Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Pewnie tamet setny czy tysięczny ale jestem nowicjuszem i nie miałem nigdy styczności z astronomia. 

Piszę gdyż mój syn jest zafascynowany chciałbym mu kupić pierwszy teleskop na urodziny.

Syn ma 12 lat budżet 800-1500 zł proszę o doradę nawet linki i wyrozumiałość. 

Pozdrawiam 

Napisano (edytowane)

images?q=tbn:ANd9GcQVZcfqNbdXDzh2fAa-KHB

<<< Proszę, oto Dorada

A na poważnie to temat rzeka, więc albo opcja "szukaj" (i tutaj musiaz przeszukać multum wątków, a pewnie żaden nie rozwieje Twoich wątpliwości) albo weź refraktor typu 90/900 na prostym montażu azymutalnym. Tutaj artykuł z optyczne.pl >>>
https://www.optyczne.pl/844.1-artykuł-Sky-Watcher_90_900_-__na_dobry_początek.html

...albo to >>>
https://deltaoptical.pl/teleskop-sky-watcher-dobson-6

albo to >>> 

https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=9021&language=pl

Na pewno jeszcze padnie to pytanie od innych, więc zacznę: "co syn chce obserwować?". Jest ono o tyle zasadne, że rzutuje na wybór typu teleskopu i montażu. Takie jak w powyższych linkach są tanie, proste w obsłudze i uniwersalne jeśli chodzi o możliwości obserwacji obiektów na nocnym niebie. Refraktor nada się do obserwacji krajobrazu. Natomiast teleskopy konstrukcji Newtona pokazują obraz odwrócony (tj. góra-dół i lewo-prawo). Tym samym nie nadają się do obserwacji krajobrazu

Edytowane przez Polarkowy
  • Like 1

Biały boiler GSO 12" f/5 i kilka Hyperionów + Nikon EX 10x50 + stary N114/900

Napisano
31 minut temu, TakeCZake napisał:

Witam. Pewnie tamet setny czy tysięczny ale jestem nowicjuszem i nie miałem nigdy styczności z astronomia. 

Piszę gdyż mój syn jest zafascynowany chciałbym mu kupić pierwszy teleskop na urodziny.

Syn ma 12 lat budżet 800-1500 zł proszę o doradę nawet linki i wyrozumiałość. 

Pozdrawiam 

Jakie warunki obserwacyjne?

Balkon ogród taras miasto wieś?