Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, stoję przed wyborem teleskopu i najchętniej wybrałabym Dobsona 8 lub 10, ale … obserwacje będą na balkonie 4 piętra w kamienicy. Miejsca jest dużo ale co mnie najbardziej niepokoi to jest zanieczyszczenie światłem. Czytam i słucham różnych podpowiedzi, ale większość tyczy się zaciemnionego nieba. Nie chcę wydawać niepotrzebnie pięniędzy jeśli światło ma mi przeszkodzić w obserwacjach - a jestem początkująca. Nie wiem też czy w nocy światło z dołu jest w stanie wpłynąć na obraz z teleskopu. Mam nadzieję, że pomożecie 

Napisano

Witaj,

Oczywiście, że marzeniem było by dla wszystkich obserwatorów mieć ciemne i wygodne miejsce.

Nie jestem ekspertem, ale wiele ludzi prowadzi obserwacje z balkonów miast. Są też tu na forum. Sam jestem obserwatorem miejskim, jest to 100 tyś miasto, mam mały balkon, blok na przeciwko i mieszkam w środku osiedla. To nie jest tak, że nie zobaczysz Saturna czy Jowisza, zobaczysz, Saturna z pierścieniami a Jowisza z pasami 🙂  Nie będą to obserwacje, zdjęcia czy filmiki takiej jakości jak z ciemnego miejsca, ale o ile nie świeci Ci prosto w teleskop to nic się nie dzieje po za spadkiem jakości itd.

Boczne światło wpadające do teleskopu można częściowo zniwelować osłonami nakładanymi na koniec teleskopu, w mieście im wyższa tym lepsza.

Aczkolwiek nawet w takich warunkach są amatorzy którzy z powodzeniem realizują temat astrofotografii mgławic itp. Na forum popularnie zwane astrofotografia balkonowa. Jeśli da się sfotografować z balkonów wielkich i rozświetlonych miast mgławice to Tobie uda się też obserwować niebo 😉

• Thanks 1
Napisano
W dniu 28.09.2024 o 19:43, Madejszyn napisał: