Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wam, kompletnie nie znam się na teleskopach a chciałabym zasięgnąć rady odnośnie pierwszego teleskopu, który planuję kupić dla swojego męża na urodziny i nie zepsuć niespodzianki 😉 

Szukam teleskopu w okolicach 1000-1500 dla amatora na start. Dodam, że mieszkamy na wsi w centralnej Polsce, otoczeni lasami z dobrą widocznością.

Interesowałam się Teleskop SKY-WATCHER (Synta) BK1309EQ2 na Media Ekspert, ale przyznam, że kieruję się tu wyłącznie opiniami. 

Chciałabym, aby był na nóżkach a wielkość nie ma dużego znaczenia, aczkolwiek wiadomo - fajnie by było, gdyby nie zajmował pół pokoju 😉 

Będę wdzięczna za wszelką pomoc 🙂

Napisano

Ja jestem zielona, ale mąż nie - jest też jesdną z tych osób, którę w 5 minut ogarną obsługę wszystkiego, więc mimo wszystko nadal prosiłabym o rekomendację, z góry dzięki.

Napisano

Jeśli mąż już się tym interesuje i w dodatku jest uzdolniony technicznie, to kupowanie mu sprzętu bez porozumienia może być totalną klapą. Tak więc, ostrożnie! 😉

• Like 2

...Podajmy sobie ręce wraz, bo źle stuleciu z oczu patrzy.

Bułat Okudżawa

Lornetki 9×28, 10x32, 12x56, 15x56, 20x77 (i parę innych w najbliższej rodzinie ).

Katalog Caldwella wg gwiazdozbiorów.pdf Katalog Messiera wg gwiazdozbiorów.pdf

Napisano

https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=9021&language=pl

Mieści się w budżecie i nie ma opcji by był rozczarowujący, wysoce uniwersalny w sensie obserwacji zarówno US i DS, nie wymagający dla okularów , stojąc pionowo zajmuje bardzo mało miejsca , około 50 cm średnicy okrąg ,niestety niedostępny ale może warto zapytać kiedy znów będzie .

Można dołożyć i kupić to samo tylko 8 calowy.

Dlaczego ma być na nóżkach ? Co w tym istotnego ?

GSO 16" , SW Mak127 ,  Ts102F11,SVb sv406p, statywo szkliwo filtracja  no i binosy 2x54 , GPO 8x26,32 , Newcon 10x50 ,N.EX 12x50, RPO 20x80 

Spróbuję pomóc...

Napisano
56 minut temu, Janko napisał: