Skocz do zawartości

Kompletny amator poszukuję taniego a dobrego sprzętu :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję teleskopu w zakresie cenowym do 600 zł. Interesuje mnie taki teleskop, którym smiało będe mogł obserwować Księżyc, Planety oraz różnego typu gwiazdy bądz zjawiska. Pozwolilem sobie trochę poczytać lecz tak jak w temacie jestem kompletnym amatorem i jedyne co znalazłem spełniające moje kryteria na stronie http://www.eyesplanet.com/pytania.htm to, to :

1.Teleskop Sky-Watcher SK1145EQ1

2.Teleskop Sky-Watcher SK1149EQ1/EQ2

3.Teleskop Sky-Watcher (Synta) SK1309EQ2

4.Teleskop Celestron AstroMaster 76EQ

5.Teleskop Celestron AstroMaster 114AZ

6.Teleskop Celestron AstroMaster 114EQ

Wszystko jest tutaj :

(http://www.eyesplanet.com/2br.htm)

Proszę abyście doradzili mi z kupnem teleskopu.

Z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawie wszystko zabawki.. tylko z małym wyjątkiem

3.Teleskop Sky-Watcher (Synta) SK1309EQ2

Reprezentuje sobą względny poziom-choć to sprzęt dla bardzo początkującego -wierz mi też pełen wad! Od chybotliwego, mało stabilnego montażu przez  tony plastiku po dużą obstrukcję centralną na grubym pająku!

Ale wielu z nas od niego zaczynało! 8)

Sprzętos:   N.Capella 16", Achro 6" , APO 4" , Lorn.16x80, Monty: CGEM, Adveturer mini, oraz  inne graty z wioskowej chaty 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie podepnę się tylko do posu przedmówcy dodając jeszcze brak normalnego wyciągu o przelocie 2" i kiepski szukacz miałem okazje kilka razy patrzec przez niego .

Generalnie sprzetu bym nie polecał w związku z powyższymi brakami aczkolwiek na czas rozruchu w tej kwocie będzie najlepszy tzn.najwięcej pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz trochę miejsca  i udźwigniesz dwadzieścia parę kilo  to synta 8" dobs -kwintesencja ceny/jakości sprzęt na lata za ok 1200  ;D