Skocz do zawartości

Polskie warunki astro


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Jak to jest z warunkami w Polsce? 

Ja mam parcie na duże ogniskowe, spora skalę obrazu no ale... Im więcej czytam tym rozumiem że porywam się z motyka na księżyc. 

Czy warto uderzać w Polsce że skala później 1"?? 

Z tego co czytam, obserwuję,-większość foci ze skala powyżej 2" a nawet 3".

Porywam się na niemożliwe? Zaznaczam że jestem zupełnie początkującym, a wystartowalem że skala 0,56 ".

Ciężko mi pojąć to, że nie mogę wykorzystać potencjalu sprzętu, a mam ciśnienie na montaż AP 1600GTO i RC 12-14". 

Kłaniam się Krzysztof 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • wessel zmienił tytuł na Polskie warunki astro

Mam prośbę do kolegi - prosiłbym o edycję postów pod kątem błędów w pisowni, bo czasem ciężko się to czyta. Tytuł wyedytowałem.

A teraz do rzeczy - wszystko zależy od tego , jak oceniamy astrofotografię i czego oczekujemy po swoim dziele.

Fotografowanie z małą skalą i dobrą jakością to prawie wyłącznie Lucky Imaging i tu jako odniesienie proponuję prace użytkownika Łukasz 83. Zdarzają się dni w roku (kilka - nie więcej) pozwalające na długoczasowe ekspozycje w skali poniżej 0,5 arcsec/piksel.

W mojej opinii skala 0.7 to granica dla przyzwoitej fotografii długoczasowej w Polsce. No i sporo tu zależy od sprzętu a najwięcej od montażu. Ja kiedyś postawiłem na najlepszy montaż Direct Drive i nie żałuje tego. Możesz o tym poczytać tutaj https://astropolis.pl/topic/45334-montaż-asa-ddm-od-d-day-do-first-light-day/

No ale w końcu i tak wszystko zależy od tego czego oczekujesz. Dla mnie perfekcja techniczna i kompozycyjna to podstawa dobrej fotki.

O tym z kolei możesz poczytać tutaj. Miłej lektury!

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach