Skocz do zawartości

Sky- watcher 200/1200 jakie soczewki i filtry dodatkowe?


BRICO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem zielony w temacie jeśli jest już takie pytanie proszę o przekierowanie mnie do wątku .Mam pytanko w komplecie dostałem okulary 10mm oraz 25mm.Jakie mogę jeszcze skompletować....? i jaką soczewkę Barlowa dokupić max 2x,3x,czy,5x i czy ten 5x nie będzie za duże powiększenie które nie podoła temu sprzętowi?
No i na początek jakie filtry można zakupić(najczęściej używane).
Zapomniałem dodać że zamierzam pobawić się w astrofotografię.Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie witamy na Forum i gratulujemy kupna znanego i lubianego teleskopu !

Jak jesteś początkujący, to przede wszystkim nie spiesz się z zakupami i staraj się jak najwięcej obserwować tym, co już masz.
To pomoże Ci zdobyć doświadczenie i lepiej będziesz wiedział co najbardziej by się jeszcze przydało.
Na początek skup się na lepszych okularach. Wpisz w wyszukiwarkę "okulary synta 8" i masz czytania na miesiąc.
Szybko też zrozumiesz, dlaczego nie podaję Ci tu żadnych konkretnych propozycji.

O filtrach pomyślisz, jaki będziesz miał już jakieś lepsze okulary.
A rozważania nad Barlowami zostaw sobie na sam koniec.
Niektórzy obserwują już dziesięciolecia i dalej się zastanawiają, czy w ogóle potrzebują kupić Barlowa.

W międzyczasie możesz też sobie wrzucić w wyszukiwarkę "astrofotografia synta 8".
 

Edytowane przez Mareg
  • Like 1

Taurus T300, OO VX10 Dobson, SW 80ED, APM 25x100ED .. Orion 2x54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach