Skocz do zawartości

Seestar S50-pytania-porady-zdjęcia


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj udało mi się wykonać pierwsze ujęcie, wybrałem M27 - jestem zaskoczony co potrafi to maleństwo. Ekspozycja 10 minut, centrum miasta, tylko szybka obróbka w Affinity Photo. Dzisiaj spróbuję dłuższe czasy i obróbkę w innym oprogramowaniu 🙂

Stacked_60_M27_10.0s_LP_20240904.thumb.png.57d4194e92738567e1a03b6fa49612e3.png

  • Like 3

SW BKP150/750 Dual Speed, SW MAK 127, ZWO Seestar S50

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczorajsze zdjęcie M27 z Seestar S50 - ekspozycja 60 min. z centrum miasta (obróbka w Siril). To moja jedna z pierwszych fotek Deep Sky, jeżeli chodzi o obróbkę, więc wybaczcie błędy 🙂

M_27_340x10sec_T29degC_2024-09-05 obrobka 2 male.jpeg

Edytowane przez BlackAdder
  • Like 3

SW BKP150/750 Dual Speed, SW MAK 127, ZWO Seestar S50

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi, klej "Kropelka" ma 1001 zastosowań. Wygląda, że Seestar też ma ich tyle. Postanowiłem więc przetestować zastosowanie tysiąc drugie, czyli Seestar jako mobilny teleskop rowerowy. Wyjazd zupełnie ot tak po południu rowerem z Seestarem i hamakiem bez jakiegoś konkretnego planu zaprowadził mnie w okolice jeziora Lusowskiego. Siedzę tak sobie i podziwiam niebo. Cisza spokój i M31.

1725742632003.thumb.jpg.3755fb7dc1aae42b79c9543a6965a99b.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś pomysł jak powiesić Seestara na zwykłym statywie fotograficznym ? Chodzi o to żeby sprzęt widział to co dzieje się poza barierką balkonową a nie stał na swoich krótkich nóżkach blisko ziemi. Jak wiadomo gwint zastosowany w omawianym sprzęcie jest inny niż te standardowe w aparatach fotograficznych. Rozwiązuje ten problem wystawiając na balkon taki okrągły stolik z Castoramy. Ale to rozwiązanie mi się nie podoba. Statyw jaki posiadam, to Statyw Velbon Videomate 638/F.
 

SW 1200/250 flex, trzy lornetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacek 2 napisał:

Czy ma ktoś pomysł jak powiesić Seestara na zwykłym statywie fotograficznym ? Chodzi o to żeby sprzęt widział to co dzieje się poza barierką balkonową a nie stał na swoich krótkich nóżkach blisko ziemi. Jak wiadomo gwint zastosowany w omawianym sprzęcie jest inny niż te standardowe w aparatach fotograficznych. Rozwiązuje ten problem wystawiając na balkon taki okrągły stolik z Castoramy. Ale to rozwiązanie mi się nie podoba. Statyw jaki posiadam, to Statyw Velbon Videomate 638/F.
 

Seestar ma wejście na gwint 3/8 cala. Twój statyw ma pewnie 1/4? Możesz poszukać adaptera. Trzeba tylko zwrócić uwagę, żeby stopa statywu do której przykręcisz Seestara, nie blokowała okrągłego elementu od spodu S50, tego który obraca się wraz z ruchem urządzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Zielu napisał:

@Jacek 2

Potrzebujesz przejściówki:

https://allegro.pl/oferta/adapter-1-4-na-3-8-gwintowy-statywowy-11812008120

Ale lepiej mieć statyw który umie w 3/8" , choć takie niestety ~2 do 3 stówek. Ja sobie taki statyw kupiłem do mojej głowicy AZ-GTi .

Mój kosztował prawie 4 stówki i się nie nauczył 3/8" do dziś 😞
Ale dzięki, zaraz sobie kupię taka śrubkę.

SW 1200/250 flex, trzy lornetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Thomas napisał:

Warto również dokupić sobie głowice poziomującą. Znacznie to ułatwia wypoziomowanie Seestara.

Obawiam się, że statyw @Jacek 2 to statyw z głowicą przymocowaną na amen. Na czymś takim stolik poziomujący trzeba by przykręcać przez przejściówkę 1/4 na 3/8 do głowicy. Zrobi się z tego dość niestabilna wieżyczka.

Na tym statywie poziomowanie można zrobić samą głowicą.

Pytanie jaka jest nośność tej głowicy i czy stabilnie będzie trzymać Seestara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, jeśli Twój statyw ma maksymalne obciążenie do4kg to śmiało możesz używać go z seestarem, byleby gwint pasował. Seestar waży 2,5 kg więc nawet  do tych 3 kg masz mały (ale jednak) zapas.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak brał pod uwagę większy zapas. Kiedy kupowałem do swojego Seestara statyw fotograficzny to wziąłem taki którego max obciążenie wynosiło 8kg. Mając tak spory zapas masz pewność, że Seestar nie będzie drgał tym bardziej przy podmuchach wiatru.

Seestar S50/SW ED80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam oj tam. Czasy naświetlania to tylko 10s. Nawet jak będzie 10% odrzutu ze względu na wiatr to i tak pierw warto spróbować użyć to co się ma 😇

Ja wieszam swój montaż AZ-GTi na fotograficznym montażu z gwintem 3/8 i praktycznie nie mam odrzutu z ogniskowej 135mm. A zalecają statyw 3x droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krzysztof G. napisał:

Spoko dx 700 bez głowicy

20240909_195411.jpg

Wygląda jak fotopułapka przy murze z  Białorusią 🤣

  • Haha 2

Sprzętos:  N.Capella 16", N.Carbonara 8" , APO WO  61/360, L. Viki 16x80, Montos:  CGEMek, oraz  inne graty z wioskowej chaty 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SH2-142
W zeszłym tygodniu przy kilku pogodnych nocach dozbierałem jeszcze nieco materiału, łącznie około 5h. Prosta obróbka w Siril+Gimp

Jeżeli jest tutaj ktoś umiejący posługiwać się Pixinsight, chętnie udostępnię surowy stack - jestem bardzo ciekawy co można z Seestarowego materiału wyciągnąć mając jakieś umiejętności obróbki + soft 🙂

r_SH2-142_new.jpg

Edytowane przez matrixxus
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chętnie poklikam na Twoim stacku w Pixie. Sam mam S50 od jakiegoś czasu i już mniej więcej wiem na co go stać. Najwięcej można wyciągnąć z materiału, kiedy mamy osobno wszystkie surowe klatki i składamy je w zewnętrznym programie. Ale obróbka surowego stacka też myślę coś wniesie. 

Tego Czarodzieja robiłeś z wbudowanym filtrem dual band?

  • Like 1

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jolo napisał:

Ja chętnie poklikam na Twoim stacku w Pixie. Sam mam S50 od jakiegoś czasu i już mniej więcej wiem na co go stać. Najwięcej można wyciągnąć z materiału, kiedy mamy osobno wszystkie surowe klatki i składamy je w zewnętrznym programie. Ale obróbka surowego stacka też myślę coś wniesie. 

Tego Czarodzieja robiłeś z wbudowanym filtrem dual band?

Dzięki za chęci, masz moją ciekawość 🙂 

Tak, czarodziej był w całości zbierany z wbudowanym filtrem LP, teraz trochę żałuję, bo zebranie części materiału z, a części bez, też mogłoby dać dobry efekt.

Jeśli chodzi o samo zdjęcie wrzucone tutaj, to punktem wyjścia był złożony w Sirilu stack z 2130 klatek. Przy okazji - przed cropem, fajnie widać jak duża jest rotacja pola przy AZ. Faktycznie dałem sobie spokój z jakąkolwiek obróbką tych gotowych stacków, które składa samo urządzenie, imo nadal robi to kiepsko.

Edytowane przez matrixxus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z materiału zebranego przez filtr LP jest dużo trudniej wyciągnąć kolor gwiazd (przynajmniej mnie). Z tego stacka który podlinkowałeś udało mi się tak trochę na szybko coś takiego uzyskać:

r_SH2-142_new_stacked.thumb.jpg.03a1f8fddfefd5eb85fabe6fc2ec43b5.jpg

W Pixie zrobiłem kalibrację koloru, wyostrzanie, redukcję szumów i wyciąganie procesem Masked Stretch, a potem krzywymi. 

  • Like 6

jolo-astrojolo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.

© Robert Twarogal 2010-2024