Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Jestem astronomicznym laikiem. Znajomy na wypad, na działkę zabrał swój teleskop ?dobson 6?. Pierwszy raz zerknąłem z tak bliska na Księżyc i był efekt wow. Nie mam niestety możliwości, ani miejsca żeby tak duży teleskop trzymać u siebie. Nie chcę też wydać kroci, bo nie wiem czy zajawka zostanie na dłużej. Szukam czegoś małego, a zarazem co da efekt wow. Poczytałem trochę o Makach i chyba jakiś z nich będzie najbardziej odpowiedni. Budżet to około 1600zł. Wiem, że też są teleskopy z naprowadzaniem i chyba z takiego chciałbym korzystać, bo natrafienie na jakąś z planet i utrzymanie jej w polu widzenia będzie pewnie na początku trudne i obawiam się, że mnie to zrazi + chciałbym uzyskać podobny efekt wizualny do tego, który widziałem w dobsonie. Czy w tych pieniądzach jestem w stanie coś sensownego znaleźć? Czy jednak warto odłożyć +ileś żeby potem nie żałować? Od razu mówię, że nie uśmiecha mi się kupowanie używek.

Napisano

Witamy, niestety nie da się tym budżecie mieć sensownego nowego telskopu z systemem Go-to, odszukiwanie obiektów takich jak księżyc czy planety jest łatwe, a taki system sporo jednak kosztuje , zdecydowanie lepiej mieć za to lepszy teleskop.

Za 1600 kupisz nowego maka 127 https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=2074&language=pl

(Używany to 900-1100zl)

Trzeba by wyskrobać z portfela coś jeszcze na statyw albo kupić maka 102 wtedy zostanie na statyw.

W obydwu widok księżyca na pewno też będzie Wow.

• Like 1

GSO 16" , SW Mak127 ,  Ts102F11,SVb sv406p, statywo szkliwo filtracja  no i binosy 2x54 , GPO 8x26,32 , Newcon 10x50 ,N.EX 12x50, RPO 20x80 

Spróbuję pomóc...

Napisano
6 godzin temu, Koszy89 napisał:

Witamy, niestety nie da się tym budżecie mieć sensownego nowego telskopu z systemem Go-to, odszukiwanie obiektów takich jak księżyc czy planety jest łatwe, a taki system sporo jednak kosztuje , zdecydowanie lepiej mieć za to lepszy teleskop.