Skocz do zawartości

Bresser MESSIER MC152 152/1900 EXOS2 GoTo czy Bresser MESSIER MC152 152/1900 EXOS2 GoTo


dzfelczer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich na tym  Forum.

To mój pierwszy post. Jestem początkującym ha ha amatorem astronomii . Mieszkam w górach he he  koło Jeleniej Góry. Chciałbym aby teleskop działał czasami jak luneta (lornetka co by podglądać turystów na Śnieżce) i był mobilny. Mam pytanie do ludzi obeznanych z tajnikami technik astronomicznych. Chcę zakupić teleskop z wymienionych w tytule ale.... (jeśli macie lepsze propozycje co do teleskopów to z chęcią je rozważę).  Pytania : do obserwacji układu Słonecznego się nadają ale jak z np. najwidoczniejszymi galaktykami i innymi obiektami głębokiego nieba. Czy Go Tu jest  super dodatkiem czy to tylko gadżet . Jakie okulary i filtry dla obserwacji Słońca Księżyca i innych obiektów możliwych do obserwacji tymi teleskopami ( fajnie jak podacie przykłady produktów i marek). W najbliższej przyszłości (1 do  4 lat chyba że się najaaaaram )nie mam w planach zakupu lustrzanki do filmowania i robienia zdjęć chyba że smartfonem,  jeśli jest jakaś alternatywa do utrwalania obrazów z teleskopu to podpowiedzcie. Jeśli maci jakieś przemyślenia w tym temacie to proszę argumentację. Dziękuję za tak  olbrzymi odzew (przypuszczalnie) i pozdrawiam wszystkich wnoszących coś do postu i tylko czytających ten post. Jak jest chętny Kolega z okolic Jeleniej Góry pokazać niebo nerdowi to z chęcią się jakoś odwdzięczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Forumowiczom za tak wyczerpujące, pełne i jednoznaczne podpowiedzi. Jesteście nieocenieni. A może jakiś negatywny odzew, hejt na nooba? Rozumiem że pierwszy post powinien nie zawierać błędów ale tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dzfelczer, witamy na Forum !