Skocz do zawartości
sylwian70

Nasadka binookularowa William Optics

Rekomendowane odpowiedzi

Nasadka binokularowa binoviewer William Optics (komplet) oferowane na allegro

Witam wszystkich miłośników astronomi i nie tylko. Trafiłem na forum i chcialbym Was prosić o pomoc bo ja niestety w temacie jestem laikiem.Interesuje mnie zakup w/w sprzętu i mam pytanie czysto techniczne.Nie mam żadnej wiedzy w tym temacie stąd moje zapytania.Czy ta nasadka bez podłączania do teleskopu będzie prawidłowo ostrzyć i dawać efekt lornetki jednoobiektywowej.Jakie ta nasadka da w takim przypadku powiększenie oraz jaka będzie srednica źrenicy wyjściowa na okularach.Jeśli nasadka działa jak lornetka to jakie okulary należałoby dokupić aby powiększenie wyniosło np.6X.Pytania mogą wydawać się dziwne ale rozważam możliwość adaptacji nasadki jako binokular do nasadki noktowizyjnej lub termowizora i stąd moje zapytania.Pozdrawiam.Sylwester.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta

Troche poczytałem forum i jestem już trochę bardziej oświecony.Binowiewer w  komplecie jest oferowany z  soczewką barlowa z tego co wyczytałem to soczewka ta rozprasza wiązke świetlną zwiększając ogniskową a mi chodzi raczej aby soczewka skupiała.Czy da się dokupić taką soczewkę skupiającą i tak zaadaptować aby cały układ optyczny tej nasadki bino  zadziałał jak lornetka? powiększenie może być 1X.Rozważam możliwość zamontowania z przodu obiektywu tej nasadki bino monokularu termowizyjnego lub noktowizyjnego.W monokularze termowizyjnym obraz jest na wyświetlaczu oled kwadrat o wymiarach ok.9mm w noktowizorze oklar ma ok.25mm.Zastanawiam się czy gdyby zastosował soczewke skupiającą zamiast rozpraszajacej wszystko to zadziała prawidłowo.Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta

Nasadka bino to w zasadzie pół lornetki, same okulary a obiektywem jest teleskop. Teraz się skup i odpowiedz sobie na pytanie, czy pół lornetki zadziała jak lornetka? Czy może prościej kupić lornetkę?

Udostępnij tego posta