 10.665 m | 791 km/h

 

post-37-0-87848200-1409915469.jpg

 

I 1:1 dla Aliena :)

 

post-37-0-74073600-1409915476.jpg

 

BTI221 | AirBaltic | Bombardier Dash 8 Q400 | YL-BAQ | RIX-MUC | 7.312 m | 606 km/h

 

post-37-0-98517700-1409915510.jpg

 

BRU867 | Belavia | Embraer ERJ-195LR | EW-400PO | MSQ-AMS | 10.973 m | 782 km/h

 

post-37-0-13315400-1409915525.jpg

 

post-37-0-72081200-1409915538.jpg

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

800 mm to takie minimum. Na części zdjęć inne są mniejsze troszkę jutro przebiorę i powstawiam. Reasumując do niezobowiązującego RNAV myślę że obiektyw się nada.

Jeszcze jest kwestia wypracowanie czasy i iso aby to jakoś współgrało i tło nie było za jasne.

Spokojnie możesz dać czas 1/1000. Czy obiektyw jest ciężki?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2020)