Skocz do zawartości

k0b

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O k0b

  • Tytuł
    Bellatrix

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zamieszkały
    UK

Converted

  • Miejsce zamieszkania
    UK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Chciałem się poradzi mądrych głów z forum bo sam zazwyczaj to się pakuje w problemy ..... Zatem wybór pada na dobsona goto upgrade... Tylko czy z tego można strzelać foto? I nie chodzi mi o planety.
  2. Jak wyżej w temacie.. już od jakiegoś czasu zastanawiam się na zakupem montażu aby móc cyknac foto.. Myślałem wiele i zostały mi 2 opcje Dedykowany synscan upgrade pod dobsona za około 2400zl lub heq5 z drugiej ręki bez goto. Mój Skywatcher to tzw flextube i tej racji obawiam się że poza dedykowanym montażem mogę mieć problem ze znalezieniem środka ciężkości + 1200 na heq5 zdaje się być trochę wysoko jak do obserwacji.. Jak wygląda sytuacja z foto na takim dobsonie? Czy heq5 udźwignie taki ciężar do foto? Dorzucę w temat że posiadam Nikona d7000 i planuje posadzić aparat do foto.. Doradzicie
  3. Witajcie, Kiedy Ja sobie obserwuje, Ona śpi... Chciałbym coś jednak zachować z moich obserwacji, czym i jak? Posiadam skywatcher open tube na dobsonian (DIY) teraz się muszę do Was uśmiechnąć bo chciałbym dobrze wybrać aby nie płacić X2. Czy w wyciągu zamontować kamerę wifi/USB czy może cos do mojego Nikona d7000 ? Zdjęć pewnie nie zrobię ale film to pewnie inna bajka. Proszę Was o pomoc Dzięki
  4. Witam Takie pytanie, czy posiada ktoś plany tudzież rysunki techniczne oryginalnej skrzynki Dobsons dla skywatcher 8"? W internecie jest pełno planów i opisów jak to zrobić... Ręce mam i sam bym zrobił, ale pytam bo zamarzył mi się taki Dobson jak oryginał... Ciut tylko go chciałem ulepszyć zmieniając podstawę w coś w kształcie kropli wody aby dostawić pas transmisyjny na górne koło i mieć coś "ala" mikro ruchy.. Wycięcie całości zlecę stolarzowi bo sam nie posiadam "routera" więc pomyślałem że jak szaleć to szaleć.. Kwadratową skrzynie to i w niedzielę mogę zbić a ta orginalna taka ładna ..... Pozdrawiam
  5. No I kupiłem..... Proszę doradców o dobór nie drogiego montażu pod ten teleskop.. A może wykonać skrzynie? Znajdzie się tu ktoś zacny i odstąpi plany / rys techniczne??
  6. Witajcie, Mam okazje nabyc skywatcher skyliner 200p flextube za 150f, problem w tym iz to sam teleskop. posiadam taki equatorial, NIE MAM kasy wiec pytam czy moge podpiac to do tego? pozdrawiam
  7. k0b

    Pytanie o kolimacje marnego telskopu

    Dziękuję, jutro podziałamy Niestety teleskop już po kolimacji laserem i wyszło rewelacyjnie. Teraz czekam tylko na pogodę, cóż w UK cały czas pada więc na początek pobawię się ta namiastką teleskopu- zrobiłem wszystko aby podrasować tego cudaka. Jeśli mi się spodoba to napewno się poradzę na przyszłość zacnych głów z forum. Coś do miasta, mogę wstawić do garażu a na tę chwilę zacznę od literatury. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  8. k0b

    Pytanie o kolimacje marnego telskopu

    Andrzej a możesz jaśniej, sorry.. czy dobrze zrozumiałem moge wyjąć te soczewkę z wyciagu? Nic nie spondole? Czym różni się taki wyciąg z barlowem od takiego bez... Ton zwykła rura jak domniemam.. poprostu zanim zacznę tam grzebać chciałem się upewnić kolejne doświadczenie organoleptycznie mi na dzisiaj niepotrzebnie Z ostatniej chwili: właśnie doczytałam iż ta soczewka to coś jak korektor i należy go tam zostawić bo wyciąg nie będzie wstanie wogle poprawnie działać.. Znajdzie się ktoś tu z obecnych rozwiać moje wątpliwości?
  9. k0b

    Pytanie o kolimacje marnego telskopu

    Andrzej a możesz jaśniej, sorry.. czy dobrze zrozumiałem moge wyjąć te soczewkę z wyciagu? Nic nie spondole? Czym różni się taki wyciąg z barlowem od takiego bez... Ton zwykła rura jak domniemam.. poprostu zanim zacznę tam grzebać chciałem się upewnić kolejne doświadczenie organoleptycznie mi na dzisiaj niepotrzebnie
  10. k0b

    Pytanie o kolimacje marnego telskopu

    Człowiek się uczy całe życie dziękuję za konkretną pomoc.. już wiem że winowajcą tej rozmytej plamy jest ta soczewka w wyciągu. Szukałem, widocznie za słabo bo nie mogę znaleźć nic o kolimacji z tą soczewką. Pytanie, jeśli ja wyciagne. Wykonam kolimację to czy bez tej soczewki w wyciągu teleskop nadal będzie sprawny (pomniejsze tylko 1400 do 700) będzie można zobaczyć jakąś planetę czy choćby księżyc?? Eyepieces jakie mam to 25mm I 6.5mm ale może uda mi się załatwić 10mm. Dzisiaj rozkminiam jak tu złożyć uchwyt do telefonu aby cyknac zdjęcie bez tego balansowania nad okularem ;)) Taki wyciąg znalazłem na eBay "chiński" za kolejne 20£ .... Zdaje sobie sprawę że lepiej było by kupić "normalny" teleskop :))) Z ostatniej chwili: wyjąłem wyciąg a na końcu jest soczewka, moje pytanie jeśli ja wykrece to coś popsuje?? Soczewka jest zamocowana na gwint ale od wewnątrz jest znów nakrętka kontrująca - mogę mieć problem z ponownym złożeniem.... Kombinować? co robić?
  11. Witam, Na wstepie chialbym sie przedstawic, Michal i z gory chce przeprosic za brak polskich literek - pisze z komputera w pracy bez polskich znaczkow..... 3 dni temu zakupilem przez ebay w UK telskop bez zapoznania sie z literatura / opiniami na forach i teraz za to place i placze :) - traktuje to jako eksperyment! Nie jest tak zle, wydalem tylko 33f na teleskop 150/1400 reflektor (Firma az wstyd sie teraz przyznac), musialem go wyczyscic, umylem mu lustro bo bylo cale zapylone - cos jakby teleskop zostal zostawiony na budowie :)) nic nie bylo widac Teleskop - o ile to cos mozna tak nazwac, na LG nie mial punktu do kalibracji wiec go dodalem naklejajac w centrum po precyzyjnym wyznaczeniu srodka! :) Eksperyment -- 30f, nie traktuje tego jak zyc albo przezyc - ale chcialbym cos z tego miec... tzn zobaczyc chocby ksiezyc... Lustro czyste jak malina! oba LG i LW.. Zabralem sie do skrecania i wtedy zdalem sobie sprawe! (kupilem teleskop i zaczelem sie uczyc organoleptycznie na wlasnych bledach) ze stracilem cala kalibracje jesli jaka kolwiek tam sie jeszcze utrzymywala. Wysililem sie kolejny raz i zamowilem z ebay kolimator laserowy, przyszedl na drogi dzien - SUPER :) I tu zaczyna sie moj problem - obejrzalem kilka filmow na YT jak rozpoczac kalibracje, zabralem sie do LW i wtedy zaczelo sie ono krecic. Poprostu sruba w srodku byla na tyle mocno dokrecona ze przekrecila cale LW. Mocny uchwyt dlonia pozwolil poluzowac srube ale za pajakiem byl jakis ring kontrujacy czego efektem bylo calkowite rozlegulowanie LW, zakonczone wyjeciem go z tuby. Po 30 miniutach skrecilem to cudo z punktem lasera w centrum LG, problem w tym ze punkt ten wg mnie nie powinien byc wiekszy niz pare mm -~2 lub 3 a tu mam na LG okrag wielkosci PL 5cio groszowki. O pieknym laserowym punkciku na tarczy kolimatora laserowego oczywiscie moge zapomniec, ale o dziwo udalo mi sie popatrzec dzisiaj pierwszy raz na farme wiatrakow oddalona o 13,5km przez otwarte okno w pokoju.. farma na horyzoncie unosi sie pare cm nad dachami domow - powietrze faluje ale cos tam widzialem :) Moje pytanie - gdzie krecic :)))) aby punkt lasera na LG byl "normalnej wielkosci" srodek naklejki jest po dziurkaczu wiec cos kolo 5mm... Zdjec z LG niestety na chwile obecna NIEMA ;) Prosze o pomoc - i z gory dziekuje za wyrozumialy tryb odpowiedzi 2 linki do zdjec przez okno https://drive.google.com/file/d/0B2LFng4aHbM5UmJSMWpLa19RQmtpVXd0MkswYzlwWk55cXhj/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2LFng4aHbM5MEZyX2xiSUxnbmdLdWt5NWtGQVc2eW84aUlR/view?usp=sharing
  12. k0b

    k0b

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy pliki cookies w Twoim systemie by zwęszyć funkcjonalność strony. Możesz przeczytać i zmienić ustawienia ciasteczek , lub możesz kontynuować, jeśli uznajesz stan obecny za satysfakcjonujący.

© Robert Twarogal, forumastronomiczne.pl (2010-2018)