Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, niedawno udało mi się kupić Sky Watchera 150/750. Razem z nim klasycznie dostałem 10mm i 25mm oraz barlowa x2. Jestem jeszcze trochę zielony w temacie astronomii. Póki co oglądałem księżyc z balkonu, ale chcę się posunąć trochę dalej, lecz nie wiem jak. Nie wiem do końca od czego zacząć, czyli jakie okulary dokupić, jak znaleźć obiekt na niebie, jakie akcesoria, w jakich warunkach oglądać, jak oceniać parametry, czyli jaka np. światłosiła jest dobra, a jaka nie, ogólnie jakaś podstawowa wiedza. Mógłby mi ktoś jakiś poradnik zrobić o tym z czego zacząć, a jak już jest odpowiedź gdzieś to dać mi linka? Dzięki z góry.

• Like 1
Napisano

Miałem w sumie coś napisać ale jest taka książka. Poradnik Miłośnika Astronomii, Marka Substyka, tam jest wszystko wyjaśnione właśnie tak od samych podstaw. 

Poczytaj czym jest źrenica wyjściowa, jak to się ma do okularów i powiększenia. Jaka jest odpowiednia do czego. Barlowa nie używaj na razie, oglądaj tym co masz jak będziesz potrzebował czegoś konkretnego to kupisz. 

W kwestii planowania obserwacji to z prostych obiektów DS polecam tabele Wimmera, do tego jakiś darmowy program na telefon na przykład SkySafari. Sam Księżyc jest bardzo ciekawy, polecam jakiś Atlas nawet tani.

• Like 2
Napisano (edytowane)

Sky Safari może go jednak trochę kosztować 😉 (darmowe, świetne opcje - Stellarium albo Star Walk).

Ale pełna zgoda - Substyk na polskim rynku to doskonałe wprowadzenie do tematu. 

Edytowane przez Czadras

"Spójrz ponownie na tę kropkę. To nasz dom. To my" 

Napisano (edytowane)

Mnie urzekła ta książeczka.

https://teleskopy.pl/Miesięczny-przewodnik-po-niebie---wyd.-Arkady-teleskopy-3237.html

Teraz juz nie jest dostepna w sklepach, ale pelno jej np. na Allegro. Trzyma cene, ale jest naprawde fajnie napisana i ma swietne mapki.

Edytowane przez JSC

Refraktory: TS 102/1122ED, Vixen 80/1200, SW 80/400, SkyLux 70/700

Newton: SW 200/1000

Mak: Bresser 100/1400