Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Po dość długiej przerwie powracam do kamery b/w i mam pewną wątpliwość. Niebo w lokalizacji miejskiej mam na tyle słabe, że do do focenia kamerą kolorową muszę zawsze używać filtra L-Pro. I teraz mam wątpliwość, czy zbierając materiał kanałów RGB kamerą MONO, muszę przed filtrami RGB wkręcić filtr L-Pro ? 
Wiem dość amatorskie pytanie i może mam zaćmienie, ale naprawdę nie mam pewności. 
Pozdrawiam
Zbyszek

Edytowane przez elay

WO 81GT / ASI 1600MC / CEM26
GSO RC6” / ARES-M Pro / CEM26 (2)
Moje fotki: https://www.astrobin.com/users/Elay/

Napisano

A czasami filtry RGB nie mają już w sobie blokady IR/UV? co daje sam filtr L.

Player One Neptune-M, Atik 383L+, 314E, Eos 600D, CT8

Banero_A_clone.png 2023-02-26_181337c.png.df966a0f5aaffa755988448a083ffa7e.png RazorbackRustTributeLg_clone.png   

 

Napisano

Lubisz kłopoty- dodatkowe refleksy, halo i nie wiadomo co jeszcze. Nie stackuje się filtrów, kamery mono nie maja nawet zabudowanego filtra IR/UV cut tak jak w OSC.

Jak masz kiepskie niebo to nie foć w broadbandzie tylko z wykorzystaniem filtrów wąskopasmowych.

Napisano (edytowane)

W zasadzie do tych wniosków doszedłem, ale pisząc ten post chciałem się upewnić.
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że focę w dwóch miejscówkach o diametralnie zróżnicowanych warunkach. Najwięcej sesji robię z obrzeża Bydgoszczy gdzie mieszkam i warunki są bardzo słabe, ale często wykorzystuje moją drugą miejscówkę - działkę w Borach Tucholskich gdzie są super warunki.
Dodatkowo od niedawna mam drugi setup o odmiennych parametrach (382mm vs 1350mm) oraz dwie różne kamery (mono i kolor).
Reasumując dużo zmiennych i dużo różnych możliwych kombinacji które systematyzuję.

 

Edytowane przez elay

WO 81GT / ASI 1600MC / CEM26
GSO RC6” / ARES-M Pro / CEM26 (2)
Moje fotki: https://www.astrobin.com/users/Elay/

Napisano
12 godzin temu, elay napisał:

Sprawa jest o tyle skomplikowana, że focę w dwóch miejscówkach o diametralnie zróżnicowanych warunkach. Najwięcej sesji robię z obrzeża Bydgoszczy gdzie mieszkam i warunki są bardzo słabe, ale często wykorzystuje moją drugą miejscówkę - działkę w Borach Tucholskich gdzie są super warunki.

Chyba nie bawiłbym się w takie kombinacje. Jak warunki są słabe - typu niebo słabsze niż 19 mag/arcsec2 - to bym tam szedł z kamerą mono w fotografię wąskopasmową, albo kamerką kolorową w zdjęcia z filtrami dual band np L-Extreme https://astrojolo.com/gears/narrowband-filters-for-color-cameras-l-extreme/ . Pod jasnym niebem ewentualnie można dopalić krótkie RGB na kolor gwiazd do jakiś wąskopasmowych zdjęć mgławic. 

Fotografowanie LRGB bym sobie zostawił pod ciemne niebo bez żadnych dodatkowych filtrów albo składania filtrów w kanapkę - tak jak Maciek pisze. 

  • Like 2

jolo-astrojolo.png

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.