Skocz do zawartości

teleskop


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym amatorem oglądania nieba. Zakupiłem teleskop Sky-Wather D=90, F910 złożyłem go  w całość i w celowniku mam obraz, nastawiam na Wenus a w głównej tubie ciemno... brak obrazu. Osłony zdjąłem z tuby i okularu... Czy ktoś może mnie oświecić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw popróbuj nim poobserwować w dzień jakieś obiekty oddalone przynajmniej o parę kilometrów. Sprawdzisz ustawianie ostrości, jakość okularów i wyjustujesz sobie szukacz.

Nocne obserwacje najlepiej zacząć od Księżyca.

Edytowane przez Mareg

Taurus T300, OO VX10 Dobson, SW 80ED, APM 25x100ED .. Orion 2x54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. W dzień rzeczywiście widać, ale ostrości dobrej nie da się ustawić. Myślę, że obiekty obserwowane są zbyt blisko ok 1-1,5 km. Nie mam możliwości obserwować dalszych krajobrazów. Myślę, że także okulary które mam są nieodpowiednie. jeden 25 mm a drugi 10mm. Ten 25 ma być wedle wskazań sprzedającego na dalekie niebo a ten 10mm do bliższych obserwacji takich jak księżyc, ale i tak chyba za mocny jak na takie bliskie obserwacje. Nie wiem czy są słabsze okulary np. 5mm przez który dałoby się dobrze widzieć  i co za tym idzie dobrze ustawić ostrość. Aha jeszcze w celowniku widzę odwrócony do góry nogami obraz, czy to tak ma być czy powinienem jakoś to ustawić inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stork, na dobry początek przygody z astronomią proponuję Ci zakup jakiejś książki, gdzie będziesz miał coś o optyce teleskopów i ograniczeniach narzucanych przez atmosferę. A przynajmniej poszukaj coś w internetach w tych tematach, bo tu na Forum może być ciężko z przepisywaniem Ci całych rozdziałów.